Volledige versie bekijken : Geband op 2dehands.be op mijn IP adres waarschijnlijk wat nu?.



ipadres
20 December 2012, 12:27
Hallo allemaal

Ik weet me even geen raad meer, ik ben geblokkeerd door de website 2dehands.be op mijn IP adres zo te zien want zodra ik een nieuwe account probeer aan te maken zie ik weer hetzelfde dat ik geblokkeerd ben.

De reden is omdat een concurrent mij helemaal heeft zwart gemaakt tot de bodem aan toe.
Nu adverteert de concurrent helemaal alleen en dat doet hem/haar goed waarschijnlijk.

Ik begrijp echter 2dehands niet zo goed waarom ze niet allebei van de kanten het verhaal niet horen, maar nee direct geblokkeerd.
Ik heb ze gemaild om mij te deblokkeren en dat het echte en misverstand is.
Hun antwoord: Dit is niet mogelijk, de klager heeft ons meerdere malen over u geklaagd??

Ik kan dit echt niet begrijpen, Kan ik mijn ip adres veranderen of dergelijke, hoe kom ik er weer op?

theo2602
20 December 2012, 19:02
Als dat echt profesioneel is, naar eerlijke handelspraktijken gaan

compuchrisje
20 December 2012, 23:04
2de hands be is geen site om je zaak te promoten, toch niet als 'deftige' zelfstandige. Daarvoor zijn andere kanalen, helaas wel betalend. Als er klacht wordt ingediend zullen ze zelfs bij 2dehands.be wel eerst nagaan of die beweringen kloppen of niet.
Je kan nog wel proberen om via een andere locatie in te loggen, als je account niet mee geblokkeerd is, om jouw versie van het verhaal te doen.

strikerfox
21 December 2012, 10:03
Op dit adres kan je anoniem surfen

http://anonymouse.org/anonwww.html

strikerfox

ipadres
21 December 2012, 22:33
Op dit adres kan je anoniem surfen

http://anonymouse.org/anonwww.html

strikerfox

Maar dat is toch enkel voor anoniem te surfen?
Ik heb overigens een programma gevonden op deze site iets met Change IP, heb dat gedownload , neem aan dat je dan een nieuwe IP krijgt,? want heb het idee dat mijn ip adres de heel de dag door veranderd, kan dit kloppen?

ipadres
21 December 2012, 22:33
Heb trouwens internet van Mobistar Internet Everywhere stick draadloos

mark g
22 December 2012, 12:26
probeer anders eens via het tor-netwerk, daar kan je je ip veranderen zoveel je wil.

Spoorzoeker
22 December 2012, 18:31
hoe kom ik er weer op?

Eh, je stelt je eerst netjecs voor hier op het forum en je doet gezellig mee hier op het forum.
Je probleem dumpen en daarna nooit meer wat van je laten horen gaat niet werken.

compuchrisje
22 December 2012, 21:28
Spoor, ik denk wel dat hij 2dehands bedoelt hoor, niet minatica.

NickB
23 December 2012, 13:23
Als je internet via het gsm netwerk gebruikt (Mobistar?) krijg je volgens mij ELKE keer een nieuw ip adres Dus lijkt me vreemd dat ze je zo bannen

grtz

Spoorzoeker
23 December 2012, 13:58
Compuchrisje, dat weet ik, maar ik bedoelde echt, dat het erg onbeleefd is om hier je vragen te stellen en dan weer pleite te gaan. Het forum is geen voetveeg, of wel ?
Het was dan ook een beetje sarcastisch bedoeld. Niet dat zulke figuren er zich wat van aantrekken hoor, maar toch. Zulke help ik trouwens ook niet meer.

vdhee
23 December 2012, 19:56
Beste ipadres,

Dit forum kan zich niet uitspreken over een "newbie" die hier komt klagen dat zijn IP-adres "banned" is op een bepaalde website; dit is aan de moderatoren van betreffende website. Jouw motivering hier doet niet terzake, dit kunnen wij immers niet beoordelen.

Weet dat het veranderen van jouw IP-adres eigenlijk een zeer eenvoudige zaak is, maar dit doet evenmin terzake.

Afhankelijk van jouw provider krijg je ofwel een statisch ofwel een dynamisch IP-adres. Bij een dynamisch adres (bv. Belgacom) verandert je IP geregeld; bij een statisch (bv. Telenet) blijft je adres meerdere maanden hetzelfde.

Je vermeldt niet bij welke provider je aangesloten bent. In functie van hierboven blijf je dus korte of langere tijd "banned", tenzij je inderdaad je IP adres verandert. En dan nog kan de site in kwestie een "range" van IP-adressen tijdelijk blokkeren, dit hangt af van de ernst van de zgn. "overtreding", nogmaals waar wij geen oordeel over kunnen vellen.

Ik treed hier Spoorzoeker bij; vlug-vlug een vraag stellen op dit forum, en eens voldaan vertrekken : dit is niet conform de regels.