Volledige versie bekijken : Ping werkt maar kan geen andere pc's zien in het netwerk



jvuz
19 November 2012, 11:42
Hallo,

ik heb een notebook (Windows 7 32-bit) in het domein die wel een ping kan doen naar andere pc's, maar ze niet zien in de netwerk map. Deze notebook kan op dit moment ook geen toegang krijgen tot shares. Ik heb al nagekeken dat de network discovery opstaat (wat het geval is), de firewall staat uit. En het is met elke gebruiker op deze notebook.

Heeft iemand een idee?

Jvuz

compuchrisje
19 November 2012, 23:54
Kan dit niet via de router geregeld worden? Mogelijk hindert de beveiliging hiervan de toegang tot de andere systemen.

jvuz
20 November 2012, 10:02
Dit is in een domein en er zijn wel meerdere W7 machines die geen probleem hebben. Deze notebook kan zonder problemen op internet, kan ook pingen naar de andere pc's, ook naar de PDC, maar ziet gewoon geen andere pc's. Volgens mij ligt het aan de notebook, want de gebruiker gebruikt deze ook in de universiteit (waar hij ook nog werkt) en daar heeft hij hetzelfde probleem.

Merel
20 November 2012, 13:02
Die notebook zit blijkbaar toch niet in het netwerk !
Probeer eens hem opnieuw in dat netwerk te installeren, met dezelfde instellingen (domein) als de andere PC's.
Misschien proberen met een vast IP adres toewijzen ?

jvuz
20 November 2012, 13:04
Als die niet in het domein zit, zou ik niet kunnen inloggen in het domein (dit is wel het geval). En dan nog zou ik moeten aan de shares kunnen dmv login en paswoord.
Ik kan het wel eens proberen met een vast IP adres.