Volledige versie bekijken : Dataroaming voorkomen



butskristof
27 February 2013, 20:11
Beste,

volgende week ga ik voor drie dagen naar Parijs met school. Ik neem natuurlijk mijn smartphone, een Nokia E72, mee. Ik wil echter koste wat het kost vermijden dat mijn telefoon een dataverbinding maakt voor WhatsApp of mijn e-mail. Symbian heeft in tegenstelling tot pakweg iOS geen echte instelling om het gebruik van mobiele data helemaal uit te schakelen.

Ik neem aan dat het in dat geval het beste/makkelijkste is om gewoon alle instellingen in verband met mobiel internet (de 'Access Points') te verwijderen en na mijn terugkeer gewoon opnieuw in te stellen? Op die manier kan ik dan nog wel WiFi gebruiken etc om bijvoorbeeld in het hotel even op het internet te gaan. Heeft er iemand soms een beter alternatief of hier slechte ervaringen mee?

Spoorzoeker
2 March 2013, 14:44
Ja heel simpel: verwijder je simkaart. Wifi doet het dan nog steeds, maar je hoeft je absoluut geen zorgen te maken over je 3G.

butskristof
3 March 2013, 11:43
Ik wil wel nog 'gewoon' bereikbaar zijn :-). Anders was het inderdaad wel handig om mijn toestel gewoon in 'Flight mode' te zetten. Ik ga gewoon de access points verwijderen, normaal zou er dan niks mis mogen gaan, toch? :-)

Als ik dan merk dat er toch nog een connectie wordt gemaakt dan kan ik nog steeds de vliegtuigmodus opzetten.

antiphoenix
6 March 2013, 10:50
"Change the priority of the Internet Acess points in Destinations.
Menu > Contl Panel > Settings > Connection > Destinations > Internet > and make you WLAN connection priority 1
Set you browser to prompt for for an access point.
WEB > Options > Settings > General > Access Point. Set this to Always Ask, and it will give you a lit of access points to use with Search for WLAN at the top.
If you need to select one of the AP in you "Internet" destination, select it and press options, and you can select one of the available AP's from that destination.

For email applications, make sure that it's set not to check mail when roaming.
This is under the "When to sync option" for each mailbox.
Menu > Email > Settings > [Mail box you want to set] > When to Sync"

Heb zelf de gsm niet en heb dus wat opgezocht. Misschien helpt bovenstaande uitleg.