Volledige versie bekijken : Aanpersen van RJ45 connectoren op Cat6 kabels



voiratsou
14 March 2013, 19:17
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem : Het aanpersen van RJ45 connectoren op Cat6 kabel (flexibel)
lukt voor geen meter (ook met positioneringsblokje) inmiddels 8 connectoren naar de knoppen geholpen maar geen signaal:wall:.

Met cad5 nooit geen last gehad. Iemand mogelijk ervaring met dit probleem het lijkt wel of het mesje naast enkele draadjes gaat.

Met vriendelijke groet.

J

berger
14 March 2013, 20:12
Is het uiteindelijk niet eenvoudiger om kabels aan te kopen die klaar zijn voor gebruik? Dit antwoord lost uiteraard uw probleem niet op, maar wel dat van mij :D

compuchrisje
15 March 2013, 01:02
Ik heb geen ervaring met zelf kabels in elkaar prutsen, maar deze meneer (http://www.youtube.com/watch?v=h7TjqnRl3QQ) blijkbaar wel. Misschien niet de juiste tang ervoor? En voor het wegsnijden van de mantel kan een breekmes ook wel dienen, denk ik.

voiratsou
15 March 2013, 12:27
Allen dank voor de reactie ,echter bij cad5 kabels heb ik nooit problemen gehad

En inderdaad kant en klaar kopen is makkelijker maar ik doe graag zoveel mogelijk dingen zelf, vandaar

Krimptang is goed ,wat betreft het afbreek mes dat gebruik ik niet alleen speciale striptangen waarmee je deugdelijk de isolatie
afstript.

Mv g

J

Kokki
17 March 2013, 14:35
Gebruik je de cat 5e connectors? Probeer eens met de cat 6connectors. De Cat 6 draden zijn ietsje dikker en kunnen met wat gepruts wel nog in een cat 5e, maar gaan makkelijker in een cat6

voiratsou
20 March 2013, 10:45
Gebruik je de cat 5e connectors? Probeer eens met de cat 6connectors. De Cat 6 draden zijn ietsje dikker en kunnen met wat gepruts wel nog in een cat 5e, maar gaan makkelijker in een cat6

Bedankt voor het mee denken,
Ik gebruik de cat 5e

Ze zijn in bestelling (cad6)

M vr gr,

J

Kokki
21 March 2013, 18:02
Succes, en laat even weten of het gelukt is he. Wij zijn altijd nieuwsgierig :D

voiratsou
12 April 2013, 10:31
Nog steeds doende nieuwe (speciale) cad6 connectoren met positioneringsblokje maar het blijft moeilijk