Volledige versie bekijken : Pinguin



JimmyJump
26 January 2013, 13:54
De Jef gaat zoals bijna alle dagen brood smijten aan de vijver in't park, voor de vogels. Nog geen twee minuten nadat de Jef wat brood heeft gestrooid duikt er plots een pinguin uit de bosjes op en begint als een razende al het gesmeten brood op te peuzelen.

De Jeff vind dat wel plezant en gooit beetje bij beetje all zijn brood voor de platvoeten van die hongerige pinguin. Wanneer de Jef zijn broodzak leeg is laat hij deze laatste zien aan de pinguin en mompelt "Voilà, jong, 't is allemaal op..." waarop de Jef huiswaarts keert.

Echter, na een paar meter hoort de Jeff "plets-plets-plets" achter zich, draait zich om en ziet dat de pinguin hem volgt.

De Jeff zwaait wat met zijn armen "kss...kss...kss" om de pinguin weg te jagen, maar het dier blijft zitten en kijkt de Jeff meewarig aan. De Jeff doet een stap vooruit, de pinguin één achteruit. De Jeff gaat achteruit, de pinguin volgt. De Jeff doet een stap naar links, de pinguin ook.

Ten einde raad pakt de Jeff de pinguin bij zijn vlerkske en loopt ermee de straat op. Honderd meter verder aan't kruispunt ziet de Jeff een agent het verkeer staan regelen. De Jeff daar naartoe en hij vraagt aan die agent "zeg agent, ik vind hier ne pinguin in't park en die volgt mij en nu weet ik niet wat ik moet aanvangen"

De agent schuift zijn kepie achteruit, fronst de wenkbrauwen en bekijkt die pinguin eens goed. "tja..." zegt de agent, "het beste wat ge kunt doen is ermee naar den dierentuin gaan..."

"à gotver" replikeert de Jef, "dattek daar nu zelf niet aan gedacht heb" en weg is de Jef naar den dierentuin.

En goei twee weken later is die agent van dat kruispunt op patrouille aan de andere kant van de stad en ziet hij daar toch wel de Jef wandelen met die pinguin zeker?

De agent mankeert niet en stapt op de Jef af "Hela! Hela, meneer!!"
De Jef stopt en wanneer de agent tot bij hem is gaat de agent verder: "zeg meneer, had ik U een paar weken geleden niet gezegd dat ge met die pinguin naar de dierentuin moest gaan?!"

"Jamaar" zegt de Jef, "daar zijn we geweest... en vandaag gaan we naar de cinema!..."

compuchrisje
26 January 2013, 22:01
Liefde voor dieren overtreft alles :lol:

Adnilleke
27 January 2013, 01:28
:rofl: :rofl:

Rosty
27 January 2013, 10:18
Goeike, JJ. :lol:(y)

Obsessed
27 January 2013, 13:56
http://img255.imageshack.us/img255/6222/lachebekje.gif

Keigoe JJ :good:

Phil O'Sophe
27 January 2013, 15:04
Jimmy toch !!! Gij zotte kl... ! :lol: