Volledige versie bekijken : zelf programma maken



Paranorma
5 January 2013, 02:19
Ik zou een klein programmatje willen maken.
Een simpele layout (zie schets in afbeelding) waar je een datum, een tijdstip, een plaats en een tekst kan in plaatsen.

Nadat deze geplaatst is en op opslaan geklikt wordt zou de input opgeslagen moeten worden in een txt bestandje.
Als het programmatje nadien terug gebrukkt wordt en gegevens krijgt moet dit bij opslaan in hetzelfde tekstbestand opgeslaan worden (onder de reeds opgeslagen tekst)

Ook zou er een functie moeten zijn die door een klik op de knop het tekstbestand laat zien en een knopje als je er op klikt dat het tekstbestand wordt afgedrukt.

Nu moet ik wel zeggen ik heb absoluut geen programeertalent, dus de uitleg die je hierover kan geven graag zo dat een 5 arige het zelfs zou begrijpen :D


de schets:
http://img204.imageshack.us/img204/981/progie.jpg


Wie kan me hiermee op weg helpen aub

Paranorma
5 January 2013, 03:36
momenteel los ik het op deze manier op:
.batscriptje

@echo off
:start
cls
echo Voer datum in: (dd/mm/jjjj)
set /p datum=
echo Voer tijdstip in (..u..)
set /p tijdstip=
echo Voer lokatie in
set /p lokatie=
echo Voer gebeurtenis in
set /p gebeurtenis=
echo %datum% >> log.txt
echo %tijdstip% >> log.txt
echo %lokatie% >> log.txt
echo %gebeurtenis% >> log.txt
echo _________________________ >> log.txt
echo De invoer is opgeslagen
echo nog een invoer maken? J/N
set /p keuze=
if %keuze%==j goto :start
:exit


Hirvoor zou ik dus een dingetje willen dat het er grafisch beter uit ziet (en dat het dus de file kan oproepen en afdrukken indien gewenst)

Paranorma
15 January 2013, 18:36
Ik ben al verder geraakt dan ik dacht ondertussen.
Met behulp van Visual Basic 2010 Express en mensen vanop een ander forum is dit de layout van hoe ik het zou willen is in principe al in orde
Maar wil het wel ff delen met jullie voor moest er iemand anders iets in die genre willen maken


http://img252.imageshack.us/img252/981/progie.jpg


Nu nog uitvissen hoe ik de knoppen kan laten werken en laten doen wat ze moeten doen he ;)


En hoe kan je dat dan naar een bestand omzetten dat iedereen kan openen (zoals je het te zien krijgt as je de debugmode gebruikt? want dat kan ik dus ook niet vinden he.


Dit is nu wel gemaakt via de WYSIWYG bewerker van VB hoor, anders zou het me nooit gelukt zijn al zover te raken :p

Paranorma
16 January 2013, 01:11
de eerste versie van het programmatje is klaar
http://www.paranorma.be/downloads/PGLv1.1.rar daar kan je het downloaden en testen als je wil




Download het .rar bestand en pak het uit op je bureaublad.
Er komt dan een bestand op je bureaublad te staan met de naam
PGLv1.1.exe
Dubbelklik hier op om het programma te openen.
Voer de gevraagde gegevens in en druk op opslaan, het programma
zal dan op je computer een bestandje aanmaken waar de invoer
opgeslagen wordt.
Dit kan je bekijken door op de knop "Bekijk Log" te klikken.




en ondertussen wat research doen om het programmatje te kunnen verbeteren se

compuchrisje
17 January 2013, 00:26
Mag ik even vragen wat de bedoeling hiervan is? Wie weet ben je hier wel iets aan 't fabriceren dat MS zou kunnen gebruiken.

Acid
20 January 2013, 19:45
Goed heb je app getest en je bent goed op weg :)