Volledige versie bekijken : Draadloos netwerk versterken



Jappii
8 December 2012, 17:39
Hallo iedereen

Ik zit momenteel met een vraagje en waar kan ik beter geholpen worden dan hier.

Thuis hebben we een draadloos netwerk (Telenet) en de modem en router staan achteraan in ons huis. Het draadloos signaal komt amper naar de living (vooraan) door onze keuken en bepaalde materialen die het signaal verzwakken. Nu, ik heb hier nog een router liggen en ik dacht eraan om die in onze living te zetten om het signaal te versterken.

Na die aangesloten te hebben via UTP (we hebben wel een intern netwerk en overal UTP-aansluitingen) maakt hij zijn eigen netwerk 'Hercules' aan i.p.v. ons draadloos netwerk 'thuis' te versterken. Draadloos netwerk zou nodig zijn voor smartphone en tablet. :)

Iemand een idee'tje hoe ik dit draadloos signaal kan versterken?

Alvast bedankt

PeterN
8 December 2012, 17:46
Met een gewone router kan je dat niet (signaal versterken). Je kan wel zoals je nu hebt gedaan de draadloze router bij aansluiten. Je hebt dan twee draadloze verbindingen wat op zich geen probleem is. Zit je vooraan maak je connectie met het ene sterke netwerk, zit je achteraan, met het andere sterke netwerk. Normaal loop je toch niet rond terwijl je surf. Engste nadeel is dat je, door dat je op aparte netwerken zit, niet zomaar data kan delen van het ene naar het andere netwerk.

Jappii
8 December 2012, 18:01
Bedankt. :)

Wel, dat zou goed zijn, maar dat netwerk 'Hercules' werkt niet. Het signaal is zeer sterk, maar wanneer ermee verbonden wordt kan je er niet mee op het internet, alleen met het netwerk 'Thuis'. Met welk apparaat zou ik die 'Thuis' wel kunnen versterken? En we zitten nooit achteraan, da's waar alles opgeborgen staat enzo. :)

Kokki
9 December 2012, 19:31
Hoe heb je Hercules aangesloten? Op de modem of op de router? Ik gok op de router. Als je achteraan nooit zit, waarom zet je die router dan niet in de living? Je hebt de kabel nu toch al tot in de living liggen.
Ik zou met een router werken. Minder energieverbruik, minder kans op conflicten en makkelijker in te stellen.

Jappii
9 December 2012, 20:07
Hoe heb je Hercules aangesloten? Op de modem of op de router? Ik gok op de router. Als je achteraan nooit zit, waarom zet je die router dan niet in de living? Je hebt de kabel nu toch al tot in de living liggen.
Ik zou met een router werken. Minder energieverbruik, minder kans op conflicten en makkelijker in te stellen.

Achteraan staat de modem en de router. En dan bekabeling achter de muren met in elke kamer een internetaansluiting. Hercules heb'k via zo'n internetaansluiting verbonden. Die router moet achteraan blijven, omdat alle kabels daar ook vertrekken voor het intern netwerk.

PeterN
9 December 2012, 23:14
Als ik het goed begrijp heb je nog een aparte draadloze router die, als je hem in de living insteekt, een apart draadloos netwerk maakt genaamd 'hercules'? Maar deze werkt niet om op het internet te gaan.
Wel, sluit gewoon deze 'hercules' router aan in de living, maar steek de utp kabel in 1 van de 4 poorten, dus niet op de wan aansluiting. Hierdoor gaat deze router als draadloze switch werken en zou je, na verbinding met 'hercules' te maken, zowel draadloos als via de drie overgebleven poorten op het internet moeten kunnen.

Succes;)

Jappii
12 December 2012, 21:14
Als ik het goed begrijp heb je nog een aparte draadloze router die, als je hem in de living insteekt, een apart draadloos netwerk maakt genaamd 'hercules'? Maar deze werkt niet om op het internet te gaan.
Wel, sluit gewoon deze 'hercules' router aan in de living, maar steek de utp kabel in 1 van de 4 poorten, dus niet op de wan aansluiting. Hierdoor gaat deze router als draadloze switch werken en zou je, na verbinding met 'hercules' te maken, zowel draadloos als via de drie overgebleven poorten op het internet moeten kunnen.

Succes;)

Helaas, dit werkt ook niet..