Volledige versie bekijken : Geloof jij in het paranormale?



Paranorma
25 December 2012, 05:50
Zelf sta ik er allemaal vrij sceptisch tegenover, echter hebben ervaringen in het verleden me toch nieuwsgierig gemaakt naar het paranormale.
Hierdoor ben ik research in de paranormale wereld gaan beginnen doen met als resultaat de oprichting van een paranormaal onderzoeksbureau. (dit is geen fulltime job, is een "hobby" die ik na mn gewone werkuren doe)
Mijn hoofddoel als is het ontkrachten van paranormale gebeurtenissen, echter zijn er altijd dingen die geen verklaring hebben of effectief naar paranormale gebeurtenissen trekken.
Deze zou ik dan ook graag verder onderzoeken, met als doel uiteindelijk de wetenschap over het paranormale vooruit te kunnen helpen.

Maar nu is de vraag:
Geloof jij in geesten, spoken, UFO's,......
Waarom wel of waarom niet?

Phil O'Sophe
25 December 2012, 21:17
Wanneer is een gebeurtenis paranormaal? Als we het niet begrijpen, niet kunnen meten, niet kunnen bewijzen ???
Als UFO'S bestaan, zijn dat daarom "paranormale" dingen?
Een geest? Wie geeft daar een definitie van ? Waar ligt de grens tussen materie en niet-materie? ...
Een discussie die niet gauw beëindigd zal zijn.

compuchrisje
25 December 2012, 23:04
Ik zou erin kunnen geloven in sommige gevallen, bv als ik opsta en dat zowel de afwas, de ramen, de vloeren en alles wat vies was voor ik ging slapen, blinkend schoon zou zijn. Niet echt dus, wel geloof ik dat sommige mensen extra gaven hebben die anderen niet hebben, en dat op basis van ervaringen.

berger
26 December 2012, 00:54
Ik heb ooit het geluk gehad eens mee te kunnen werken aan een TV-programma waarbij iemand zogezegd dingen kon realiseren die wij abnormaal vinden. Die man noemde zich paranormaal. Maar eigenlijk hadden zijn zogezegde paranormale gaven alles te maken met wetenschap : hij gebruikte bvb scheikundige eigenschappen van bepaalde stoffen, of magnetisme, .... UFO's zijn geen paranormale dingen : meestal kan men ze wel verklaren als men de moeite doet om te zoeken. Ik geloof dus niet in spoken en geesten gewoon omdat ze niet bestaan, ik ben er nog nooit één tegen gekomen. Jij wel? Hoe primitiever volkeren leven hoe meer ze in spoken en geesten geloven. In de lessen goddienst vroeger maakte ze ons ook allerlei dingen wijs, maar zelfs de paus is niet altijd meer overtuigd van wat ze vroeger vertelden. UFO's bestaan maar de U is niet altijd correct. En sommige dingen kan men nu nog niet verklaren, vroeger was zelfs de aarde plat en nu niet meer. Het geloof in een God speelt daar voor heel veel mensen een belangrijke rol, maar ik denk niet dat er een God bestaat. Maar die madame in Lourdes die 15 keer een verschijning heeft meegemaakt van moeder Marie die gelooft daar wel in. En dat is uiteraard een groot commercieel sukses geworden. Heb jij al eens ooit iemand met één been zien vertrekken naar Lourdes en met twee benen zien terug komen. Het enige wonder dat ik ken is het wonder van een schaap dat een beetje mankte, maar het ging al veel beter met dat schaap want vroeger was het lam. Ik ben een beetje zoals de heilige Thomas, hij geloofde het ook niet, maar is toch heilig geworden. En nu ga ik dromen van geesten en spoken en engelen en duivels .....

Paranorma
26 December 2012, 06:23
@phil-osophe: para normaal, het woord zegt het zelf he.
Para betekend naast of voorbij, dus voorbij het normale.
Wat is normaal, dat ligt voor elke persoon uiteraard anders inderdaad.

@compuchrisje, jij verwart het volgens mij met kaboutertes :D

@Berger, wat die van dat tvprogramma betreft, zo zijn er vele, die zeggen paranormale gaven te hebben, maar zich uiteindelijk behelpen met wetenschapplijke dingen.
Hebben dan ook absoluut niets met paranormale dingen te maken.

k geloof dus niet in spoken en geesten gewoon omdat ze niet bestaan, ik ben er nog nooit één tegen gekomen. Jij wel?
Ik ben nog nooit een echte grizly beer tegengekomen, dan bestaan die ook niet?
En jah, was het een geest of wat anders, ik weet het nog steeds niet, maar ik heb al dingen gezien en gehoord waar tot op vandaag nog steeds niemand een antwoord op heeft kunnen geven.

Grappig wel wat je daar zegt van God, waar je ook niet in geloofd.
Ik kreeg overlaatst de opmerking van iemand dat geesten niet bestaan want God zou dat niet toelaten.... :D

salmax
26 December 2012, 11:49
Ik geloof wel in bovenaardse activiteit.
En mensen met gaven ben ooit door kaartlegster uit mijn depressie geraakt.
Ik weet dat paranormaal beter voor mij werkt dan psycholoog en psychiater.
Ik word nu als gek bekeken maar dat zal ik dan maar er bij nemen.

Phil O'Sophe
26 December 2012, 13:53
In wie of in wat men gelooft speelt soms geen rol in wat daardoor gebeurt of plaats heeft.
Bij wijze van spreken (natuurlijk) kan geloven "bergen verzetten".
De kracht en de mogelijkheden van ons brein zijn nog verre van bekend, evenals alles wat buiten het menselijke ligt.

berger
26 December 2012, 14:31
Als mensen zich beter voelen door te geloven dan is dat allemaal OK voor mij. Daarom moet ik het nog niet doen.
Een echte grizzlybeer heb ik al gezien in de Zoo. Dus ja, die bestaat.
Wat heb jij dan zo al gezien of gehoord waar geen antwoord op is. Misschien zijn er wel anderen die een antwoord weten in uw plaats.
Er bestaat ook een planeet waarop leven is, zopas ontdekt door ik weet niet meer wie. En dat geloof ik wel? Er zijn miljarden zonnestelsels en planeten, het zou dus raar zijn dat er geen leven is ergens anders. Maar in welke staat van leven dat weten we nog niet.

Phil O'Sophe
26 December 2012, 14:44
Als mensen zich beter voelen door te geloven dan is dat allemaal OK voor mij. Daarom moet ik het nog niet doen.
......


Je begrijpt hier "geloven" in een enge betekenis van het woord denk ik.
Of het nu geloven in een God is, of in de kracht van een geneesmiddel (zelfs placebo-effect !), van eigen kunnen (wilskracht ...), menselijke bijstand ..., noem maar op, het zijn allemaal middelen waardoor "wonderen" kunnen verricht worden.
Zo'n "wonderen" hebben daarom helemaal niets te maken met paranormale gebeurtenissen of wat ook.

Spoorzoeker
26 December 2012, 17:22
Ik heb dingen meegemaakt waarbij ik steeds dacht: "nou, dat is toevallig !"
Of dat ik dingen juist niet of wel deed en achteraf dacht: "maar goed dta ik het wel/niet gedaan heb !"

Dus ja, ik geloof dat er meer is. Geen idee op welke manier, maar ik geloof wel dat er meer is.

Voor m'n beschermengel is het te hopen dat ik niet oud wordt, want ik heb het idee dat hij nu al overwerkt is !. :D

Koshke
29 December 2012, 19:46
Je overtuigingen creëren de werkelijkheid, wat die overtuigingen ook moge zijn, bewust of onbewust.
Wil je je leven veranderen, verander dan je overtuigingen.
Dit heeft niets met para-normaal te maken, alles is natuurlijk....

Door liefde te sturen naar een plant gedurende 3 maanden heb ik eens een bloem ontvangen bij een plant die slechts éénmaal om de 20 jaar bloeit in juni, dit volgens een plantenboek. Die bloem verscheen midden december en haar geur vulde heel mijn living gedurende een 3tal weken.
Wonderen bestaan, je moet er alleen in geloven, of beter, ervan overtuigd zijn.

Kaartleggers kunnen inderdaad dingen voorspellen. Ik heb zelf eens iemand gekend die me iets voorspelde wat gebeurde. Ik wou zelf onderzoeken hoe men dat deed. Toen ben ik zelf begonnen met "tarot", dagelijks gedurende 2 jaar aan een stuk heb ik elke avond "geoefend" en plots wist ik het. Het ontwikkelde namelijk mijn intuïtie en toen had ik de kaarten niet meer nodig.

Want als je met iets zit, krijg je boodschappen vanuit het niets, antwoorden op je vragen.... Synchroniciteit noemt men het. Sommigen noemen het "toeval". Niets is toeval, alles valt je toe... En persoonlijke boodschappen krijgt men via, radio, TV, op de tram, via straataffices, ontmoetingen enz.

Als men de tunnelvisie die velen hebben laat vallen, en je alertheid op alles en iedereen ontwikkelt, open kan staan voor boodschappen, je horizon verruimd, en luistert naar je eigen intuïtie in plaats van naar zogenaamde deskundigen ter zake, dan gaat er een nieuwe wereld voor je open.... Een wonderbaarlijke wereld. Niets paranormaal aan.

Nota: ik wil de deskundigheid van sommige wetenschappers niet in vraag stellen zoals dokters, enz. Als men ziek is moet men naar de dokter.

Koshke
29 December 2012, 19:47
AAN Chrisje: je gelooft niet in kabouters, dus zullen je werkzaamheden ook niet gedaan worden door hen..... :lol:

compuchrisje
29 December 2012, 23:29
Dacht het al :wall:. Maar deel twee klopt ook he ;)

Koshke
30 December 2012, 00:23
Ja Chrisje, sommigen hebben gaven die anderen niet hebben maar ook dat heeft te maken met geloof in jezelf en in je eigen gaven. Men kan bepaalde gaven ontwikkelen als men maar overtuigd is van de mogelijkheid en veel geduld kan opbrengen en angsten overwint. Helderziendheid bestaat, net zoals helderhorendheid enz...

Om verder hierop te borduren... ik geloof in het voortleven na de dood en in reïncarnatie. Als men sterft dan sterft het fysieke lichaam, maar een kern, de ziel, het hogere zelf of hoe men het ook wil noemen, blijft bestaan, en komt al dan niet terug om nieuwe levenslessen te leren. Misschien zelfs op een andere planeet.... Dit verklaart tevens talrijke vraagstukken waarom men onder hypnose of regressie plaatsen kan beschrijven, tekenen enz. die men nog nooit bezocht heeft, die niet meer bestaan (door oorlog) maar wel nog in archieven terug te vinden zijn, en waarom men in dit leven en je eigen naam kan herinneren in een vorig leven en terugvinden in de archieven van een ander land.
Velen ketsen dit gewoon af als bullshit (het zij zo) maar vertikken het om dit fenomeen verder te onderzoeken, zoals ik al zei, diegenen met een tunnelvisie.. Maar denkelijk zijn zij bijlange na nog niet rijp voor deze kwesties. Iedereen ontwikkelt zich op dit gebied in eigen tempo.

Verder heb ik hier ergens iets gelezen over "God". Voor mij is dit een "begrip" en geen persoon. Men zou het ook "de Bron" kunnen noemen.

ga maar stoppen, anders ben ik morgen nog bezig....

Phil O'Sophe
30 December 2012, 19:44
.......

ga maar stoppen, anders ben ik morgen nog bezig....

Elke dag een "lezing" hé ! Laat maar komen :lol:

JimmyJump
19 January 2013, 10:48
Wanneer je hoofddoel het ontkrachten is van zogenaamde paranormale verschijnselen, dan ben je meteen verkeerd bezig, want bevooroordeeld.

Voor mij is alles mogelijk, totdat het tegendeel bewezen is.

Spoorzoeker
19 January 2013, 14:25
Noem het toeval, maar m'n collega's gingeniets eerder weg en ik besloot om ook een trein eerder te nemen. Toen ik in Arnhem aan kwam hoorde ik dat het hele treinverkeer rond Utrecht stil lag. Was ik effe mooi op tijd weg!.

JimmyJump
19 January 2013, 21:46
Noem het toeval, maar m'n collega's gingeniets eerder weg en ik besloot om ook een trein eerder te nemen. Toen ik in Arnhem aan kwam hoorde ik dat het hele treinverkeer rond Utrecht stil lag. Was ik effe mooi op tijd weg!.

Paranormale treinen, daarvoor moet je écht in België zijn...