Volledige versie bekijken : voedingskabel HDD/SSD



Silverwing
26 October 2012, 12:55
Ik wil een tweede SSD bijsteken maar heb vroeger omwille van de warboel aan kabels alle vertakkingen van de voedingskabel van de HDD/SSD afgeknipt.Is het mogelijk om met een tussenstukje of zo en een nieuwe kabel toch nog een SSD bij te steken?

PeterN
26 October 2012, 21:57
Het gemakkelijkste, eenvoudigste en ook goedkoopste is gewoon gebruik te maken van een lusterklem. Snij de voedingskabel (enkel voeding, geel/zwart/zwart/rood) door naar je huidige SSD en plaats er een lusterklem tussen. Hieraan kan je dan een tweede aftakking voor de voeding vastmaken naar je nieuwe SSD.

Silverwing
27 October 2012, 10:11
Aan die oplossing had ik al wel gedacht,blijft dan hoe aan de juiste aansluiting te geraken om de kabel aan de SSD aan te sluiten.
Ik heb er geen idee van of zulke kabels los verkocht worden.

PeterN
28 October 2012, 22:44
Ja, je vindt van die kabeltjes van molex naar sata. Je knipt dan gewoon de molex eraf.
Best ga je gewoon even langs bij een plaatselijke computer boer, of een plaats waar ze computermateriaal verkopen. Die gaan dat hebben.
Een andere optie is even langs het containerpark rijden en een kniptang meenemen. Daar liggen voedingen of hele pc's die stuk zijn en daarvan kan je de connector afknippen. Dan kost het je niks ;)

Silverwing
29 October 2012, 10:08
Vooral die laatste tip ga ik ter harte nemen:lol:,en als dat niet lukt is er nog plan B.
Hiermee voldoende info gehad en mag deze dicht.