Volledige versie bekijken : Probleem met grafische kaart?



Asterix900
13 February 2013, 04:51
Goedemorgen

Op de website van Canvas slaag ik er niet in om beeldfragmenten af te spelen. De audio is geen probleem maar het beeld blijft zwart. Op YouTube is er dan weer geen enkel probleem.

Is er iets met mijn grafische kaart? Kan ik die via een bepaald kanaal laten updaten of is dat niet nodig?

Alvast bedankt!

JimmyJump
13 February 2013, 11:04
Goedemorgen

Op de website van Canvas slaag ik er niet in om beeldfragmenten af te spelen. De audio is geen probleem maar het beeld blijft zwart. Op YouTube is er dan weer geen enkel probleem.

Is er iets met mijn grafische kaart? Kan ik die via een bepaald kanaal laten updaten of is dat niet nodig?

Alvast bedankt!

Ik denk eerder dat je de video software in je browser zal moeten updaten. Of er zijn veiligheidsinstellingen in je browser gewijzigd (zoals in Firefox "AdBlock" of "Ghostery") die nu een bepaald aanbod blokkeren...

Ikzelf gebruik Firefox als browser met VLC (VideoLAN) geïntegreerd om on-line videobestanden af te spelen en heb op de Canvas site geen probleem met klank noch beeld...

Andere mogelijkheid is dat je browser de Java add-on op non-actief heeft gezet vanwege veiligheidsrisico's...

Asterix900
14 February 2013, 00:23
Zowel binnen IE alsook Firefox (nieuwste versie) lukt het niet.

Dan toch een probleem met drivers?

JimmyJump
14 February 2013, 00:52
In je andere post heb ik in de gaten gekregen dat je nog met een AGP (Accelerated Graphics Port) videokaart zit. Niks verkeerds aan die oude kaarten, maar wanneer werkend met Windows 7 zou je inderdaad stillaan met problemen kunnen zitten vanwege de leeftijd...

Een ander probleem zou kunnen zijn -moest je recentelijk zijn overgestapt naar Windows 7- dat je niet de juiste DirectX aan boord hebt. Oudere AGP kaarten kunnen tot DirectX 9c verwerken. Windows 7 zit aan DirectX 11.1. W7 is wat men noemt "backwards compatible" met oudere versies van DirectX, maar deze laatste moeten handmatige worden geïnstalleerd want niet inbegrepen in Windows 7...

Asterix900
14 February 2013, 01:38
Ik werk nog met XP ;-)