Volledige versie bekijken : Windows 8 windows 8 ziet mijn 2de dvd station niet



darco
5 November 2012, 00:15
hoi boys

heb mijn windows 7 en upgrade gegeven naar windows 8 , maar nu ziet die maar een dvd station .
in mijnen bios zijn er nog thans 2 , en this het station waar ik hem mee geupgrade heb
en als ik nu tijdens het opstarten van de pc met een windows in die dvd werkt hij ook gewoon ,
maar windows 8 ziet dat station niet ook niet bij appatenbeheer , had er ook nooit problemen mee met windows 7

komt dat nu omdat het een upgrade was , en niet geformatteerd is en dan een volledige instal van windows 8 was ?

Peter.B
6 November 2012, 07:49
en als je op computer klikt,zie je dan de dvd brander staan?
merk en type van de brander,aub.
als er een driver is,die eens installeren.

strikerfox
6 November 2012, 13:01
Ik hou persoonlijk niet van upgraden, vroeger ook nog gedaan en allergaande problemen met soft en hardware, als ik naar windows 8 ga zal het geen update zijn, maar een volledige versie.

Baloeke
6 November 2012, 23:16
Er bestaat een forumonderdeel over Windows. Dus vragen over Windows worden daar geplaatst. Ik heb dus je vraag verplaatst.

compuchrisje
6 November 2012, 23:45
Als je kan achterhalen of nog weet welk type drive erin zit, zoek dan op de merknaam en haal daar de drivers op die je ervoor nodig hebt. Zijn die drivers nog niet bijgewerkt voor Windows 8 systemen, dan heb je pech, maar normaal gezien moet het met de instellingen van Windows 7 ook kunnen.
Is er geen aparte map blijven staan van je oude Windows?

darco
7 November 2012, 19:57
heb hem nu volledig geformatteerd , maar hij ziet hem nog niet , heb ook op het internet gezocht naar deze en blijkbaar zijn er nog mensen die dit hebben met windows 8 daar vond ik om hem eens anders aan te sluiten op het moederbord , maar daar ben ik een leek in

dit is mijn drives van LG DVD/RW DL RECORDER GH22NS50 MET FIRMWARE VERSIE TN03
het rare is het zijn 2 de zelfde die ik heb en het hem geformatteerd met diegene die windows der na niet meer ziet

ps met de dvd van windows 8 pro kun je zowel upgraden als een volledige setup doen

compuchrisje
8 November 2012, 01:18
DVD-drive formatteren? Dat is iets nieuws, misschien ben ik verkeerd, maar het gaat toch niet om een harde schijf?

Over de DVD-drive zelf heb ik dit (http://www.lg.com/ca_en/support-product/lg-GH22NS50)gevonden. Zo te zien zijn er geen updates bij voor Windows 8.

darco
8 November 2012, 01:39
DVD-drive formatteren? Dat is iets nieuws, misschien ben ik verkeerd, maar het gaat toch niet om een harde schijf?

Over de DVD-drive zelf heb ik dit (http://www.lg.com/ca_en/support-product/lg-GH22NS50)gevonden. Zo te zien zijn er geen updates bij voor Windows 8.

ik bedoelde pc geformatteerd en windows 8 erop gezet , omdat ik zo dacht nu gaat hij mijn dvd
(drive) zien en herkennen maar nee hij ziet er maar een in plaats van twee , en de drive zijn dus de zelfde
begrijp je het nu , ik vind dus maar een van de twee dvd's drives ook na een volledige installatie van windows 8

)

compuchrisje
8 November 2012, 14:11
Er is bij drives voor CD/DVD ook een hiërarchie te vinden. Mogelijk is dat beide zijn ingesteld als Master (jumpers aan de achterkant, dus binnenin). Normaal gezien moet één van beiden met de jumpers worden aangepast tot Slave en natuurlijk moet ook de aansluiting op het moederbord dan ook kloppen. Maar met dat puzzelwerk kan ik me moeilijk vanop afstand bezig houden. Misschien weet Peter B. wel waar hij iets visueels kan vinden om je te helpen.

darco
8 November 2012, 21:04
Dat staat allemaal goed bij de drives , windows 7 stond er bijna 2 jaar op. nooit problemen met de drives gekend met windows 7,
enkel nu met windows 8 dat er maar 1 drive meer te zien is

Peter.B
8 November 2012, 21:49
zijn dvd brander is een sata aansluiting,hebben geen jumper.

compuchrisje
9 November 2012, 00:14
Zie je wel dat ik niks van hardware ken :lol:

Peter.B
9 November 2012, 21:45
chrisje,dan is uw kennis groter op een ander gebied.
ik kan ook niet tippen aan peterN of gman....enz.
maar we doen ons best.
wil wel laten weten dat 'k heel veel respect heb voor u,voor uw dagelijkse inzet :bow::bow::bow: ;)

Peter.B
9 November 2012, 21:59
darco:
heb ook op het internet gezocht naar deze en blijkbaar zijn er nog mensen die dit hebben met windows 8 daar vond ik om hem eens anders aan te sluiten op het moederbord , maar daar ben ik een leek in
sorry dat 'k het moet zeggen maar als je een
leekbent,begin dan daar niet aan.
als je geen problemen had en content was met windows 7,laat het dan zo.
direct upgraden naar een nieuw OS is altijd om problemen vragen.
wacht desnoods tot er een sp1 uitkomt,dan zijn "hopelijk" de meeste bugs opgelost.

darco
9 November 2012, 23:33
darco:
sorry dat 'k het moet zeggen maar als je een bent,begin dan daar niet aan.
als je geen problemen had en content was met windows 7,laat het dan zo.
direct upgraden naar een nieuw OS is altijd om problemen vragen.
wacht desnoods tot er een sp1 uitkomt,dan zijn "hopelijk" de meeste bugs opgelost.


das inderdaad juist , maar voor de rest werkt windows 8 heel goed hier en rapper en
mooier dan windows 7
heb al naar de pc winkel gebeld waar pc van komt , volgende week eens mee binnen springen zij hij .

laat het volgende week hier dan weten of het in orde is, en wat er aan gedaan is

bedankt alvast voor jullie hulp

compuchrisje
10 November 2012, 01:27
Probeer te weten te komen wat ze daar juist uitvoeren in die winkel en als het lukt, graag even melden hier. Zulke info is altijd welkom.
@Peter: amai nu word ik rood :lol:

Peter.B
10 November 2012, 07:29
graag even melden hierja,aub.


@Peter: amai nu word ik rood ;)

turbo417
10 November 2012, 13:01
hallo
bij mij is het ook azo dat hij mijne dvd niet meer ziet
je kan het oplossen als je een originele produktcode kent en dan rechts klikken op deze computer
dan klikken op meer onderdelen verkrijgen met een ander editie van windows daar op klikken
dan klik je op ja
dan zie je staan
- ik wil online een product code kopen
- ik heb al een produktcode gekocht klik daar op
dan geef je je code in
als die goed is op volgende en daar ga je dan mediacenter kunnen downloaden je kan al gratis een code aanvragen voor mediacenter
als je mediacenter geinstalleerd is ga je weer je dvd-rom kunnen zien
groetjes

Peter.B
10 November 2012, 16:26
bedankt,turbo417 ;)
om de mogelijke oplossing te melden.
hopelijk lukt het voor darco.

darco
11 November 2012, 17:53
media center had ik er ook al opstaan , dus daar aan lag het niet, maar ook hier is het nu opgelost , mijn schoonbroer is hier geweest en die heeft de dvd drive anders aan gesloten op het moederbord . de dvd waren aangesloten op 1 en 2 ( zie nummers ) hij heeft de dvd die niet zichtbaar was op 1 nu op 3 aan gesloten en nu ziet winows 8 allebij de dvd drives komt dat nu omdat ze niet meer op een lijn zijn aangesloten dat windows 8 ze nu alle bij ziet ? , weet ik niet maar this hier nu ook in orde


1 2
3 4

Peter.B
11 November 2012, 19:34
toen je dit vermelde wist 'k wat je bedoelde:
daar vond ik om hem eens anders aan te sluiten op het moederbord
dit zijn uw sata aansluitingen en die heeft hij nu anders aangesloten.
heel erg bedankt darco om dit hier te melden :good::good::good:

Baloeke
11 November 2012, 23:41
Ik vermoed dat dit probleem is opgelost, dus zetten we hier een slotje op.