Volledige versie bekijken : Update firmware



goodpitcher
22 September 2012, 23:34
Hey ik heb een lacia classic playhd mediacenter van 2tb en ik wil die update want inneens heb ik geen geluid meer
ik heb een map update gemaakt en de download van lacie gedaan maar als ik via de mediacenter naar de map ga staat er niets in of hij vind de update niet ik lees ook dat je een 1of ander bin file moet hebben maar hoe dat dit zit weet ik niet het gedownload bestand is ook geen .bin bestand kan iemand mij helpen,
Goodpitcher

compuchrisje
23 September 2012, 15:19
De download (http://www.lacie.com/download/drivers/LaCinema%20Classic%20HD%20Update%203.28.zip)is van mei 2011 en is een zip-bestand. Ben je zeker dat je een oudere versie hebt staan?

Peter.B
23 September 2012, 15:34
kan je hier eens de link plaatsen van uw mediacenter en de firmware.
als ik ga kijken bij lacia wordt er uitgelegd,zelfs met screenshots,hoe je de update moet uitvoeren.
ik veronderstel dat er nog oude bestanden op de player staan of waar je vroeger wel geluid had,heb je bij deze ook geen geluid meer?
zitten de kabels nog goed vast?
eens uittrekken en terug insteken.
nergens een knop van de afstandsbediening ingedrukt waardoor het geluid gedempt wordt?
als 'k u was zou 'k eerst al zo'n zaken eens controleren voor het overgaan van een firmware update.

goodpitcher
23 September 2012, 18:24
de kabels zijn erin en eruit gegaan en de rest staat nog op volle bak(geluid) de firmware is versie 0.00.13
dus heel oud ik ga uwe link gebruiken voor de update want ik zie dit zijn 3 bestanden en degene die
ik had gedownload is een img bestand? ( van support van lacie )
wordt vervolgd
mijn mediacenter is een 2TB LaCinema Play HD USB2.0 (https://www.lacie.com/be/support/support_manifest.htm?pid=11627)

Dopey
23 September 2012, 19:59
Effe een off-topic oproep: gelieve je schrijftaal wat te verzorgen. Punten, komma's en hoofdletters zijn er om een reden. Ik heb je eerste post zowat 3 keer moeten lezen eer ik wist wat het probleem was :shy:.
Terug on topic...img bestanden kan je openen met speciale programma's zoals Magic Disc (gratis download)

goodpitcher
23 September 2012, 20:03
Oeps,
Ik weet het,maar als ik op de ipad bezig ben moet dat snel voorruit gaan .
Nu op de laptop lukt dat beter .
Ik zal erop letten.:D

goodpitcher
23 September 2012, 21:15
Hey,
Ik heb via uw link compuchrisje de update binnengehaald. Het zijn 3 bestanden, ik heb een map op mijn mediacenter gemaakt
met de naam update en daar heb ik die 3 bestanden geplaatst. nu als ik via de afstandbediening van mijn mediaplayer
naar de bewuste map ga,staat er niets in .
Als ik via instellingen naar firmware update ga ,kan hij ook niets vinden.
Wat doe ik fout?

compuchrisje
24 September 2012, 00:14
Ter info: ik heb geen mediacenter, dus ook geen LaCie. Ik heb wel die zip binnengehaald en ik moet zeggen: die download ging traag. De server is daar dus nogal sloom. Dat bin-bestand werd geopend door VLC-player, wat niet meteen klopt. Je moet er dus nog wat mee doen. En dat staat hier (http://www.hoemoethet.be/hoe-bin-bestand-openen/)beschreven.

goodpitcher
24 September 2012, 22:35
Hey
Dit ga ik direct prberen,wordt zeker vervolgd.
Bedankt

goodpitcher
25 September 2012, 17:25
Hey allemaal,
Ik heb het gevonden denk ik , na de update die dan uiteindelijk gelukt is had ik nog steeds geen geluid.
Na wat pekeren dacht ik waarom mijn mediaplayer eens niet gewoon aansluiten via de wit rood en gele pin,
en wat hoor ik !!!!geluid!!!.
Zalig gewoon , dus waarschijnlijk is mijn hdmi kabel gewoon "stuk" ik ga die morgen gewoon vervangen en dan zien we wel.
Dus niet gewoon enkel eruit en erin steken die kabel met het gedacht een slechte connectie, maar af en toe kan dus de kabel
gewoon stuk zijn.
Goodpitcher.

Baloeke
25 September 2012, 22:08
Laat ons hopen dat de oorzaak bij de kabel ligt.

Peter.B
26 September 2012, 06:36
daarom dat 'k deze vraag stelde:
ik veronderstel dat er nog oude bestanden op de player staan waar je vroeger wel geluid had,heb je bij deze ook geen geluid meer?
als het antwoord hier "neen" was,dan was het zeker dat een update niets ging veranderen.
maar goed dat je de oorzaak hebt gevonden :good:

goodpitcher
27 September 2012, 22:34
Ja, inderdaad het was de kabel.
Na hem te hebben vervangen kwam er terug geluid uit de speakers, dus de tip die ik aan de minaticaleden wou geven
is niet enkel de kabels eruit te trekken en er terug in te steken, maar er ook vanuit gaan dat een kabel ook gewoon stuk kan gaan. Scheelt echt wat aan zoekwerk en geknoei.
Bedankt iedereen voor de hulp.
Goodpitcher

Baloeke
27 September 2012, 22:56
Je probleem is hiermee denkelijk opgelost. Dus gaat hier een slotje op.