Volledige versie bekijken : Updaten naar windows 8 ??



Tjoolaere
9 January 2013, 19:52
Een paar vraagjes aan experten :

Mijn desktop met windows 7 is 4 maand oud. Ben zeer tevreden over de 7.
Is updaten werkelijk nodig ?

En mijn laptop met vista is 4 jaar, (nog geen problemen mee gehad) zou u het wagen die te updaten naar 8 ? of ga ik hiermee moeilijkheden tegemoet ?

berger
9 January 2013, 21:52
Mijn principe is eigenlijk simpel : wat goed werkt moet je niet veranderen. Je moet gewoon de updates doen van uw beide windows. Upgraden naar Window 8 is niet werkelijk nodig. Ik heb hier nog een computer die werkt op Windows XP en ik laat die gewoon werken, want die werkt goed. Je gaat ook niet scheiden als het zeer goed gaat;)

compuchrisje
9 January 2013, 23:39
De overstap naar Windows 8 is vrij groot, zelfs als je het zo kan instellen dat je je vertrouwde lay-out te zien krijgt.
Ik zou de desktop met Win 7 nog zo laten en misschien binnen een jaartje es zien of je alsnog kan upgraden.
Wat de Vista-laptop betreft, zou ik eerst laten nazien of hij wel Win 8 ready is, meestal is dat wel zo, mits enkele aanpassingen. Daarom de Upgrade Advisor es installeren die je op de website van Microsoft kan vinden.
Als de laptop het aankan en je gebruikt hem niet als hoofdcomputer, heb je meteen weer twee systemen naast elkaar in voorraad.

murdock
10 January 2013, 03:57
De overstap naar Windows 8 is vrij groot, zelfs als je het zo kan instellen dat je je vertrouwde lay-out te zien krijgt.
Ik zou de desktop met Win 7 nog zo laten en misschien binnen een jaartje es zien of je alsnog kan upgraden.
Wat de Vista-laptop betreft, zou ik eerst laten nazien of hij wel Win 8 ready is, meestal is dat wel zo, mits enkele aanpassingen. Daarom de Upgrade Advisor es installeren die je op de website van Microsoft kan vinden.
Als de laptop het aankan en je gebruikt hem niet als hoofdcomputer, heb je meteen weer twee systemen naast elkaar in voorraad.


installeer de w8 op een andere schijf zo kan je hem gebruiken in een dual boot of maak een nieuwe partitie aan op u schijf en installeer daar dan w8 op. Als het dan toch niet u ding is kan je deze altijd nog weg gooien zonder dat je iets van je w7 verliest

Spoorzoeker
10 January 2013, 12:11
De overstap naar Windows 8 is vrij groot

Dat vond ik nou juist niet.
Ik heb de classic shell en ben maar weer terug gegaan naar W7, want ik zie de toegevoegde waarde niet.

Tjoolaere
10 January 2013, 13:16
Bedankt voor jullie reactie.
Heb ook bij vrienden hun mening eens gevraagd en hun antwoorden zijn zoals hier : "marcheert het goed, laat het dan".
Zodus, alles blijft zoals het nu is.