Volledige versie bekijken : ipad



sandro
23 October 2012, 12:57
ik zou me graag een ipad aanschaffen maar er zijn er al verschillende op de markt en ik weet niet juist welke ik moet kiezen van merk of waar ik op moet letten bij een aankoop ervan, hij zou gebruikt worden om hem veel mee te nemen op verplaatsing en om verslagen te typen, niet specifiek om foto's te nemen, je hebt de apple, asus , samsung enz. maar ik hoor links en rechts apple is het van het maar ik hoor dan ook andere dingen, wie kan mij meer uitleg geven zodat ik geen miskoop doe

mvg

antiphoenix
24 October 2012, 09:20
iPad is altijd van Apple. Tablet is de verzamelnaam voor iPad en de andere tablets.
Er zijn wel goede van andere merken, ook die van Apple is goed maar elk zal wel gericht zijn op bepaalde punten en daarop moet je je dus baseren. Ik denk dat je zowat elke kunt kopen maar weet wel niet of elke tablet een soort van word heeft, heb er namelijk zelf geen.

Apple is trouwens niet noodzakelijk het beste, ze zijn wel duur, vind ik persoonlijk. Terwijl er van andere merken zijn die zowat dezelfde prestaties hebben als de iPad's.

Maar even weer op je vraag, welke merken hebben jou voorkeur?

peenif
24 October 2012, 10:21
http://www.kieskeurig.be/tablet/informatie

sandro
24 October 2012, 16:58
iPad is altijd van Apple. Tablet is de verzamelnaam voor iPad en de andere tablets.
Er zijn wel goede van andere merken, ook die van Apple is goed maar elk zal wel gericht zijn op bepaalde punten en daarop moet je je dus baseren. Ik denk dat je zowat elke kunt kopen maar weet wel niet of elke tablet een soort van word heeft, heb er namelijk zelf geen.

Apple is trouwens niet noodzakelijk het beste, ze zijn wel duur, vind ik persoonlijk. Terwijl er van andere merken zijn die zowat dezelfde prestaties hebben als de iPad's.

Maar even weer op je vraag, welke merken hebben jou voorkeur?

mijn laptop is een asus en ben daar eigenlijk wel kontent van maar iedereen praat over apple dat dat het beste is en goeie kwaliteit is, ik ben es gaan informeren voor een asus en deze in de winkel zegt dan dat apple ook zyn gebreken heeft maar natuurlijk gaat die verkoper zijn eigen merk promoten, ik weet dat ook wel, dus ja ik weet het efkes niet meer

peenif
24 October 2012, 18:53
Ik weet niet of je überhaupt naar de inhoud gekeken hebt op de webpagina die ik je doorspeelde, het besturingssysteem kan een grote invloed hebben over de keuze naar welke tablet je heen wilt gaan. Wees echter gerust, indien ik niet naar een Euro meer of minder zou moeten omkijken zou het de iPad zijn, zeker weten, en dit niet alleen om zijn robuustheid maar de gebruiksvriendelijkheid (iOS besturingssysteem), mijn zus heeft er een en ik heb niet de minste moeite om daarmee mijn ding te doen.

antiphoenix
24 October 2012, 19:36
mijn laptop is een asus en ben daar eigenlijk wel kontent van maar iedereen praat over apple dat dat het beste is en goeie kwaliteit is, ik ben es gaan informeren voor een asus en deze in de winkel zegt dan dat apple ook zyn gebreken heeft maar natuurlijk gaat die verkoper zijn eigen merk promoten, ik weet dat ook wel, dus ja ik weet het efkes niet meer


Ik weet niet of je überhaupt naar de inhoud gekeken hebt op de webpagina die ik je doorspeelde, het besturingssysteem kan een grote invloed hebben over de keuze naar welke tablet je heen wilt gaan. Wees echter gerust, indien ik niet naar een Euro meer of minder zou moeten omkijken zou het de iPad zijn, zeker weten, en dit niet alleen om zijn robuustheid maar de gebruiksvriendelijkheid (iOS besturingssysteem), mijn zus heeft er een en ik heb niet de minste moeite om daarmee mijn ding te doen.

Een vriend van mij heeft een Acer-tablet, en dat is wel een redelijk goede vind hij.
Dus ja ;) Als je geld zat hebt, go for the Apple :P En anders, moet je gewoon eens vergelijken qua prestaties.

Spoorzoeker
25 October 2012, 10:27
Apple apparatuur is van goede kwaliteit, dat zal ik niet ontkennen.
Het werken met Apple apparatuur is echter een heel ander verhaal.
Alles moet via Itunes lopen en je mag/kunt alleen maar dingen installeren
die Apple goedvind.

Met Android heb je veel meer keus in tablets, veel meer gratis software en van en naar copieeren gaat veel makkelijker.

Koop in ieder geval geen toestel in China. Het zijn dan wel goedkope toestellen, maar ze zijn dan ook "goedkoop" qua specs.
Ik heb een Kruidvat tablet en die werkt perfect. Het hoeft dus niet duur te zijn.
Als je er ervaring mee hebt, kun je altijd nog een duurdere kopen.

sandro
25 October 2012, 17:10
ik denk dat ik toch voor de asus ga gaan omdat die winkel ook nie ver van mijn deur ligt en qua het downloaden van gratis software en het sneller zijn van kopieren denk ik dat dat een goeie keuze zal zijn

antiphoenix
25 October 2012, 21:04
Alvast succes met je tablet ;) Laat ook eens weten hoe hij is :D

Baloeke
25 October 2012, 22:23
En niet gebruiken zoals in deze link (http://www.minatica.be/threads/78354-Vader-kreeg-een-nieuwe-I-Pad) vermeld is.

antiphoenix
25 October 2012, 23:03
En niet gebruiken zoals in deze link (http://www.minatica.be/threads/78354-Vader-kreeg-een-nieuwe-I-Pad) vermeld is.

Als je er 10 kunt betalen, kun je het eens uitproberen :P

andre verspeete
23 December 2012, 10:40
Hallo;
Kan je een ipad van 16 gb uitbreiden naar 32 of 64 gb?
groeten

NickB
23 December 2012, 12:26
Een iPad is naar mijn mening de beste tablet. Net zoals andere tablets is er een overvloed aan apps, betalend en gratis. alles is dus uiteindelijk mogelijk. Het is een feit dat synchroniseren enkel een groot voordeel is als je alles van Apple hebt. Dan dien je zelfs bijna niets in te stellen en gaat alles bijna gewoon vanzelf. Heb je een combinatie met Windows (zoals ik) dan zijn de instellingen even moeilijk als met eender welke tablet. Dat alles via iTunes moet is niet waar, enkel als je de Apple apps wenst te gebruiken op je tablet zoals iTunes op de iPad voor muziek. Het is dan ook logisch dat dat allemaal merkgebonden blijft. Dit is bij andere merken ook zo. Er zijn meerdere opties in de app lijst om u muziek anders af te spelen door gebruik te maken van andere mediaplayers op je iPad. Qua geheugen kan je niet uitbreiden is is wat extra geheugen bij Apple ineens duur en de iPad is al niet de goedkoopste. Ikzelf stream alles in mijn huis van foto's en muziek naar de iPad zodat ik eigenlijk niets op mijn iPad heb staan en dus al dat geheugen niet nodig heb. Alles staat dus op mijn vaste pc die voor server speelt. Ook als ik op verplaatsing ben heb ik gewoon internet nodig en ik kan aan alles. Een 4g iPad zou ik ook geen centen aan geven want als je een gsm data abonnement hebt en een iets wat smartphone kan je een wifiverbinding met je telefoon leggen. Als ik in het buitenland ben is mijn 16gb ook steeds voldoende om 2 weken muziek op te zetten ... Maar dat is mijn mening.

Voor puur tekstverwerking is een laptop beter denk ik. Heb deze tekst op de iPad getypt en dat lukt wel, maar is niet echt snel.


grtz

andre verspeete
25 December 2012, 10:22
Hallo;
Kan je een ipad van 16 gb uitbreiden naar 32 of 64 gb?
groeten