Volledige versie bekijken : videokaart drivers up to date ?



RobinS
6 November 2012, 11:06
Ik had onlangs een toppic geopend bij Hijackthis.

Daar zeiden ze mij om hier eens te vragen hoe ik kan controleren of mijn videokaart drivers up to date zijn.
Omdat mijn laptop af en toe blijft hangen bij het scrollen en typen..

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Peter.B
7 November 2012, 07:05
ik zou gaan kijken naar de site van de fabrikant.
merk en type van videokaart?

RobinS
11 November 2012, 20:04
Hetgeen ik vreemd vind is dat mijn pc van het ene op het andere moment wanneer ik iets bezig ben , super traag word... Alles opent zeer traag en dat vind ik gewoon niet normaal en niet handig in gebruik..
Moet hem telkens opnieuw opstarten om dit probleem te verhelpen. Ligt het dan aan mijn videokaart of wat is de oorzaak van dit probleem ?

RobinS
11 November 2012, 20:16
Net toen ik het aan de hand had even windows taakbeheer geopend en daar zag ik processorgebruik 100 % ..?

compuchrisje
12 November 2012, 00:38
Heb je dan ook gekeken welke programma's en/of processen er op dat moment bezig zijn en welke de grootverbruiker hierbij is?

RobinS
12 November 2012, 09:43
Heb je dan ook gekeken welke programma's en/of processen er op dat moment bezig zijn en welke de grootverbruiker hierbij is?

Zal het volgende keer even controleren.
Vind het gewoon raar dat ik gewoon iets bezig ben en opeens terwijl ik niets anders heb geopend doet hij dat.?

Peter.B
12 November 2012, 18:57
ben je dan bezig op het internet?
wat is uw besturingssysteem?
kijk eens of er updates zijn voor uw windows.

RobinS
13 November 2012, 10:48
Niet perséé op internet, soms gewoon ben ik voor school bezig met word of dergeljken en op een gegeven moment wordt hij opeens heel traag.
Besturingssysteem is windows 7 en zal zeker eens kijken voor updates.

Peter.B
13 November 2012, 18:57
Heb je dan ook gekeken welke programma's en/of processen er op dat moment bezig zijn en welke de grootverbruiker hierbij is?
kan je hier eens op reageren?

RobinS
14 November 2012, 21:10
Laatste keer toen ik keek zag ik niet echt een grootverbuiker,... de grootste verbuiker was toen Windows taakbeheer zelf

RobinS
16 November 2012, 12:52
Net naar de laptopdienst op school geweest...

Daar zeiden ze het dat het aan de lader lag, omdat hij het enkel deed wanneer men lader instak. Nu andere lader gekregen en ben benieuwd naar de resultaten :)

Ik houd jullie op de hoogte !!

RobinS
20 November 2012, 22:24
Ziezo mijn ervaringen. Nieuwe lader heeft geen nut gehad.

Ik heb ondervonden dat laptop goed werkt als hij enkel op de lader werkt (dus zonder batterij).
De laptop werkt ook goed enkel op de batterij.

Maar als ik bezig ben op de laptop terwijl de batterij wordt opgeladen gaat hij vaak heel traag..

Enige oplossing was nieuwe batterij stelden ze voor.. Zou me +- € 70 kosten zeiden ze..

Peter.B
23 November 2012, 20:11
ik zou dan enkel op de lader werken,zonder batterij.
of enkel op de batterij.
maar geen 70€ :foei::)
maar is mijn mening,hé ;)

RobinS
26 November 2012, 16:30
ik zou dan enkel op de lader werken,zonder batterij.
of enkel op de batterij.
maar geen 70€ :foei::)
maar is mijn mening,hé ;)

Uhu ga ik ook doen, als ik laptop niet nodig heb laat ik de batterij opladen (voor in noodgeval ofzo) maar meestal werk ik gewoon op de lader.

Nu nog een vraagje, op school kunnen wij onze laptop verzekeren.. Heb dit 2 jaar gedaan al.. Kost € 30 per jaar.
Je bent dan verzekerd tegen schade en diefstal.

Nu heb ik in de 2 jaar niets aan de hand gehad met men laptop, maar jaa .. 3e jaar nog verzekeren of niet is natuurlijk nu de vraag? Wat denken jullie ervan ?

Baloeke
28 November 2012, 00:07
Voor een student kan €30 veel geld zijn. Maar wat als je laptop per ongeluk van tafel valt in de school? En nieuwe heb je niet voor deze prijs.

compuchrisje
28 November 2012, 00:44
Ik zou eerst thuis es bekijken in welke mate je ouders zich hebben verzekerd. Best mogelijk dat die laptop, net als ander meubilair of toestellen, mee in dat pakket zit. En normaal gezien heeft de school ook wel een verzekering, maar meestal niet voor beschadiging van materiaal, wel voor lichamelijk letsel. Het is dus afwegen, 30 euro is niet veel maar ook niet niks.

Kokki
30 November 2012, 19:00
Even terug over je hoog processorverbruik: heb je soms zo'n batterijbesparend programma op je laptop staan?
Misschien ligt het daar wel aan.

RobinS
2 December 2012, 19:01
Jaa er staat zo een programma op. Ga ik zeker eens proberen of dit verschik maakt.
Ik houd jullie op de hoogte !!

Wat betreft de verzekering ga ik ze toch terug afsluiten, aangezien je voor € 30 geen nieuwe laptop hebt nee ;)

theo2602
3 December 2012, 15:38
Ja, een verzekering is enkel nuttig als je ze nodig hebt, maar als we dat konden voorzien...