Volledige versie bekijken : Externe harde schijf



Twiessie
10 January 2013, 20:22
Geachte Forumleden,

Kan iemand mij zeggen hoe ik op een externe harde schijf de mappen "System Volume Information" en "Recycler" kan verwijderen.

Ze geven steeds foutmeldingen zoals "uitgestelde schrijfbewerking mislukt..."

Alvast bedankt voor uw geboden oplossingen,

MVG

Merel
11 January 2013, 00:34
Afblijven ! Niet verwijderen want Windows gebruikt ze

compuchrisje
11 January 2013, 00:58
Het zijn inderdaad systeemmappen. Als je die probeert te openen krijg je dan ook die foutmelding.

Twiessie
11 January 2013, 10:11
Beste Merel en Chrisje,

Dank voor uw reactie.

U hebt gelijk die staan daar wel nodig, maar niet op mijn externe harde schijf. Zij zijn bedoeld als (als ik me niet vergis) systeemherstel (map Systeem Volume Information) en prullenbak (Recycler).

Aangezien ik die externe schijf enkel gebruik als opslagmedium, hebben die geen zin.

Bovendien wil de PC een massa gegevens wegschrijven naar die Systeem Volume Information, en daar door blokkeert mij externe harde schijf.

Inmiddels heb ik het systeemherstel op die externe harde schijf al uitgeschakeld via "deze computer, eigenschappen, systeemherstel", maar dat blijkt geen oplossing.

Indien u een andere oplossing weet dan die mappen te verwijderen, wil ik ze graag uitproberen. Maar intussen blijft mijn externe harde schijf moeilijk doen.

Het zou kunnen te wijten zijn aan het afkoppelen van die schijf zonder de optie "Veilig verwijderen" te hebben gebruikt, zegt men mij.

Graag uw advies,
MVG

Twiessie
11 January 2013, 11:32
Beste Forumleden,
Mijn probleem heb ik uiteindelijk zelf kunnen oplossen, en wel op deze wijze:
- Systeemherstel voor de externe harde schijf uitschakelen.
- In “Apparaatbeheer” “Schijfstations”, de desbetreffende schijf aanklikken en onder de tab “Beleidsinstellingen” de optie “Optimaliseren voor snelle verwijdering” aanvinken.
De mappen Systeem Volume Information en Recycler staan er nog maar werken niet meer tegen.
Toch nogmaals bedankt voor uw inzet.
MVG

Obsessed
11 January 2013, 12:50
Ik lees deze nu pas :damn:

Een eenvoudige oplossing was geweest: De externe disk back-uppen en daarna gewoon eens formateren.
De corrupte systeembestanden zullen, indien vereist, door Windows nieuw worden aangemaakt onder hun correcte vorm.
Daarna zullen ze waarschijnlijk geen problemen meer veroorzaken.

Af en toe eens formatteren is trouwens goed voor de performantie van de externe disk.