Volledige versie bekijken : Nieuwe videokaart maar geen beeld :(



pluke89
23 February 2013, 13:04
Beste,

gisteren heb ik heb een nieuwe videokaart in men pc gestopt,een geforce 610.
De huidige die erin zat was een geforce x 1600,maar deze is versleten want de cooler maakt enorm lawaai.

Nu ik steek de nieuwe erin,beeld springt aan,instal de cd die erbij zat en alles verliep prima.
Deze morgend zet ik men pc op,No signal detected...?

Ik nagekeken of men kabel wel nog goed zat,Ok,videokaart misschien los,OK...

Dan maar even de oude erin gestopt en het beeld werkte direct :damn:
Nieuwe er terug in,weer geen signal...

Wat moet ik doen?ben echt radeloos!!!

Bedankt :frown:

pluke89
23 February 2013, 13:18
Ook als ik de kaart eruit haal,en sluit het scherm op m'n 'mobo'... dan werkt die wel,sluit ik de kaart terug aan geeft die weer geen signal.

Heb ook 1 latje is verwijderd maar dan nog geen signal

strikerfox
23 February 2013, 14:52
Pas op, Sommige video kaarten hebben een voeding nodig.

pluke89
23 February 2013, 16:39
Op de videokaart is geen fiche voor een voeding op aan te sluite...
Snap niet waarom ze gistere avond wel ging en deze morgend niet meer

theo2602
23 February 2013, 19:42
Ik heb dat ooit enkele malen meegemaakt, telkens ik een nieuwe driver installeerde. Sommige programma's vroegen om een nieuwe driver voor mijn videokaart (ook een Geforce, maar weet niet meer welke) Ik deed dat en alles werkte goed en toen ik de volgende dag heropstartte geen beeld meer! Volgens mij dus foute driver of resten vorige driver!

pluke89
23 February 2013, 20:05
wat heb je dan gedaan dan?

pluke89
23 February 2013, 22:20
Blijkbaar kan niemand mij hierbij helpen...
Heb toen juist ook de batterij op het moederbord er eens uitgehaald maar nog steeds heb ik geen signal wanneer ik de nieuwe videokaart erin stop.

Iemand nog ideen of oplossingen??? krijg het niet aan de praat ,en het rare nog altijd gistere avond werkte hij wel,en deze morgend niet

butskristof
24 February 2013, 01:07
Probeer de drivers eens te verwijderen en een oudere versie te installeren, je weet maar nooit.

pluke89
24 February 2013, 09:22
heb drivers van vorige verwijderd via apparaatbeheer... weet nu niet of alles dan weg is want bij programma's & software heb ik okk wat verwijderd van m'n oude videokaart...

pluke89
24 February 2013, 09:26
hier de specs van men comp

http://i48.tinypic.com/2960if8.jpg
http://i50.tinypic.com/2cras83.jpg

En de nieuwe videokaart die ik heb gekocht is een Asus 'geforce' Gt 610.

zoals ik al dus zei,vrijdag avond de nieuwe in pc geduwd,zet pc aan instal de cd die erbij zat alles werkte prima,totdat ik gisteren morgend de pc op zette en het beeldscherm geen signal meer gaf.
Heb gisteren alles is verwijderd zodat ik alleen nog het moederbord en m'n voeding over had,daarna alles 1 voor 1 terug ingestopt om te kijken of het ergens anders aan lag maar geen resultaat.Ook het batterijtje is verwijderd van het moederbord maar ok dit helpte niet.

zodra ik men oude videokaart er terug insteek dan werkt hij wel terug,ik hoop dat die neiuwe videokaart niet stuk is want dan hebek voor niets het geld eraan gegeven :s

voor de rest weet ik niet wat ik nog meer kan doen???

Peter.B
24 February 2013, 11:50
op de startknop van de pc drukken en direct tokkelen op de F8-toets.dan moet je een scherm te zien krijgen met verschillende opstartmogelijkheden.

"veilige modus" selecteren en enter.
normaal moet je nu beeld krijgen.

blijkbaar heb je 3 aansluitingen op de kaart;dvi,vga en hdmi. http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-610
probeer eens een andere aansluiting.
ik zou toch ook eens een andere kabel proberen.

pluke89
24 February 2013, 12:39
Heb ze allemaal al geprobeerd...
Dit is juist de zelfde videokaart als die ik heb: http://www02.cp-static.com/objects/high_pic/b/b58/1348492441_videokaarten-asus-geforce-gt-610-1gb-90-c1csc1-l0uanayz.jpg

Heb ook men computer volledig herinstalleerd,windows etc... drivers daarna verwijderd etc.. videokaart geprobeerd en nog altijd geen beeld :(

pluke89
24 February 2013, 12:41
maar jij zegt op f8 tokkelen maar hoe weet ik wanneer ik in die optie zit?Want als ik hem opstart met die nieuwe videokaart zie ik helemaal niets,scherm springt niet op dus...

pluke89
24 February 2013, 13:36
ik heb ook al geprobeerd als de videokaart erin zit om dan de vga te gebruiken van het moederbord... ook dan krijg ik geen beeld,doe ik het met de oude videokaart dan lukt dat wel.
Heb Bios al 2x gereset maar nog altij lukt het niet,en om het te disable dat vind ik niet.

Nu is mijn pc gereinstalleerd maar het lukt gewoon nog altijd niet!!!!

Zou graag nog vandaag het aan de praat krijgen en men spel kunnen spelen maar blijkbaar krijg ik hier niet echt goede feedback om me even te helpen :(

En de pc binnen doen is een optie,maar vandaag zondag en waar ik ga is op verlof :s echt klote

theo2602
24 February 2013, 15:04
Voor alle zekerheid terug naar de winkel gaan! Bij mij was het, na het installeren van de oude driver, in orde. Maar Studio bleef om een nieuwe driver zeuren, hoewel alles werkte.

pluke89
24 February 2013, 17:04
zou ik moeten doen,maar wanneer ik thuis kom van het werk is de winkel al dicht,en heb oude drivers al geïnstalleerd maar dan nog doet hij niks.

JimmyJump
25 February 2013, 12:16
De GT610 verbruikt meer stroom dan een ATI x1600. Ik zie op de eerste foto dat je PC een HP Pavilion is... Deze computers hebben een voeding die nét voldoende stroom levert voor hetgeen in de PC zit. Het zou dus kunnen dat de GT610 uitvalt wegens gebrek aan stroom...

De ATI x1600 maakt redelijk wat lawaai, zeg je? Heb je de ventilator van de kaart al eens grondig uitgekuist?

PeterN
27 February 2013, 23:59
De GT610 verbruikt maar 29 watt terwijl de X1600 hoger zit denk ik?

Daar je een ATI kaart vervangt door een nVidia kaart kan je al eens problemen ondervinden. De juiste manier om de kaart om te wisselen is:
- Eerst op de website de laatste drivers downloaden van je nieuwe kaart. Let hierbij op dat je de het juiste type ingeeft en het juiste besturingssysteem dat je gebruikt. Kijk ook goed of je een 32 bit of 64 bit besturingssysteem hebt. Zet de drivers op je harde schijf.
- Pc is op dit moment opgestart met je oude kaart en de drivers die je altijd al gebruikte. Ga naar apparaatbeheer, kies in het lijstje 'Beeldschermadapters' en selecteer je oude grafische kaart. Klik rechts en kies 'installatie ongedaan maken'. Vink aan 'de stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen'. Op die manier ben je zeker dat de oude drivers ook van je schijf worden verwijderd. Na de verwijdering sluit je de pc onmiddellijk af.
- Vervang nu de oude kaart met de nieuwe kaart en start de pc op. Tijdens de opstart kan het zijn dat het OS 'nieuwe hardware' vindt maar je klikt verder zodat de pc is opgestart. Daarna installeer je de gedownloade drivers van de nieuwe schijf.

Heb je problemen door vanalles te proberen kan het helpen gewoon de oude kaart terug te plaatsen. Installeer terug de drivers van de oude kaart. Daarna volg je terug bovenstaande procedure om de kaart te vervangen.
Heb je een onboard video kaart dan moet je veelal niets extra doen. De meeste PC's zullen automatisch de onboard video uitschakelen als je een aparte kaart plaatst. Je kan echter controleren in de Bios als je een instelling hier voor vindt. Zet de primaire videoadapter dan op 'PCI' of 'ePCI' en niet op 'onboard'.
Videokaarten met verschillende uitgangen (VGA, DVI, HDMI) zullen op één bepaalde poort standaard beeld uitgeven. Probeer dus alle poorten eens.
Kijk ook eens bij 'geïnstalleerde software'. ATI heeft zo bijvoorbeeld Catalyst Control Center (CCC) dat enkel nodig is bij AMD kaarten. Resten hiervan kan je altijd verwijderen. Laat desnoods eens CCleaner over de PC lopen

Succes;)

Spoorzoeker
2 March 2013, 14:46
Radeloos ?, zou je niet zeggen als je ziet dat er al een tijdje niet meer gereageerd is.

antiphoenix
6 March 2013, 10:34
Radeloos ?, zou je niet zeggen als je ziet dat er al een tijdje niet meer gereageerd is.

Of het is gewoon opgelost en dan besluiten ze van: "Jeej, nu is het in orde, nu kan ik verder doen wat ik wil doen" en zo worden helpende mensen bedankt :(

Spoorzoeker
6 March 2013, 10:42
Ja dat bedoelde ik ook. :D

Het is standaard: hele fora worden volgeplempt met vragen, maar zodra het opgelost is wordt het ineens muisstil.

antiphoenix
6 March 2013, 10:51
Best wel flauw, mensen steken hun kostbare tijd erin om te helpen en dan krijgen ze stank voor dank.
Maar goed dat er mensen zijn die wel hun dank tonen :)

theo2602
6 March 2013, 12:22
Merel, je hebt gelijk, maar wees eerlijk: het gebeurd ook (vaak) dat er geen reactie meer komt als de 'helper' het niet meer weet! Gewoon : 'ik weet het ook niet meer' is voldoende. Nu zit men soms dagen op een laatste reactie te wachten, maar er gebeurt niets meer. Ik weet dat :'ik weet het ook niet meer' zeggen, moeilijk is, maar niemand kan alles weten.

compuchrisje
7 March 2013, 01:30
Theo heeft weer es niet goed gelezen... 't is de topic starter die niets meer van zich laat horen :D
Misschien omdat ie kwaad is omdat het een DOA-aankoop was, hij kan dan altijd nog terug naar de winkel als er geen beschadigingen zijn bijgekomen.

jls
22 May 2013, 13:20
Videokaart niet herkend ? Misschien is het moederbord te oud ? Dan moet hij zijn bios flashen...

compuchrisje
22 May 2013, 22:43
Dan zal het nu wel in het containerpark liggen, want de topicstarter heeft zich niet meer laten horen...
Boeken dicht voor dit topic dus.