Volledige versie bekijken : Internet stop op router zetten.



PeterGerritsen
11 January 2013, 19:09
Ik heb thuis een linksys router wrt320n met een dd-wrt versie erop.
Ik heb 2 kinderen en die hebben een die hebben een ipod.
Maar ik wil dat om 10 uur er een beveilgeging op komt dat ze na 10 uur niet meer op internet kunnen.
Heeft iemand een idee hoe het moet of dat ik er een andere firmware voor moet opzetten?

Alvast bedankt,

Peter

Obsessed
11 January 2013, 21:36
Onder "Advanced Configuration" - Tab "Access Restrictions" kan je bepaalde uren en/of dagen vastleggen voor "internet access"

Hieronder een screenshot uit de manual:
http://img248.imageshack.us/img248/6586/98676249.jpg

Obsessed
11 January 2013, 21:46
Hierboven vergeten te vertellen hoe je daar geraakt :damn:

In de adresbalk van uw internet browser geef je volgend IP-adres in: 192.168.1.1
"enter"
Daarna wordt er een "username" en "password" gavraagd.
Standaard is dat:
username = [leeg laten]
password = admin

PeterGerritsen
12 January 2013, 00:23
Hierboven vergeten te vertellen hoe je daar geraakt :damn:

In de adresbalk van uw internet browser geef je volgend IP-adres in: 192.168.1.1
"enter"
Daarna wordt er een "username" en "password" gavraagd.
Standaard is dat:
username = [leeg laten]
password = admin

Maar dan moet ik dus de cisco firmware erop zetten.
Maar kan ik dan nog wel op mijn internet en mijn kinderen niet meer?
Zodat ik hun mac adres opgeef en die op die tijd blokkeer?

compuchrisje
12 January 2013, 00:46
Heb toevallig ook zo'n ding, euh router. Op die pagina staat een knop 'Lijst bewerken'. Daarin zouden de iPods ook moeten staan, selecteer enkel op Mac-adres of anders kan je inderdaad zelf ook niet meer online. Ik heb hier enkel één desktop en een laptop tussen, geen andere apparaten, dus kan ik je niet meteen vertellen of het ook op de toestellen van je kinderen zal werken.
Laat het even weten?

PeterGerritsen
12 January 2013, 00:54
Ik zit wel op de dd-wrt versie dus ik weet niet hoe ik daar kom eigenlijk

Kokki
12 January 2013, 12:15
Wat is de standaard gateway? Als je windows + R en dan cmd typt en dan ipconfig /all, daar staat dan een ipadres bij standaard gateway. Daar moet je naar surfen om de instellingen te vinden.

PeterGerritsen
12 January 2013, 13:05
Ik weet hoe ik in mijn router kom maar niet hoe ik het een beveileging voor me kinderen op zet

PeterGerritsen
12 January 2013, 15:05
Ik heb er een linksys firmware opgezet, sorry ik ben er niet zo heel goed in,
Als ik dat inschakel kan ik dan nog wel er zelf op?

Kokki
12 January 2013, 18:22
Sorry Peter, ik had begrepen dat je niet wist hoe je in de webinterface moet geraken.
Als je iets verkeerds instelt en je geraakt er daarna niet meer in, dan kan je nog altijd de reset-knop voor 5 sec indrukken. Ik zou proberen wat Chrisje voorstelt.

PeterGerritsen
12 January 2013, 20:10
Het is gelukt, inloggen op de router , toegangsbeperkingen, en dan de mac adressen erin zetten de tijd in stellen en de dagen en het werkt, Bedankt voor de informatie!

PeterGerritsen
12 January 2013, 23:39
Het is gelukt en het werkt ook ik ben ingelogd in de router en ging naar toegangsbeperkingen.
Daar het mac adres ingevuld en ip adres en tijd opgezet met de dagen waarop en het werkt.
Dankjewel voor jullie hulp!