Volledige versie bekijken : Roxio Media Creator



theo2602
29 January 2013, 11:53
Tot nu werkte ik altijd met Roxio 5 op XP, maar ik heb ook Windows 7, en die aanvaardt dat programma niet. Dus heb ik nu Roxio 10 geinstalleerd en, na wat zoeken, kan ik er de meeste dingen mee doen. Behalve één en dat is waar ik hem meestal voor gebruik: labels voor een DVD maken. Die afdruk komt altijd vanonder links in het blad staan, terwijl op het speciale papier, de label in het midden staat. Ik heb al enkele dingen verzet, maar vind geen oplossing. Ook in help vind ik niets over 'label' verplaatsen. Is er iemand die weet hoe?

JimmyJump
29 January 2013, 12:03
Ik neem aan dat je een door Roxio geleverd sjabloon gebruikt? Wat als je als sjabloon een blanco pagina neemt en dan je eigen label daarin invoert?

Misschien ook eens kijken naar printers die rechstreeks op disk printen. Ik gebruik al sinds 2006 zulke printers en ben kontent dat ik van zelf labels kleven vanaf ben...

theo2602
29 January 2013, 16:46
Neen, daarin was ik wel duidelijk, ik print op dat sjabloon papier (zoals jij dat noemt) en kan niet op diskette afdrukken. Ik kan moeilijk geloven dat er in dat programma niets voorzien is om op de 'speciale bladeren' te schrijven.

JimmyJump
29 January 2013, 18:34
Neen, daarin was ik wel duidelijk, ik print op dat sjabloon papier (zoals jij dat noemt) en kan niet op diskette afdrukken. Ik kan moeilijk geloven dat er in dat programma niets voorzien is om op de 'speciale bladeren' te schrijven.

Met sjabloon bedoel ik de voorbeelden die in Roxio zitten. Je kan normaal gesproken een voorontwerp kiezen, waar je dan gewoon wat text over zet en je kan een leeg voorontwerp kiezen.

Maar Roxio moet -net als Nero- toch een optie hebben om te kiezen uit verschillende soorten en zelfs merken papier?

theo2602
30 January 2013, 00:02
ALS dat er is, is het dat wat ik zoek, en vermits ik het zelf niet vind vraag ik het hier! Dus 'het moet er toch zijn' weet ik ook, maar waar?

JimmyJump
30 January 2013, 05:04
ALS dat er is, is het dat wat ik zoek, en vermits ik het zelf niet vind vraag ik het hier! Dus 'het moet er toch zijn' weet ik ook, maar waar?

Kijk hier (http://blog.roxio.com/myroxio/pc/2007/11/printing_disc_labels_with_easy_1.html) eens. Bijna helemaal onderaan bij "Printing options". Is wel in 't Engels...

theo2602
30 January 2013, 19:13
Ik ben nu met mijn laptop bezig, maar als ik morgen aan de desktop zit zal ik het proberen. Het zou dus te maken hebben met het soort papier

JimmyJump
30 January 2013, 19:15
Ik ben nu met mijn laptop bezig, maar als ik morgen aan de desktop zit zal ik het proberen. Het zou dus te maken hebben met het soort papier

Ja, meer bepaald met de printer-instellingen voor het soort papier...

compuchrisje
30 January 2013, 23:52
Sommige papierfabrikanten zorgen ook voor de nodige software, aangepast aan hun papierwaren. Ik weet dat dat werkte voor Word of Excell, maar ook voor een progje om CD's te labelen. Alleen weet ik niet meer juist welke naam dat had: InCD of EasyCD???

JimmyJump
31 January 2013, 00:02
Sommige papierfabrikanten zorgen ook voor de nodige software, aangepast aan hun papierwaren. Ik weet dat dat werkte voor Word of Excell, maar ook voor een progje om CD's te labelen. Alleen weet ik niet meer juist welke naam dat had: InCD of EasyCD???

Als het over "Easy CD Creator" gaat, wel, da's van Roxio :)