Volledige versie bekijken : Windows 7 krijgt (soms) geen verbinding met internet



Nickel
12 March 2013, 16:16
Ik zit met een bizar probleempje. Met bizar bedoel ik een keer wel en een keer niet. Mijn pc is via kabel verbonden met een Dlink router die aangesloten is op de telenetmodem.

Nu gebeurt het soms dat je opstart en geen verbinding kan maken met het internet (symbool rechtsonderaan verschijnt met geel driehhoekje + uitroepteken : geen verbinding met internet).

Het bizarre is dat als je de pc laat heropstarten je de volgende keer wel verbinding hebt zonder dat er ook maar iets gewijzigd werd.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen ? Besturingsysteem is Windows 7. Met de andere pc via kabel en de laptop draadloos heb ik dit nog niet voorgehad, vandaar dat ik denk dat het niet aan de router ligt maar aan de windows7 pc.

Bedankt op voorhand om mee te denken

Nickel
13 March 2013, 10:08
72 keer bekeken en geen enkele reactie, groot mysterie dus blijkbaar

antiphoenix
13 March 2013, 14:51
Ik heb dit probleem ook een tijd voorgehad bij een andere laptop in huis, ik heb hem toen eens op tafel gezet en uiteindelijk vond hij zonder opnieuw op te starten ook gewoon internet.

Wat je altijd eens kunt proberen is om de verbinding te verbreken en dan opnieuw te verbinden. Ook kun je even het ingegeven wachtwoord verwijderen zodat je helemaal opnieuw moet intikken. Meestal helpt dat wel.

compuchrisje
13 March 2013, 19:45
Het aantal keer 'bekeken' wil niet meteen zeggen dat een persoon je vraag heeft gelezen, het kan net zo goed een zoekrobot geweest zijn.
- Tik eens onder het startmenu: Logboeken en open dan wat er wordt aangeboden. Daar kan je exact zien op welk moment er een onderbreking was en mogelijk ook de foutcode erbij, of het programma dat ervoor heeft gezorgd dat de verbinding mank loopt. Misschien je antivirus?
- Heb je ook al eens in Apparaatbeheer gekeken of er uitroeptekens of vraagtekens staan bij bepaalde onderdelen? Dan moeten deze worden bijgewerkt.
- Je kan ook inloggen in je router om daar te zien wat er is ingesteld. Het adres van je router kan je vinden door in Uitvoeren (onder Startmenu) eerst cmd te tikken (moet als administrator). Een Dos-venster gaat open en daarin tik je :
ipconfig /all (spatie voor /!)
Wat achter IP-adres staat is dat van je router, welk je moet gebruiken om via je browser naar je router te surfen.

Nickel
18 March 2013, 10:22
Een herstart van mijn router lijkt het probleem voorlopig te hebben opgelost.