Volledige versie bekijken : Hoe wis ik mijn harde schijf echt grondig?



Norke
12 May 2005, 10:38
Is handig als je die harde schijf wilt verder verkopen... :d

Jip
12 May 2005, 20:51
Kijk op http://www.lsoft.net/ en download Killdisk

Suc6 verzekerd.

Joky
12 May 2005, 20:56
thnxx handige link :)

Ché
16 May 2005, 14:04
of je doet een low level format (= het terugzetten van de hd naar fabriekstoestand). het tooltje daarvoor zal je wel op de site van je hd fabrikant vinden.

Ché

PeterN
16 May 2005, 20:14
Om een hard disk echt grondig te wissen is er met een tank over rijden:D

Als je echt zeker wil zijn, moet je een hd meer dan 7 keer formateren. Ook na een low level format kan men data terug halen. Dus als er echt gevoelige data opstaan meerdere keren formateren.;)

Spoorzoeker
16 May 2005, 20:38
Aan wie verkoop je die harde schijf dan ?. Aan de KGB of aan je buurman, die amper weet hoe de pc aan moet ?.:p

nightraver
16 May 2005, 21:49
idd ja een maat van mij had met diskexpert dacht ik dat het was een beveiligde partitie gemaakt voor backup ruimte nu had hij geformateerd en die ruimte was er nog steeds dus heeft hij met low level format gedaan en ook niks die partitie is niet weg te krijgen hij heeft zelfs met behulp van een programma zijn schijf terug vol met nullen enzo laten zette hoe noemen ze dat hexi decimalen ofzoiets en nog steeds is die partitie niet weg.
dus wil je zeker zijn dat u backup veilig gebruik dan diskexpert


grtz nightraver

kwakkwak
17 May 2005, 07:44
Tiens, als ik dit allemaal lees, is je harde schijf eigenlijk nooit volledig leeg na een formatie, is er dan de mogelijkheid om de data terug te halen en op welke manier? Zou me wel eens interesseren omdat te weten.

PeterN
17 May 2005, 08:12
Meestal wordt tijdens het wissen enkel de naam uit de bestandenlijst (fat) gewist, maar de data blijft ongewijzigd. Enkel bij het overschrijven van gegevens op een harddisk ben je uw gegevens kwijt.
Er bestaan verschillende programma's die deze bestandenlijst terug kunnen herstellen, waardoor uw bestanden terug zichtbaar zijn.

kwakkwak
17 May 2005, 08:44
Meestal wordt tijdens het wissen enkel de naam uit de bestandenlijst (fat) gewist, maar de data blijft ongewijzigd. Enkel bij het overschrijven van gegevens op een harddisk ben je uw gegevens kwijt.
Er bestaan verschillende programma's die deze bestandenlijst terug kunnen herstellen, waardoor uw bestanden terug zichtbaar zijn.

Is het mogelijk de naam van zo een programma te geven? Zou je dankbaar zijn, kan het dan eens testen hé!

nightraver
17 May 2005, 08:45
yep ik heb onlangs door een verkeerde instalatie van sp2 al mijn data kwijtgespeeld en ik ben een beetje opzoek geweest op het net na dat ik windows terug heb geinstaleerd en ik heb daar een prog gedownd en ik heb toch zeker 75% van mijn data kunnen terug recupereren.(is toch vrij veel vind ik)

Grtz Nightraver.

nightraver
17 May 2005, 08:54
Ik heb easy recovery en nog een andere eprofus ofzo gebruikt.
Als je wil stuur ik je vanavond wel pm

grtz nightraver

kwakkwak
17 May 2005, 08:59
Ik heb easy recovery en nog een andere eprofus ofzo gebruikt.
Als je wil stuur ik je vanavond wel pm

grtz nightraver

Thx, heb je ook al een pm gestuurd. Zou wel handig zijn

nightraver
17 May 2005, 09:01
je hebt pm

barca
7 June 2005, 01:31
naar wat ik ergens een keer heb gelezen zal 7 keer formateren niet helpen. denk dat je hd nooit helemaal leeg kan zijn wat je er ook mee doet. het enige dat heeeeeel zeker is,is het volgende: eruit een magneet er tegen houden en kapot kloppen met een hamer. :):) geef ze dan aan de flikken en pas op dat ze er toch niets meer uithalen :D dus de dag van vandaag als ze echt willen en het zijn experts vinden ze het:p

Mattehh
7 June 2005, 20:41
Ik denk als je dit verkoopt aan iemand, die niet zo echt bezig op het vlak van pc's hier neit echt misbruik van gaat maken. Dus gewoon even oplettten aan wie je het verkoopt. ;)

compuchrisje
7 June 2005, 20:54
Ik kan nu uit eigen ervaring vertellen, dat één keer formatteren genoeg is, vooral als er direct daarop SP2 wordt opgezet. Het 'kleine ongelukje' heeft al een stuk of 12 recovery progs ondergaan, maar met geen enkel was enige info terug te krijgen. Denk als je 7 keer formatteert je schijf gewoon weggeformat is hihi. Nee serieus... vanaf dat de schijf overschreven is kan je de rest vergeten, that's my reality experience.

nightraver
7 June 2005, 22:12
Ik kan nu uit eigen ervaring vertellen, dat één keer formatteren genoeg is, vooral als er direct daarop SP2 wordt opgezet. Het 'kleine ongelukje' heeft al een stuk of 12 recovery progs ondergaan, maar met geen enkel was enige info terug te krijgen. Denk als je 7 keer formatteert je schijf gewoon weggeformat is hihi. Nee serieus... vanaf dat de schijf overschreven is kan je de rest vergeten, that's my reality experience.

Normaal spreek ik niet snel tegen maar heb onlangs ook een ongelukje gehad na een format van mijn c schijf instaleer ik windows terug en daarna sp2 daarbij loopt er iets mis waardoor alles gaat crachen dus ik heb dan terug windows geinstaleerd omdat ik alles maar dan echt alles kwijt was want al mijn partities waren gewist net zoals bij fdisk dus nergens meer te vinden.
Ik heb dan ook recovery progs gezocht en deze gerunt en ik heb toch een heel deel info terug gevonden hoor ge moet enkel veeel geduld hebben want dit prog heeft heel veel tijd nodig.

Grtz Nightraver.

Mattehh
8 June 2005, 15:30
Ik denk dat dit ook wel een beetje van je hd afhangt, hoe snel hij zich laat lezen. en ook dat niet op iedere hd evenveel data kan teruggevonden worden ;)

guyke25
12 June 2005, 01:51
je kunt veel data idd terug halen met easy recovery pro,

maar het is wel belangrijk dat je dit progje draait op een andere hd ,
dus niet de schijf waarop de data staat die je moet terughalen.
Als je dit dan doet zul je wel zien dat er nog véél opstaat.