Volledige versie bekijken : Windows 8 Windows 8 enkel als upgrade?



MabadosS
27 October 2012, 10:03
Beste,


Ik wil graag windows 8 uitproberen als dual boot met windows 7.


Bij alle online shops vind ik voorlopig enkel een upgrade versie.


Waar vind ik een gewone installatie versie?

MabadosS
27 October 2012, 22:34
Ondertussen een oem versie gevonden bij mijn lokale aanbieder. Stond gewoon nog niet op hun site.

compuchrisje
27 October 2012, 23:10
Die upgrades zijn vooral bestemd voor pc's/apparaten die recent zijn aangekocht en nog Windows 7 voorgeïnstalleerd kregen. De prijs is daarom vrij goedkoop, niet verwarren dus met een volledige nieuwe installatie!
Succes met je nieuwe OS, ben benieuwd naar jouw ervaringen ermee.

MabadosS
28 October 2012, 13:29
Die upgrades zijn vooral bestemd voor pc's/apparaten die recent zijn aangekocht en nog Windows 7 voorgeïnstalleerd kregen. De prijs is daarom vrij goedkoop, niet verwarren dus met een volledige nieuwe installatie!
Succes met je nieuwe OS, ben benieuwd naar jouw ervaringen ermee.

Wel, 't is te zeggen, het is vooral bedoeld om hun nieuwe systeem in de markt te brengen, want je kunt tijdelijk een upgrade verkrijgen voor slechts € 29.99 naar de Win8 Pro. In Microsoft termen is dit een spotprijs.

Ik wil nog niet upgraden omdat ik best wel tevreden ben met 7. Maar beroepshalve moet ik toch mee blijven, vandaar dat ik de 8 in een dual boot wou zodat ik daar wat kan experimenteren voordat ik eventueel volledig zou overstappen.

M'n eerste ervaringen zijn een beetje zus en zo.
Ik twijfel er niet aan dat er verbeteringen in het systeem zitten, maar het werkt mij voorlopig een beetje te omslachtig.

Ze wilden een volledig nieuw systeem ontwikkelen, maar het lijkt of ze de stap niet volledig durfden te zetten.

Op die manier moet je constant schakelen tussen de nieuwe Metro look en het oude vertrouwde bureaublad, bovendien zonder start menu.

Je moet nu veel meer handelingen doen om het zelfde te kunnen als voordien.

Zelfs iets simpel als je computer afzetten vergt nu meer handelingen.

Ik vrees dat deze versie traditiegetrouw half werk is.
Na elke goede versie komt eerst een halve versie ;-)

compuchrisje
28 October 2012, 23:33
Ik denk dat je hiermee vertaalt wat de meesten al ervaren hebben. Ook de klank dat het zijn voorgangers ME en Vista zal volgen wordt genoemd. Niet alles zit logisch in elkaar, maar dat zeggen we ook al van de huidige startknop die ook dient om te stoppen. Ergens moet een centraal punt toch alles bereikbaar maken en voor zover ik al heb gelezen lijkt dat eerder nogal chaotisch.

EvelineGirl
6 November 2012, 14:52
Ik gebruik sinds vorige week ook Windows8 pro. Vond Metro maar irritant. Gelukkig kan je gewoon het klassieke en vertrouwde startmenu terug krijgen. http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=226&t=8067 na dat ik dit gedaan had werkt het weer een stuk makkelijker. Verder ben ik zelf wel tevreden over windows 8. Naar mijn idee werkt alles een stuk sneller.

compuchrisje
6 November 2012, 23:40
Nieuwe schoentjes lopen altijd wat vlotter, tot ze beginnen te ruiken naar zweetvoeten en inlegzooltjes nodig hebben :p

Silverwing
8 November 2012, 19:34
Ik heb het kunnen testen en heb het na enkele uren gewoon terug verwijderd.Juiste resolutie was van geen kanten in te stellen en voor je iets wil ondernemen moet je een Microsoft account hebben of aanmaken,anders kom je niet eens aan de instellingen.Eens een account ingesteld ging het amper beter.
Ook het feit dat je nu elke keer nar de zijkant van het scherm moet om naar een andere app of het beginscherm te gaan werkte irriterend.Het grote pluspunt vond ik het opstarten,dat was bliksemsnel.