Volledige versie bekijken : Windows XP Vastgelopen Laptop....na Runtime error



Elma
8 February 2013, 17:53
Goedendag,

Ik kreeg de foutmelding Microsoft Visual C++ Runtime Library
Dit na dat ik een internet Backgammon spelletje had gedownload.
Zoekend op het forum kwam ik deze oplossing tegen:

http://www.minatica.be/threads/77978-Microsoft-Visual-C-Runtime-Library-Runtime-Error!-Program-C-Windows-explorer-exe

Dit heb ik uitgevoerd maar helaas geen resultaat.
Vervolgens Malwarebytes, Privazer en Ccleaner op de laptop gezet.
Er werden geïnfecteerde bestanden gevonden : PUP.BundleInstaller.BT gevonden in winzip.exe
Deze verwijderd maar het mag niet baten.

In de 1e oplossing waarin de directoryShell.reg geexporteerd was naar het bureaublad.
Nadat ik hier op dubbelgeklikt had gebeurde er niets.
- Vervolgens geopend met Registereditor
- directoryShell.reg toegevoegd aan Regedit

Probleem is dat laptop niet meer reageert om bijvoorbeeld mappen te openen..
En vreemde 'windows' trekt wanneer ik met de muis over het scherm beweeg
Ook zag ik mappen verdwijnen....


Nu in REGEDIT:
HEY_CLASSES.ROOT/Directory/shell
- find
command
+ ddeexec
application
topic
- Privazer
command
ddeexec
applicaton
topic
- shellex

Mijn excuses voor het hele verhaal, ik hoop heel erg dat iemand, Merel?? mij kan helpen.
Een hartelijke groet van Elma.

compuchrisje
9 February 2013, 00:56
Ik ga je doorverwijzen, Elma. Ik denk dat Rosty je beter zal kunnen helpen dan Merel als het om een besmetting gaat. Volg de instructies die je hier (http://www.minatica.be/threads/71380-Beleid-Hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post!)kan lezen en post daarna de nodige logjes in hetzelfde forumdeel (http://www.minatica.be/forums/46-HijackThis).

Merel
9 February 2013, 13:55
Elma,
Je hebt mij geschreven over een 'oude' topic, waar dat probleem werd vermeld of aangekaart, en waarin ikzelf ook wat schreef. Heb je de link naar die oude topic ? Stuur mij dat door aub. Ik heb geen enkel idee wat toen het onderwerp van de onbekende topic was en wie daar de auteur van was. Naar ik begrijp is uw foutbericht reeds een oud probleem kan wellicht die oude topic een lichtje doen opgaan ?

Ik ben zeker dat je hier in goede handen bent. Ik heb wel een paar suggesties (vermoedelijke oplossingen) maar het is beter dat ik er mij niet ga tussenmengen in het verder verloop. Anders ga je van alles "tegelijk" uitproberen en dat is zeker niet de beste werkwijze. Mocht in de oude topic mijn tekst nog steeds relevant zijn voor het probleem, dan zal ik die zelf vermelden.

Alleszins is er over het foutbericht dat je hebt, reeds heel wat te vinden in Google Search (onder andere bij M$ zelf)
Er is zelfs een Fixit ; maar zoals al gezegd, wacht hiermee en probeer niet alles door elkaar. Ik blijf het hier zeker volgen.

Elma
9 February 2013, 15:20
Merel, dit is de link waar ik uw oplossing gevonden had (Ik zie dat de link niet helemaal overgekomen was in mijn bericht)

http://www.minatica.be/threads/77978-Microsoft-Visual-C-Runtime-Library-Runtime-Error!-Program-C-Windows-explorer-exe


Ik wil zeker niet alles door elkaar proberen, ben een echte beginner en vraag me ook af of het verstandig was aan het register te zitten...
Ik zie erg uit naar een oplossing, helemaal daar ik nogal afgelegen in Frankrijk woon en niet zo één twee drie bij een computerwinkel kan komen...
Vast mijn dank voor de reacties Compuchrisje en Merel!

Elma
9 February 2013, 16:56
Voor de duidelijkheid, bovengenoemde melding krijg ik nu niet meer, de laptop reageert nu praktisch niet meer.Ik kan nog wel het startmenu openen maar dat is alles.
Net nog MBAM laten lopen, deze vindt niets...

Groet van Elma.

Rosty
9 February 2013, 18:01
Volg eens deze richtlijnen (http://www.minatica.be/threads/71380-Beleid-Hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post!). Dan zal ik deze eens bekijken. Plaats wel de logjes in een nieuw topic in het HijackThis forum.

Elma
9 February 2013, 19:21
Beste Rosty, nr. 1 van uw tip heb ik opgevolgd, dit begrijp ik nl. nog :-)
Maar vanaf nr 2: Gmer downloaden loop ik al vast, ik ben bang dat ik meer kapot maak dan dat nu het geval is.
Desalnietemin bedankt voor uw aangeboden hulp!
Groet van Elma.

Rosty
10 February 2013, 08:42
Dag Elma, kun je me eens vertellen wat je zoal nog kan op je PC? Ik had je gisteren gevraagd om MBAM te downloaden. Heb je dit gedaan en heb je ermee gescand? Zoja, dan moet er een log van zijn. Dit vin je terug als je MBAM opent en dan naar de tab "logbestanden" daar ga je de datum vinden van wanneer je gescant heb klik erop om te openen en kopieer en plak deze dan hier in je volgende post. Dan kan ik al eens kijken wat er gevonden werd.

Heb je nog niet gescant doe dan volgende: open MBAM , kies voor "snelle scan" en klik op de "scan" knop. Afhankelijk van het aantal programma's die op je pc staan zal de scan een minuut tot enkele minuten duren. Na afloop zal een logfile verschijnen, kopieer en plak deze dan hier.

Spoorzoeker
11 February 2013, 10:13
PUP.BundleInstaller.BT gevonden in winzip.exe

Heel vreemd, want in het begeleidend tekstbestand stond toch ECHT dat de virusscanner onterecht zou aanslaan en
dat het echt GEEN virus was !!!!. :rolleyes::rolleyes:

Elma
11 February 2013, 14:40
Beste Rosty,

Dit is de laatste scan die ik gedaan heb.
Ik heb het idee dat ik iets in het register niet goed heb gedaan waardoor mijn bestandsmappen niet meer kunnen worden geopend...
Ik ben nu wel op de betreffende laptop op internet..
Vast dank voor de tijd die je erin steekt om mij te helpen!

groet Elma.

Malwarebytes Anti-Malware (-evaluatieversie-) 1.70.0.1100
www.malwarebytes.org


Databaseversie: v2013.02.08.06


Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.18702
Eric :: LAPTOP-E34F8042 [administrator]


Bescherming: Ingeschakeld


9-2-2013 15:21:58
mbam-log-2013-02-09 (15-21-58).txt


Scan type: Snelle scan
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 202231
Verstreken tijd: 4 minuut/minuten, 26 seconde(n)


Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)


Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)


Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)


Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)


Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)


Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)


Bestanden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)


(einde)

Elma
11 February 2013, 15:15
aan allen:
Geen idee wat er is gebeurt, maar alles werkt weer!!
Heel erg bedankt dat jullie mee wilden denken!
En ik heb weer veel geleerd, hoop ooit ook hier iemand van dienst te kunnen zijn :-)
Groet van Elma.

Spoorzoeker
11 February 2013, 15:28
Zoals ik dus al zei: vertrouw op je virusscanner, niet op bijgevoegde documenten. :)

Merel
12 February 2013, 01:09
Als Elma niet weet wat er is gebeurd .... weet iemand het wel?

Misschien te halen uit het verloop van de gemaakte handelingen of scans ?

Er moet toch ergens een log-rapport op haar computer bestaan, die de interventies heeft genoteerd ??

compuchrisje
12 February 2013, 01:51
Ik wil zeker niet alles door elkaar proberen, ben een echte beginner en vraag me ook af of het verstandig was aan het register te zitten...
Hier zit de dooddoener vrees ik. Elma zegt zelf dat ze zich, als beginner, gebaseerd heeft op een aantal zaken, maar wat vorig jaar gebeurde is niet hetzelfde als wat vandaag gebeurt. Het gaat ook niet over eenzelfde systeem, verschillend besturingssysteem.
Er was een spelletje gedownload en van toen af begon het probleem (malware? ad-ware? virus?). Door al allerlei acties uit te voeren, komen er scanlogs tevoorschijn die weinig te melden hebben. Maar ik ben er zeker van dat de 'dader' nog verscholen zit. Daarom: HIJACKTHIS!

Spoorzoeker
12 February 2013, 10:53
Er was een spelletje gedownload en van toen af begon het probleem

Jouw beredenering is bijna goed Chrisje, maar ik heb het idee dat het niet het spelletje zelff is, maar wat ze daarná gedaan heeft om het spel aan het lopen te krijgen: patch geinstalleerd ?, of een crack ?
Zo ja, dan zit daar het probleem.

compuchrisje
13 February 2013, 00:13
Dan komt het uiteindelijk ook op hetzelfde neer, naar onze slayers.