Volledige versie bekijken : usb aansluiting op tv



sandro
12 January 2013, 13:53
ik heb hier een usb aansluiting op tv en wil dan soms via een stick een film bekijken op tv maar dat lukt niet zo gemakkelijk, welke extensie moet dat bestand hebben om deze te kunnen afspelen, ik had er nu ene met avi en iso extensie maar wil deze natuurlijk niet afspelen

mvg

Kokki
12 January 2013, 20:13
Het hangt af van je tv wat je met je usb-stick kan doen. Kijk dus even in de spec's van je tv wat die net ondersteunt.

Fakke_Berto
12 January 2013, 21:04
Die van mij speelt avi's met compresie divx en xvid, mpeg en nog andere af, zowel vanop usb-stick als vanop een gewone externe harde schijf. Hij ziet het allemaal en speelt het ook af in prima kwaliteit.

theo2602
13 January 2013, 11:11
Die van mij (samsung voor 1€ van Belgacom) speelt alles, zowel Avi als Mpeg als WMV. Gebruik hem ook als monitor voor mijn computer. Goed en goedkoop.

Spoorzoeker
14 January 2013, 16:11
Wij hebben een Philips en die kan ook bijna alles aan.

Obsessed
14 January 2013, 17:26
ik heb hier een usb aansluiting op tv en wil dan soms via een stick een film bekijken op tv maar dat lukt niet zo gemakkelijk, welke extensie moet dat bestand hebben om deze te kunnen afspelen, ik had er nu ene met avi en iso extensie maar wil deze natuurlijk niet afspelen

mvg
Misschien handig als je merk en type van de TV eventjes meegeeft.
Zo kan je veel doelgerichtere antwoorden krijgen.

JimmyJump
18 January 2013, 16:38
Ik heb drie Samsung LCD televiesies en alledrie spelen ze via USB (stick of hard-disk) zowat alles wat je kan bedenken (inclusief Matroska, ofte .mkv)

Dus, zoals Obsessed al zei: best vermelden welk merk (en eventueel type) het hier betreft.

butskristof
18 February 2013, 02:15
Het hangt inderdaad van model tot model af. Let er ook op dat je niet gewoon de extensie van het bestand moet wijzigen, maar het bestand echt moet converteren met FormatFactory of iet dergelijks. "Filmpje.avi" van naam veranderen in "Filmpje.mkv" zorgt ervoor dat het bestand niet leesbaar is :-). Probeer dus met FormatFactory (of een andere converter naar keuze) een filmpje te converteren naar een aantal formaten en probeer ze een voor een uit op je TV.
Bij mijn vriendin gebruiken we soms ook een USB-stick op haar Samsung TV en daar werken mkv-bestanden. Bekijk zeker de handleiding van je toestel, het kan tevens zijn (vooral bij de oudere modellen) dat het afspelen van video's gewoon niet ondersteund wordt, maar dat je bijvoorbeeld enkel foto's en muziek kan afspelen.