Volledige versie bekijken : update werkt niet



dewoef
15 October 2012, 21:11
hallo
ik werk met windows vista
als ik naar (mijn controle op updates) ga dan krijg
een kruis in het rood ik klik dan (naar updates zoeken)
de volgende melding

(er kan momenteel niet naar updates worden gezocht, omdat de windows-service niet actief is, u moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten)

als ik dat doe dan krijg ik alles weer opnieuw op het scherm
wie weet wat er gaande is en hoe te verhelpen
groetjes

compuchrisje
15 October 2012, 22:26
Staan je update-instellingen op automatisch downloaden én installeren? Zo ja, ging er tijdens een installatie van een update al wat fout en volgde de rest. Je kan je update-logboek opschonen en het daarna opnieuw proberen, best met een uitgeschakelde anti-virus. Ik hoop dat je met een stukje Engels overweg kan, om het logboek te schonen, zie hier (http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Windows-Update-error-8007000b).

dewoef
16 October 2012, 11:34
ja de instlln staan op aut
maar tijdens een update is de pc uitgevallen en daarna heb ik geen problemen gehad en nu ineens krijg ik het probleem dat bovenaan vermeld
nu heb ik geprobeerd om de tekst in te voeren maar als ik de
a wil typen krijg ik een q ( hier weet ik niet hoe te typen idem voor : )
: word een .
en een \ die moet ik typen met comb windowstoets + \ of er staat niets
dus nog wat probemen
graag nog wat uitleg
alvast bedankt voor de moeite
dewoef

compuchrisje
16 October 2012, 22:45
Ga in je configuratiescherm naar Landinstellingen. Kijk op het eerste tabblad of daar 'Nederlands (België) staat, pas dit desnoods aan als dit niet meer het geval is.
Daarna neem je het tweede tabblad en klik je op Details onder 'Tekstservices en invoertalen'. In het bovenste invulvak zou moeten staan Nederlands (België) - Belgisch (punt) bij Standaardinvoertaal. Eronder zie je mogelijk nog een aantal services. Behalve het Belgisch punt mag je al de rest verwijderen.
Klik op Toepassen en OK en laat dan weten of dit al werkt zoals het hoort.

dewoef
18 October 2012, 11:25
heb systeem (boot) er opnieuw opgezet en alles is in orde
enkel als ik een mail open met een pps bijlage die kan ik niet openen dan word er gevraagd
(er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.
maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratiescherm)
in confi. daar ben ik gaan kijken om te koppelen maar niets kunnen instellen
hoe kan ik het instellen ?
groetjes en bedankt

peenif
18 October 2012, 12:02
Sla deze bijlage eerst even op op je bureaublad bv., rechtsklik vervolgens op dit bestand en klik Openen met..., kies daar nu Powerpoint of Powerpoint Viewer naargelang welk programma je staan hebt, vink tevens Dit type bestand altijd met dit programma openen aan, daarmee zou het moeten opgelost zijn.

dewoef
18 October 2012, 20:18
alles werkt nu prima
dus voor mij mag er een slotje op
ik wil jullie bedanken voor het geduld en de moeite
de groetjes van dewoef