Volledige versie bekijken : Microsoft Camera Codec Pack



RichKE
25 September 2012, 11:58
eindelijk kan je met Microsoft Camera Codec Pack foto's gemaakt in RAW door een Canon 60D zien in verkenner zonder eerst PS6 te moeten opstarten. Maar als ik dit wil installeren krijg ik dit:

De waarde Progid kan niet weggeschreven worden naar sleutel \SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentUser\Explorer\F ileExts\.arw\UserChoice controleer of de juiste toegangs rechten aanwezig zijn voor deze sleutel of neem contact op met de ondersteuningsafdeling.

hoe kan dit opgelost worden?

RichKE
25 September 2012, 16:09
Dit is wat ik te zien krijg, vorige zat een foutje in.

De waarde Progid kan niet weggeschreven worden naar sleutel
\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentUser\Explorer\F ileExts\.arw\UserChoice
controleer of de juiste toegangs rechten aanwezig zijn voor deze sleutel of neem contact op met de ondersteuningsafdeling.

Baloeke
25 September 2012, 22:21
Ik denk dat deze vraag thuis hoort in de categorie Fotografie. Dus verplaats ik je vraag.

Deze codec (http://computertotaal.nl/software/20541-fastpictureviewer-wic-raw-codec-pack-1-67.html) vond ik wel op het net om miniatuurweergave van RAW foto's te kunnen bekijken in je verkenner.

RichKE
26 September 2012, 22:21
Het kan onder fotografie gezet worden maar het is we software die ik wil maar niet kan installeren. Maar als er een oplossing uit de bus komt, is het voor mij eender waar het te staan komt. Die codec en nog meerdere zijn er nog wel te vinden, hoor, maar ik zou het probleem van microsoftcodec opgelost willen zien.
vorige versie kon ik probleemloos installeren en gebruiken met mijn 350D, maar nu is er een nieuwe versie waar ook mijn huidig toestel, 60D, ondersteund wordt en dan krijg ik er niet in.
Ik post hier nog eens wat ik te zien krijg want er stond nog steeds een klein foutje in :cool:

De waarde Progid kan niet weggeschreven worden naar sleutel
\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentUser\Explorer\F ileExts\.arw\UserChoice\
controleer of de juiste toegangs rechten aanwezig zijn voor deze sleutel of neem contact op met de ondersteuningsafdeling.

Hier is de link:

http://www.microsoft.com/nl-nl/downl....aspx?id=26829 (http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=26829)

Mijn dochter kon het echter probleemloos installeren.

Het foutje blijft zich herhalen: FileExts in de sleutel moet aan elkaar vast blijven....

RichKE
1 October 2012, 13:58
niemand heeft hier een oplossing in de maak blijkbaar? Naja, dan bekijken we het maar als "mission impossible", hé. :-(

RichKE
3 October 2012, 11:54
zelfs geen reactie, alleen het draadje een beetje verplaatst en dat was het dus?

ik ben zelf een beetje op onderzoek uitgegaan en heb gevonden dat in de sleutel:

\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentUser\Explorer\F ileExts\.arw\UserChoice

geen "CurrentUser" staat ? Heeft dat er dan mee te maken en wat kan ik daaraan doen? Ik heb wel gekeken onder HKEY_LOCAL_MACHINE

peenif
3 October 2012, 12:41
Bij ****** ook geen stap verder gekomen? Dan toch maar de hulp van Mc Gyver inroepen zeker?

RichKE
3 October 2012, 16:39
op 1: nope, zijn er ook nog mee bezig en op punt 2: ik vrees ervoor

JimmyJump
20 January 2013, 17:49
eindelijk kan je met Microsoft Camera Codec Pack foto's gemaakt in RAW door een Canon 60D zien in verkenner zonder eerst PS6 te moeten opstarten. Maar als ik dit wil installeren krijg ik dit:

De waarde Progid kan niet weggeschreven worden naar sleutel \SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentUser\Explorer\F ileExts\.arw\UserChoice controleer of de juiste toegangs rechten aanwezig zijn voor deze sleutel of neem contact op met de ondersteuningsafdeling.

hoe kan dit opgelost worden?

Ik denk dat het te maken heeft met je PC account die beperkte rechten heeft want ik heb net je link gevolgd en de software probleemloos geïnstalleerd op Win7 64-bits...