Volledige versie bekijken : schermbeveiliging windows 7



falco
14 February 2013, 12:22
beste vrienden
ik kan mijn schermbeveiliging niet instellen dit is mijn handeling
rechts klik op bureau blad
rechts onder aan persoonlijke voorkeur aanpassen
dan rechts onder schermbeveiliging(foto's)
in schermbeveiliging bij foto's maak ik mijn keuze
bij enkele staat(er zijn geen opties beschikbaar)
ik selecteer er een waar er niets bijstaat
dan stel ik de tijd in
toepassen en ok
maar het lukt niet
de pc is windows 7 home premium
dank u

JimmyJump
14 February 2013, 12:56
beste vrienden
ik kan mijn schermbeveiliging niet instellen dit is mijn handeling
rechts klik op bureau blad
rechts onder aan persoonlijke voorkeur aanpassen
dan rechts onder schermbeveiliging(foto's)
in schermbeveiliging bij foto's maak ik mijn keuze
bij enkele staat(er zijn geen opties beschikbaar)
ik selecteer er een waar er niets bijstaat
dan stel ik de tijd in
toepassen en ok
maar het lukt niet
de pc is windows 7 home premium
dank u

Ga naar de map waar je fotos zitten en rechtsklik op een foto die ja als bureaublad achtergrond will gebruiken. Uit het menu kies je dan "instellen als bureablad achtergrond" ("Set as desktop background" -ik gebruik een Engelstalige Windows 7). Dat zou moeten werken.

Je kan ook een nieuwe map maken (noem deze map bijvoorbeeld "Win7 Themes") en plaats daar de fotos die je wil gebruiken als bureaublad achtergrond. Selecteer alle fotos en doe hetzelfde als hierboven beschreven voor een dia-show.

Eens de fotos geselecteerd kan je via rechts-klik op je bureaublad en "Personalize" de foto/dia-show opslaan als thema en/of de wisseltijden alsook de achtergrond geluiden aanpassen.

falco
16 February 2013, 10:48
de bureau achtergrond dat lukt maar de schermbeveiliging niet

JimmyJump
16 February 2013, 11:33
de bureau achtergrond dat lukt maar de schermbeveiliging niet

Wat bedoel je met "schermbeveiliging"...? Het scherm na verloop van tijd laten inslapen en een screensaver gebruiken?

Wanneer je een LCD/TFT (Liquid Cristal Display/Thin Film Transistor) scherm gebruikt van na 2008 dan hoef je niet bang te zijn voor inbranden van de desktop: dat gebeurde alleen met CRT (Cathode Ray Tube) beeldbuizen (de ionen brandden de fosfor laag aan de binnenzijde van het scherm weg wanneer deze constant op dezelfde plaats werd gebombardeerd).

Oudere Samsung TFT schermen kenden ook een vorm van inbranden, het zogenaamde photo-ghosting effect. Dit is echter dikwijls weg te krijgen door het scherm tijdelijk ofwel helemaal wit te zetten, ofwel helemaal zwart.

Voor een screensaver moet je in Windows 7 via start naar het control panel gaan en daar voor "System & security" kiezen. Vervolgens moet je via de "Power Options" een en ander aanpassen...

Ikzelf gebruik al jaren geen screensaver meer, maar gebruik meerdere fotos als bureaublad achtergrond en vertoon de fotos in een slideshow met drie minuten interval tussen de fotos. Is niet echt een screensaver aangezien de taakbalk en snelkoppelingen in beeld blijven, maar, zoals gezegd, bij een LCD scherm heb je geen screensaver meer nodig...

falco
16 February 2013, 15:02
bedankt Jimmy Jump
dan ga ik het zo laten
krijg dan een zwart schem te zien
dank u
kan gesloten worden