Volledige versie bekijken : Lan kabel wordt niet herkend.



okeedan
6 March 2013, 15:46
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb draadloos internet thuis, en alles werkt gewoon. Maar er zitten 2 desktops bij die niet draadloos verbinding kunnen maken. Dus ik probeer gewoon via een netwerkkabel de pc te verbinden, maar er verandert niks. Hij blijft aangeven: Een van de netwerkkabels niet aangesloten. En dit lukte ook niet op de andere pc. Dus ik probeerde de kabel te verbinden op mijn laptop, en toen deed ie het wel. Netwerkkaart kan niet kapot zijn van beide computers en het heeft ook niks met de drivers te maken, want een maand geleden werkte alles wel gewoon. Maar ik ben nu overgestapt naar een andere provider. Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt!

Mvg,

Jaap

Rosty
6 March 2013, 21:44
Hallo,

Maar ik ben nu overgestapt naar een andere provider. Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt!

Mvg,

Jaap

Zijn de gegevens van de "nieuwe provider" wel aangepast op deze systemen (de desktops)?

okeedan
7 March 2013, 00:15
Uhm, niet dat ik weet. Wat bedoel je precies?
Op mijn laptop hoefde ik ook niks te veranderen.

compuchrisje
7 March 2013, 01:15
Ik denk dat het te maken heeft met het aantal toegestane verbindingen. Staat dat nergens vermeld in de documenten die je bij de overstap hebt ontvangen?
Dat was een eerste bedenking.
Twee: al geprobeerd om je router in te stellen om toegang te geven voor de 2 desktops?

okeedan
7 March 2013, 01:33
Dat eerste denk ik niet. Maar ik zou niet weten hoeje dat zou moeten instellen in de router.

compuchrisje
7 March 2013, 01:55
Beetje extra vragen: welke router? Geeft die de mogelijkheid om zowel draadloos als bedraad te werken?

Edit: bekijk ook even dit (http://www.minatica.be/threads/39094-FAQ-Netwerken-amp-Servers)hier.

okeedan
7 March 2013, 12:37
Ja hij geeft die mogelijkheid wel, want anders zou ik de kabel niet op mijn laptop kunnen verbinden. Dus ik kan zowel draadloos en bedraad werken.

compuchrisje
7 March 2013, 22:57
Dat is nog geen bewijs, want je laptop kan gewoon verder zonder kabel. Je zou dan de draadloze verbinding van je laptop moeten uitschakelen om dat uit te testen.
Heb je al geprobeerd je router te bereiken via die laptop?
Via het startmenu - Uitvoeren - tik cmd in (als administrator) en in het Dos-venstertje tik je ipconfig /all (spatie na de g). Je krijgt dan het resultaat te zien zoals PeterN in zijn handleiding over netwerken geeft. Daarin kan je het adres van je router ook terugvinden, welke je moet gebruiken om via je browser de router te bereiken.

ghost
8 March 2013, 02:50
Welke provider had je vroeger en welke heb je nu?
Plus als je veranderd bent heb je dan een boekje gekregen , welke gegevens je dan moet ingeven op die twee pc's , zogelijk rosty het al vroeg.

okeedan
8 March 2013, 13:42
Dat is nog geen bewijs, want je laptop kan gewoon verder zonder kabel. Je zou dan de draadloze verbinding van je laptop moeten uitschakelen om dat uit te testen.

Ik heb de draadloze verbinding ook uitgeschakeld, anders heeft het natuurlijk geen zin. En ik weet al hoe ik in me router moet komen, dat is geen probleem. Maar wat ik daar moet veranderen, dat weet ik niet.

okeedan
8 March 2013, 13:43
Welke provider had je vroeger en welke heb je nu?
Plus als je veranderd bent heb je dan een boekje gekregen , welke gegevens je dan moet ingeven op die twee pc's , zogelijk rosty het al vroeg.

Ik had eerst vodafone. En nu heb ik telfort. Maar ik heb geen boekje gekregen, en ik had toch ook niks moeten invoeren op mijn laptop. Maar die doet het wel gewoon.

ghost
8 March 2013, 15:12
Je kunt ook op hun forum vragen wat je moet doen staat rechtsonder op de home.
Heb je dit al eens bekeken http://www.telfort.nl/klantenservice/dsl/Internet-tv-bellen/Installeren/Telfort-Internet.htm er is ook een cdrom installatie staat ook rechts.
en voor de modem dit http://www.telfort.nl/klantenservice/dsl/Internet-tv-bellen/Modems.htm