Volledige versie bekijken : Flashpaper, pdf2flash...



djeetn
13 January 2013, 23:24
Als bouwkundig ingenieur onderhoud ik een site waarop ik regelmatig eigen artikels plaats omtrent het ontwerp van constructies, conform de huidige normeringen, inclusief rekenvoorbeelden. Deze publiceer ik niet als pdf, wel als zo'n flash-toepassing, inclusief "beveiliging" tegen ongewenst kopiëren. Ik heb gemerkt dat op een Nederlandse site deze artikelen ook te vinden zijn, mits aanpassing van auteur, logo... If you can't beat them, join them, dus vroeg ik mij af op welke wijze het nogelijk is applicaties als flashpaper, pdf2flash... te omzeilen. Iemand hier ervaring mee?

compuchrisje
14 January 2013, 00:10
Join them? Voor zover ik begrijp neemt die NL site jouw werk over en zou ik eerder eens reclameren. Zeker als jouw publicaties commercieel zijn (als je er je broodwinning mee verdient).

djeetn
14 January 2013, 20:35
Het betreft geen broodwinning hoor. Enkele jaren terug ben ik hiermee als student begonnen, als hulp voor medestudenten, en ik blijf dit ondertussen gewoonweg onderhouden.

De persoon in kwestie contacteren heeft jammer genoeg nog geen soelaas gebracht (gratis webruimte... vrijwel anoniem dus). Bijgevolg, mocht ik kunnen achterhalen hoe men dit uitgevoerd heeft, zou ik misschien een remedie kunnen vinden.

compuchrisje
15 January 2013, 00:25
Moeilijk wel, je wil kennis delen maar deze mag niet verder gaan dan het publiek dat je wil bereiken. Dan zou ik eerder denken aan een inlog, zoals hier op het forum, om toegang te krijgen tot bepaalde delen van je website.
Toevallige passanten zouden dan maar een topje van de ijsberg te zien krijgen.
Hoé je dat zou moeten doen, weet ik zelf niet hoor. Maar adviezen van anderen mogen volop komen.