Volledige versie bekijken : SMTP gmail werkt niet



djatwork
27 January 2013, 13:00
Ik heb een outdoor IP camera geinstalleerd met draadloze verbinding op een D-link.
Er zit een functie mail alert op, ik vul alle gegevens in, doe een test maar krijg steeds de melding 'server error'.

Als ik de camera bekabeld aansluit, werkt het wel dus ik vermoed dat het ergens een instelling in mijn draadloze router is, iemand een idee?

JimmyJump
27 January 2013, 13:09
Negen op tien is gewoon de wi-fi functie in de router uitgeschakeld. Dan moet je in de router gaan via h**p://192.168.1.1/ en deze functie inschakelen onder "advanced settings/wireless"...

djatwork
27 January 2013, 13:21
Negen op tien is gewoon de wi-fi functie in de router uitgeschakeld. Dan moet je in de router gaan via h**p://192.168.1.1/ en deze functie inschakelen onder "advanced settings/wireless"...
dat zie ik niet direct? Wlan partition wel, is het dat?

JimmyJump
27 January 2013, 13:29
Die D-Link, is dat een modem-router of een switch?

Welke modem gebruik je? Een sagem/Belgacom B-Box?

djatwork
27 January 2013, 13:30
Die D-Link, is dat een modem-router of een switch?

Welke modem gebruik je? Een sagem/Belgacom B-Box?
das een modem router, een switch zitten ertussen naar de telenet modem

JimmyJump
27 January 2013, 13:34
das een modem router, een switch zitten ertussen naar de telenet modem

Dan zou je via die 192.168.1.1 (in de webbrowser intikken) in de modem router moeten geraken (Home Gateway) en links in de interface van die modem een menu zien waarvan één "advanced settings" heet.

In die "advanced settings" zou een optie moeten zitten die "wireless" heet, en daar kan je wi-fi in- of uitschakelen...

djatwork
27 January 2013, 13:37
Dan zou je via die 192.168.1.1 (in de webbrowser intikken) in de modem router moeten geraken (Home Gateway) en links in de interface van die modem een menu zien waarvan één "advanced settings" heet.

In die "advanced settings" zou een optie moeten zitten die "wireless" heet, en daar kan je wi-fi in- of uitschakelen...
ja ik zit daarin maar vind die funtie niet maar die zal wel ingeschakeld zijn, ik zit met mijn camera en pc op draadloos

djatwork
27 January 2013, 13:37
Advanced Wireless Settings

Transmit Power :



Beacon Period :
(20..1000)


RTS Threshold :
(0..2347)


Fragmentation Threshold :
(256..2346)


DTIM Interval :
(1..255)


WLAN Partition :



WMM Enable :



Short GI :

JimmyJump
27 January 2013, 13:39
Ah... ik had uit je eerste post verkeerdelijk opgemaakt dat de hele santekraam dienst weigerde. Maar de Camera werkt dus wireless, alleen krijg je een "server not found" error...

djatwork
27 January 2013, 14:02
Ah... ik had uit je eerste post verkeerdelijk opgemaakt dat de hele santekraam dienst weigerde. Maar de Camera werkt dus wireless, alleen krijg je een "server not found" error...
alles werkt maar de mail alert niet, die werkt wel als ik bekabeld aansluit. Ik voer dus mijn gegevens van gmail smtp in, doe een test en krijg 'server error'. Ergens houdt de wireless router mijn connectie naar smtp gmail server dus tegen

JimmyJump
27 January 2013, 14:49
Ik vrees dat mijn kennis niet ver genoeg reikt om je hiermee verder te helpen, djat... iemand anders zal het hier moeten overnemen...:sad: