Volledige versie bekijken : hotspot verbinding sony vaio



atlantis
3 December 2012, 11:23
weekje aan zee en in het appartementsgebouw is er een telenet hotspot.
als ik de sony vaio opstart met de 'web'knop (enkel de browser wordt opgestart) wel verbinding met de hotspot en internetmogelijkheid. Als ik echter de laptop gewoon opstart, dan krijg ik melding verbonden met netwerk, maar ik kan niet op internet. heb MBAM en nod32 uitgezet maar geen oplossing. vreemd is wel dat ik thuis wel zo met een hotspot op internet geraak en daar niet. en dat het wel lukt als ik met de webknopopstart.

Baloeke
5 December 2012, 00:21
Als je gebruik wil maken van de Telenet hotspot of Telenet homespot moet je eerst verbinding maken met de Hotspot en dan moet je je browser openen en je daar aanmelden met de Telenet log-in. De startpagina om je in te loggen verschijnt normaal gezien automatisch.

Heb je de info al gelezen op de website van Telenet (http://telenethotspot.be/nl)?

atlantis
5 December 2012, 09:25
even herhalen: bij de sony vaio VPCEH1M1E ( http://www.sony.be/lang/nl/product/vaio-e-series/vpceh1m1e) heb je 2 opstartmogelijkheden van de laptop: ofwel start je op zoals elke anders pc en kan je alle funcites van de pc (laptop) gebruiken. Een tweede mogelijkheid bij de sony vaio is enkel een browser opstarten, splashbrowser genoemd, en is een rechtstreekse verbinding met internet. Je kan dan ook niks anders doen met de pc dan internetten als je op die manier opstart.
Op een vreemde hotspot stelt zich het probleem dat als ik de pc enkel met de browser opstart, ik wel via de hotspot op internet na invullen van mijn inlog en paswoord van telenet geraak. Start ik de pc gewoon op, dan zie ik de homespot staan in het netwerkcentrum, en kan er wel mee verbinden, maar krijg ik geen toegang tot internet. Thuis kan ik zowel via mijn eigen telenettoegang als via de homespot op internet.
heb de info van telenet gezien en doorgenomen, heb MBAM en NOd32 afgezet, alle updates zijn in orde.

peterus
5 December 2012, 12:23
Heb je al eens een ping test geprobeerd ?

uitvoeren - cmd - ping www.google.be

atlantis
6 December 2012, 12:23
kan ik pas proberen als ik dart terug ben, en dat is niet voor direct