Volledige versie bekijken : Mailadres instellen



rien
10 October 2012, 14:36
Ik gebruik outlook 2007. Binnen outlook heb ik 2 mailadressen.
Mailadres 1 heb ik als standaard mailadres ingesteld. Echter als ik antwoord op een mail (maakt niet uit of deze op mailadres 1 of mailadres 2 is binnengekomen), verzendt outlook deze altijd vanuit mailadres 2.
Als ik een nieuwe mail aanmaak pakt hij wel mailadres 1 (standaard mailadres).
Ik begrijp niet waarom outlook bij antwoorden, mailadres 2 pakt. Kan ik dit ergens instellen? Ik heb me suf gezocht. Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Alvast hartelijk dank.

Rien.

Baloeke
10 October 2012, 21:26
Heb je vraag verplaatst naar Internet. Vragen over email programma's horen daar thuis.

Ik heb ook in mijn outlook 2 e-mailadressen staan. Als ik op een mail beantwoord, gaat deze automatisch het e-mail adres nemen waar de mail is toegekomen. Ik denk en zoek even verder

Pjotr
10 October 2012, 21:31
Dit is omdat je een alias gebruikt ipv van een account.
Ik heb dit probleem ook en mij als suf gezocht naar een oplossing.
Maar wat nu de reden is dat outlook alias 2 neemt ipv de standaard mail weet ik ook niet.

Baloeke
10 October 2012, 21:40
Dat kan wel eens kloppen Pjotr. Ik heb in mijn outlook geen alias staan. Maar wel 2 verschillende accounts.

rien
11 October 2012, 08:22
Wat wil dit zeggen? Het gebruik van aliassen zegt me niets. Volgens mij heb ik 2 verschillende accounts, maar ik weet dus niet het verschil tussen een alias en een account.
In outlook heb ik bij extra: accountinstellingen: 2 verschillende email accounts staan.

Pjotr
11 October 2012, 11:43
een mailbox (account) moet je zien als een gewone postbus
je kan 2 postbussen naast elkaar zetten met verschillende naam, en daar post in versturen en ontvangen
je kan ook 1 postbus zetten en vandaaruit dan onder verschilende namen post versturen en ontvangen (dus onder een alias).
Je kan in je outlook niet zien of dit een account of een allias is enkel bij je provider.

je kan het wel testen met 1 adres uit schakelen en een mail sturen naar je 2 adressen.
Als ze alle 2 binnen komen heb je een alias.

welke email heb je skynet, Telenet of andere ?

rien
11 October 2012, 14:05
@kpnplanet.nl

theo2602
11 October 2012, 16:55
In outlook kan je toch gewoon in bestand/account instellen kiezen welke de 'hoofdgebruiker' is! Die gaat dan automatisch de verzender zijn.

Pjotr
11 October 2012, 18:05
In outlook kan je toch gewoon in bestand/account instellen kiezen welke de 'hoofdgebruiker' is! Die gaat dan automatisch de verzender zijn.

toch niet dat is juist het probleem.
een nieuwe mail wordt automatisch verzonden als hoofdgebruiker.
als je beantwoorden neemt gebruikt outlook niet de standaard verzendmail.

rien
11 October 2012, 18:20
Inderdaad, zoals Pjotr het verwoordt, dat is het probleem. Ik kan dit vervolgens wel (handmatig) wijzigen naar mailadres 1. Maar ik vind dit onlogisch en onhandig. Ik heb ook geen idee waar dit vandaan komt.

Pjotr
11 October 2012, 18:21
Ik ben hier dus nog steeds in de veronderstelling dat je dus met een alias werkt.
Je probleem is dus op te lossen door een extra account aan te maken en 1 van de 2 mails op deze te zetten.
volgens dat ik op het forum van KPN zie kan je in tegenstelling tot telenet dit niet zelf beheren maar moet je via service van KPN gaan.

Op volgende link zie je het verschil tussen (mail)Account en (alias)Mail
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14610 (http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14610)

Op volgende link zie je een ander probleem, maar de oplossing is hetzelfde.
http://forum.kpn.com/t5/E-mail/ontvangst-e-mail/td-p/8977