Volledige versie bekijken : Windows 7 hulp bij customized slipstreamen win 7



sireentje
9 March 2013, 11:34
Ik ben wat aan het experimenteren met RT seven lite, maar kom er niet helemaal uit.

Zoek automatisch software te integreren bij een clean install, maar hoe en vooral waar zet ik deze?

Bvb, als ik winrar wil integreren, dan zet ik hoogstwaarschijnlijk de .exe file ergens neer?
Ik dacht onder "integration" en dan "applications", klopt dit?

En als het nu een softwarepakket is waar nog name en password bij horen, hoe doe ik dat dan?

Kan ik ook Office mee integreren?
Ook hier weer dezelfde vragen, waar en hoe?

Thanks.

minoe
9 March 2013, 18:57
Denk dat je HIER (http://www.schoonepc.nl/instal/windows_7_slipstreamen_rt7lite.html) al wat wijzer gaat van worden.

sireentje
9 March 2013, 19:38
Die had ik al :-)

minoe
9 March 2013, 21:18
Misschien gaat het lukken als je een programma portable maakt.Zal eens kijken als ik de uitleg nog ergens heb staan.

minoe
10 March 2013, 19:18
Programmaportable maken

Voorbereiding:

Om een programma portable te maken heb je WinRAR en Universal extractor nodig.Je hebt ook het programma nodig, wat je portable wil maken.

Downloadlinks:

WinRAR: WinrarNederland (http://www.winrar.nl/)
Universal Extractor :http://www.softpedia.com/get/Compression-tools/Universal-Extractor.shtml

Stap 1

Installeer WinRAR en Universal extractor.

Stap 2

Download het installatiebestand (.exe) van het programma dat je portable wiltmaken.
In deze tutorail heb ik gekozen voor het programma Safari (Internetbrowser vanApple)

Stap 3

Klik met je rechtermuisknop op het installatie bestand (.exe) en selecteerUniExtract to SubDir, nu begint Universal Extractor haar werk te doen, als datvoltooid is, is er een map aangemaakt met de naam van de installer.



Stap 4

Nu wordt het wat moeilijker, want bij elk programma kan dit weer anders zijn:ergens in het net aangemaakte mapje met behulp van Universal Extractor zit een.exe bestand met de naam van de installer. Als je de .exe opent moet hetprogramma (niet de installer) zich openen. Selecteer de gehele inhoud van demap (bestanden+submappen)


Stap 5

Klik met je rechtermuisknop op alle geselecteerde bestanden en kies 'Toevoegenaan Archief'



Stap 6

Als het goed is krijg je nu een schermpje van WinRAR met de naam 'Archiefnaamen -parameters'
Vul bij Archiefnaam de portable .exe in. Zet de compressiemethode op 'Beste',vink SFX-archief maken aan en vink ook Compact archief maken aan.

Let op: Klik het scherm van WinRAR niet weg!
Stap 7

Ga naar het tabblad uitgebreid en klik op SFX-opties.
Vul bij Uitvoeren na uitpakken de naam van het bestand in dat het programmastartte bij stap 5, inclusief .exe, ga dan naar het tabblad Modi.



Vink 'Uitpakken in tijdelijke map' aan, selecteer het rondje van 'Allesverbergen', en selcteer daaronder het rondje van 'Alle bestanden overschrijven'



Stap 8

Klik op OK en nog een keer OK. Nu wordt je programma met behulp van WinRARportable gemaakt.



Nu is je portable klaar!