Volledige versie bekijken : Winter?



Obsessed
20 January 2013, 13:03
Terwijl hier het sneeuwtapijt gestaag aandikt en iedereen maar klaagt over dat "rotweer" :eek:, ben ik eens eventjes wat nostalgie gaan opzoeken.

De winter van 1962-1963 (http://www.youtube.com/watch_popup?v=4BuW7s5CWbc)
Einde november 1962 kwam reeds de voorbode met een flinke portie vriesweer.
De échte vrieshel barstte pas los op 22 december waarbij de sneeuwval ongeziene proporties aannam.
In Ukkel werd op 18 januari 1963 een dagtemperatuur gemeten van min 18° C en in de Ardennen tot min 26°C waaruit volgde dat alle rivieren dichtvroren.

Da's dan toch nog wat anders hé :p

theo2602
20 January 2013, 14:36
In die winter gingen alle groeperingen rond voor 'SOS Winter'. Er bestaan mooie foto's van de bevroren zuiderdokken. Persoonlijk zag ik hoe men met een ijsbreker een schip probeerde vrij te maken.

JimmyJump
20 January 2013, 14:44
Yep. Ik was twee jaar, toen (ben er ondertussen 12 geworden) en mijn vader was bezig met een annex aan te bouwen aan het ouderlijke huis en in die winter is het pleisterwerk van de nieuwe muren gevroren...

Phil O'Sophe
20 January 2013, 14:46
't Was altijd zo, ... 't was altijd zo !!! (niets nieuws onder de zon dus)

compuchrisje
21 January 2013, 01:27
Allé zeg, 't vriest es een paar dagen. De winter zou normaal gezien al over zijn hoogtepunt moeten zijn. In 2011 hadden we toch een witte kerst dacht ik? Het is niet leuk voor wie er doorheen moet, ik heb het ook jarenlang moeten doen, dag of nacht... zieken houden daar geen rekening mee. Zelfs een heuse sneeuwstorm hebben we eens doorploegd. We zagen de randen van de weg niet, de weg zelfs ook niet. Resultaat: op het werk waren we met halve mankracht bezig en krijgen we politie binnen, die ons beleefd vroeg om onze wagens van de straat te halen. Iedereen had zich netjes georiënteerd op de eerste geparkeerde auto en we stonden in een kaarsrechte lijn erachter... wel op het midden van de rijbaan.

En eerlijk gezegd: ik gun onze noorderburen toch eens eindelijk een nieuwe elfstedentocht hoor!