Volledige versie bekijken : Windows 7 BIOS vast op Auto-Detecting AHCI PORT 5



swaxmot
19 November 2012, 11:56
Ik heb een SSD met windows 7 op en een HDD met bestanden en programma's.
Ik heb op die HDD nog een lege partitie waar ik windows 8 op wil zetten, dus had ik een bootable USB gemaakt met de installatiebestanden van windows 8.
Blijkt dat mijn BIOS niet kan booten op USB, dus heb ik met het programma PLoP bootmanager, waarmee je met een omweg wel USB kan booten, een entry gemaakt in het bootmenu, waardoor ik zou moeten kunnen kiezen tussen windows 7 en PLoP. Ik heb dit al eerder gedaan en toen werkte het wel.
Maar na het opnieuw opstarten blijft de pc hangen op "Auto-Detecting AHCI PORT 5", nog voor ik in de BIOS kan geraken.
Ik kan wel kiezen voor setup, bbs popup of recovery te openen, maar de pc start niet ver genoeg meer op om in een van die dingen te geraken.

Sorry voor eventuele typfouten, het is getypt met een iPad.

compuchrisje
19 November 2012, 23:53
Uit wat hierboven staat meen ik te mogen veronderstellen dat je geen andere pc hebt. Ik zou eerder gekozen hebben voor een bootable DVD voor de installatie van een besturingssysteem. Moest je ergens de mogelijkheid hebben om zulks te doen, wil het systeem misschien wel doorstarten.
Betekent de recovery een groot verlies voor je?

swaxmot
20 November 2012, 16:24
Alvast bedankt voor je reactie. De laatste dagen heb ik geen tijd meer gehad hiervoor.
Ik heb net geprobeerd om de HDD los te koppelen en zo start hij wel op.
Als de HDD kapot zou zijn zou best wel een groot verlies zijn, omdat er redelijk wat bestanden op staan en bijna al de programma's voor mijn windows zijn erop geïnstalleerd.
Kan ik dit misschien op één of andere manier testen?

compuchrisje
21 November 2012, 01:08
Sommige merken van harde schijven hebben een testtool, zoals bv Seagate of Western Digital. Die doen eigenlijk zowat hetzelfde als Everest (http://www.minatica.be/downloads/409-Everest-Corporate-Edition), PC Wizard (http://www.minatica.be/downloads/173-PC-Wizard-2012) of Crystal Disk info. Aan de hand van de gegevens kan je zien hoe het met de gezondheid van de harde schijf gesteld is.
Alleen weet ik niet of dit ook geschikt is voor SSD's.