Volledige versie bekijken : Windows 7 Zwart scherm met cursor bij opstarten



Amathanio
4 November 2012, 23:58
De laatste tijd raakt mijn computer niet altijd meer in Windows. Vlak na het laadscherm krijg ik een zwart scherm met de cursor (onbeweegbaar). Resetten is dan de enigste oplossing en na die reset raakt hij altijd in windows. In de logboeken is niets te vinden, enkel het feit dat de computer slecht is afgesloten (mijn reset dus). Ik heb dit 4 op 5 keren dat ik de computer opstart. Iemand een idee?

Baloeke
5 November 2012, 00:02
Welke versie van Windows?

Spoorzoeker
5 November 2012, 13:26
Koppel eens al je usb apparaten los (behalve je toetsenbord en muis)

Amathanio
5 November 2012, 23:30
Welke versie van Windows?
Win7 64bit


Koppel eens al je usb apparaten los (behalve je toetsenbord en muis)
Zou idd daar mee te maken kunnen hebben. Heb onlangs een usbhub gebruikt voor uitbreiding maar deze was defect en is ondertussen er terug van tussen.

Peter.B
6 November 2012, 07:44
ik zou eens verschillende keren opstarten in veilige modus en zien of hij dan iedere keer goed doorstart.
als dit lukt dan proberen om een systeemherstel uit te voeren naar een datum voor het probleem zich voordeed.

Amathanio
15 November 2012, 21:48
Koppel eens al je usb apparaten los (behalve je toetsenbord en muis)
Het probleem ligt bij een externe HDD die aangesloten is via de enigste esatapoort op de computer. Wanneer ik de schijf uitschakel kan ik opstarten zonder problemen. Leg ik de schijf aan dan gaat de opstart zoals ik al zei.

Peter.B
15 November 2012, 22:39
ga eens in de bios en zet uw harde schijf als first boot en de rest "disable".

Amathanio
10 December 2012, 19:24
ga eens in de bios en zet uw harde schijf als first boot en de rest "disable".
Bedoel je de esata? Daar staat wel geen OS op, enkel data.
Het probleem is al terug, ook als hij niet aangsloten is. Telkens ergens een usb apparaat loskoppelen OF de esata helpt maar het is willekeurig. Het rare is: het is enkel op de usbpoorten vooraan van de pc OF de esata achteraan de pc. intern op het moederbord heb ik al gewisseld. Ook een extra usbpoort vooraan op een geheugenkaart lezer zorgt voor problemen. De esataschijven zijn nu aangsloten via usb (vooraan).