Volledige versie bekijken : PC heel traag na installatie Panda Antivirus Pro 2012



brr01
5 October 2012, 09:12
Verleden week slachtoffer geworden van het " politie-virus " , kon niets meer doen, zelfs niet in veilige modus opstarten. Besturingssysteem : Windows XP. Vanalles geprobeerd ( vanaf herstel CD gestart, maar virus kwam steeds terug ). Daarna PC binnen gebracht bij computerwinkel. Deze hebben het virus verwijderd alsook Panda Antivirus Pro 2013 geinstalleerd. De PC is nu echter heel traag en loopt steeds vast. Internet ook heel traag. Is hier iets aan te doen, zouden de instellingen van Panda niet goed zijn ? Andere suggesties ? Alvast bedankt !

peenif
5 October 2012, 09:27
Panda gebruikt wel wat geheugen ja, maar vastlopen??? Ik zou Panda eens uitschakelen, firewall en antivirus, om te controleren of de traagheid en/of vastlopen nog voorvalt (ik heb jaren Panda gebruikt op een pc met XP en daar nooit last van gehad). Je kan ook eens nazien in taakbeheer hoeveel Panda juist van het geheugen opeist.
Je had in feite ook niet naar de pc-boer gemoeten, je kan je pc hier in het HijackThis-forum laten helpen om dit beestje te verwijderen . Ik zou zelfs nu nog daar een bezoekje brengen om na te zien of je wel degelijk van die malware verlost bent, volg eerst de stappen die je hier (http://www.minatica.be/threads/71380-Beleid-Hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post!) kan lezen.

Peter.B
5 October 2012, 18:12
Deze hebben het virus verwijderd laten we het hopen maar heb mijn twijfels.zou mij niet verwonderen dat ze enkel een systeemherstel hebben uitgevoerd.
ik zou de raad opvolgen van peenif en heel zeker een hijacklogje plaatsen.
ik heb mijn vertrouwen in "vele"(dus niet allemaal) pc winkels allang verloren.
geloof me vrij,ze teren op de onwetendheid van de vele pc-gebruikers om snel en gemakkelijk €'s te verdienen.

compuchrisje
9 October 2012, 23:44
Ik heb je logje verhuisd naar het Hijackthisforum onder dezelfde titel als je topic hier. Zodra iemand je opvist, zal je daar verder worden geholpen.