Volledige versie bekijken : VMware player 5



Adjudant
5 October 2012, 19:22
Zijn er forumgasten die een beetje thuis zijn in het draaien van een virtuele machine? Ik probeer al enige tijd Windows 8 Preview te installeren in een virtuele machine (VMware player versie 5). Ik volg alle instructies links en rechts op, maar de installatie van Windows 8 wil maar niet starten.:cry:

Ik heb het iso-bestand van Windows 8 64-bit en dat van 32-bit op m'n harde schijf staan en daar verwijs ik ook naar. Ik heb inmiddels begrepen dat de 64-bit versie niet kan draaien op mijn systeem (ondanks dat ik zelf wel degelijk de 64-bits Home Editie van Windows 7 draai), maar bij de 32-bits versie krijg ik constant dezelfde uitkomst:
"Your PC needs to restart. Please hold down the power button. Error Code: 0x0000005D Parameters: 0x03062505 0x756E6547 0x49656E69 en 0x6C65746E."
Deze opdracht is echter lastig uit te voeren in een virtuele machine.

Wie kan mij hierin bijstaan???

(Acer Aspire 7739Z, Intel Pentium P6200, 8 GB memory)

slicky
5 October 2012, 20:11
ik denk dat je beter de nieuwere versie van VMWare zal draaien
denk misschien dat die versie geen windows8 aankan.
ik draai hier win 8 op de VMware 8.04 zonder problemen.

edit:
je moet win8 installeren via VMWare en niet via de player hé

Adjudant
6 October 2012, 11:10
ik denk dat je beter de nieuwere versie van VMWare zal draaien
denk misschien dat die versie geen windows8 aankan.
ik draai hier win 8 op de VMware 8.04 zonder problemen.

edit:
je moet win8 installeren via VMWare en niet via de player hé

:) Ik heb het met VMware workstation 9 ook geprobeerd met 't zelfde resultaat. Vandaar dat ik de nieuwste uitvoering van VMware player (versie 5) heb binnengehaald. Daar moet het volgens de site ook mee lukken. Maar helaas met dezelfde problemen... :frown:

slicky
6 October 2012, 17:11
misschien ligt het dan aan de versie van win 8
dat daar in het bestand een fout zit?