Volledige versie bekijken : Windows XP Alle Updates van vandaag 12 feb 2013.



Merel
13 February 2013, 00:55
TOF !!! Microsoft ....

1/ Reeds halfweg tijdens het "downloaden" een BSOD ! Bad spooler ...

2/ Power down + Power on => geraakt nu niet eens verder dan het allereerste leesbaar scherm.

3/ Idem als punt 2

4/ Opnieuw Power Down => Voedingskabels los + alle power switches van de installatie on/off/on/off zowat 6maal. Opnieuw kabels aangesloten en gestart => XP wil eindelijk starten

Ze willen daar blijkbaar nog een rapportering van de "ernstige fout" waarvan Windows "hersteld is"
Tja, nog niet ingeënd :lol: tegen zware fouten.

5/ Voorzichtig nu slechts maximaal 5 pleisters tegelijk gedownload / Geïnstalleerd / heropgestart.

7/ Nog 2 maal maximum 5 pleisters tegelijk downloaden + installeren + herstarten

En ja ik ben er doorgeraakt.
Alle "kwaadwilligen" wezen gewaarschuwd, ze kunnen onze vensters niet meer door
gedurende een volle maand ...

JimmyJump
13 February 2013, 01:48
TOF !!! Microsoft ....

1/ Reeds halfweg tijdens het "downloaden" een BSOD ! Bad spooler ...
Kan evenzeer komen door drivers van een ietwat oudere printer



2/ Power down + Power on => geraakt nu niet eens verder dan het allereerste leesbaar scherm.
Wat bedoel je met "eerste leesbaar scherm"? Het "Post" scherm? Lijkt mij onwaarscheijnleijk aangezien Windows dan geeneens is opgestart; dus kan het niet crashen ook...



3/ Idem als punt 2
Antwoord ook hetzelfde als voor punt twee.



4/ Opnieuw Power Down => Voedingskabels los + alle power switches van de installatie on/off/on/off zowat 6maal. Opnieuw kabels aangesloten en gestart => XP wil eindelijk starten
Slaat nergens op. Alleen wanneer er iets zou foutgaan bij het MBR (Master Boot Record) of wanneer de IRQ (Internal Request) verkeerdelijk worden toegewezen zou er een bsod kunnen optreden.
Echter geen flauw idee wat je bedoelt met "alle power switches van de installatie on/off/on/off zowat 6maal"...



Ze willen daar blijkbaar nog een rapportering van de "ernstige fout" waarvan Windows "hersteld is"
Tja, nog niet ingeënd :lol: tegen zware fouten.
Is een normale gang van zaken. Het OS is geen zelfstandig denkend wezen en zal dus telkens er een systeem-bedreigende fout voorkomt een rapport sturen naar Microsoft.



5/ Voorzichtig nu slechts maximaal 5 pleisters tegelijk gedownload / Geïnstalleerd / heropgestart.
Wanneer er "patches" voorhanden zijn moet je die niet noodzakelijkerwijs downloaden en installeren. Ik heb Windows XP gebruikt van Juli 2001 totdat de béta van Windows 7 uitkwam in 2009 en had redelijk rap in de gaten dat -voor iemand die regelmatig aan zijn systeem sleutelde- het niet echt opportuun bleek om zomaar pardoes alles binnen te halen wat Microsoft aan updates in huis had...



7/ Nog 2 maal maximum 5 pleisters tegelijk downloaden + installeren + herstarten
...



En ja ik ben er doorgeraakt.

Geen reden om klagen dus... ;)