Volledige versie bekijken : Emails bij microsoft blijven in spam toekomen.



K0zm0Z
26 March 2013, 21:18
Geachte lezer,

Binnenkort online met mijn nieuwe website.

Hiervoor heb ik een hostingspakket genomen bij easyhost.be van €75 per jaar (windows-server / zonder domeinnaamkosten).

Sinds twee weken zijn we dus gestart met een online-versie en konden we eindelijk alle e-mail-functies testen.

Algauw bleek dat ALLE E-MAILS toekwamen in spam.

Enerzijds zijn er e-mails die worden verstuurd door de website zelf, via broncode. (deze broncode is vermoedelijk clean, omdat hij in andere projecten nooit spamproblemen oplevert)
Anderzijds zijn er e-mails die worden verstuurd via het webmail-programma van de hostingservice zelf (hier dus zeker geen verkeerde broncode, wat ze bevatten enkel tekst)


Maar alles kwam dus onmiddellijk in spam terecht & dit overal (gmail, hotmail, telenet,...)

Vervolgens is er een periode van anderhalve week contact met de support van Easyhost, waarover ik echt niet tevreden ben!

Het huidige resultaat van uren bellen en testen: e-mails komen overal toe in INBOX, maar bij hotmail blijft het spamprobleem bestaan.

Bij de eerste melding van het probleem werd meegedeeld dat een mailaccount altijd een ip-adres heeft. Aan ons ip-adres hangen meer dan 3.000 andere sites & mailservices. Vermoedelijk komt het doordat anderen, die hetzelfde ip-adres dus gebruiken, de oorzaak zijn van het spam-probleem. Hun aangeboden oplossing: gebruik van een fixed-ip-adres. (één ip-adres dat enkel zal gebruikt worden door onze website en zijn mailservice). Hiervoor moest ik wel €50 extra betalen.

Extra bij betalen vond ik persoonlijk niet echt kunnen, het gekozen en betaalde hostingspakket bevatte een mailservice met onbeperkt gebruik. En ik vind dat wanneer de eerste e-mail (die wordt verstuurd via hun web-mail-service) onmiddellijk toekomt in spam geen degelijke mailservice is. Of ben ik hier verkeerd in?!?

Dus volgende dag terug contact met de support en uiteraard dien ik verder te gaan met een andere medewerker. Hij ontkracht de eerste verklaring van zijn collega. Hij beweert bij hoog en laag dat het niets heeft te maken met het gebruikte IP-adres hij zal een instelling veranderen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Zoals je kan raden, geen oplossing, alles nog steeds in spam.

Dag nadien terug contact en ik blijf aandringen op een oplossing en duidelijk maken dat het niet aan onze broncode kan liggen. En dat versturen van een tekst via hun mail-service-programma toch zou moeten toekomen! Eindelijk twijfel langs de andere kant en ze gingen het nazien en terug contact opnemen.

Uiteraard dien ikzelf contact op te nemen want ik krijg geen feedback. Ze eindelijk toe dat het gebruikte IP toch een negatieve bijklank. Hun e-mail-bericht:
"Zoals telefonisch bevestigd zijn mijn collega's van systeembeheer een aantal ip-adressen aan het toevoegen.
Hierdoor kunnen we roteren waardoor onze ip's geen negatieve/slechte reputatie meer zouden mogen hebben."

Ik uiteraard tevreden omdat ze eindelijk toegeven dat het probleem bij hun ligt en ze bezig zijn met de oplossing.

Na bovenstaande oplossing, was het spam-probleem deels verholpen. E-mails komen nu toe in gmail maar dus nog steeds niet in hotmail.

Vanaf hier gaat het weer van: "...ja bij ons zijn alle instelling correct, dus wij kunnen verder niet veel doen :-( "

Ik geef niet op en blijf contact opnemen. Mijn inziens is het probleem ontstaan doordat in het begin e-mails zijn verstuurd met IP-adres dat een slechte reputatie had. Hierdoor heeft mijn "@domeinnaam.com" ook een slechte reputatie gekregen.

Ik kies dan maar voor een betalend "fixed-ip-adres" als laatste hoop. Helaas nog steeds geen verandering...

Ik ben dus momenteel echt radeloos, want mails versturen is in het concept van de website is heel belangrijk. Zo zullen de eerste members bijvoorbeeld worden uitgenodigd via e-mail.

Ik besef de grootte van mijn uitleg, maar toch relevant voor mijn vele vragen nu:

1) Hoe komt het dat e-mails bij hotmail nog steeds in spam terechtkomen?
2) Kan het inderdaad dat mijn domeinnaam ondertussen reeds een slechte reputatie heeft gekregen?
3) Welke stappen kan ik zelf ondernemen om dit probleem op te lossen?
4) Welk Belgisch bedrijf is wel betrouwbaar in service en support betreffende hosting?

Met vriendelijke groeten,
Kozmoz

carfran
26 March 2013, 23:09
Hiervoor heb ik een hostingspakket genomen bij easyhost.be van €75 per jaar (windows-server / zonder domeinnaamkosten).

Zal misschien ook een als een vreemde vraag klinken. Waarom heb je gekozen voor een Windows-server en niet voor een Linux-server.


Bij de eerste melding van het probleem werd meegedeeld dat een mailaccount altijd een ip-adres heeft. Aan ons ip-adres hangen meer dan 3.000 andere sites & mailservices. Vermoedelijk komt het doordat anderen, die hetzelfde ip-adres dus gebruiken, de oorzaak zijn van het spam-probleem. Hun aangeboden oplossing: gebruik van een fixed-ip-adres. (één ip-adres dat enkel zal gebruikt worden door onze website en zijn mailservice). Hiervoor moest ik wel €50 extra betalen.

Dit snap ik niet heel goed en vooral wat ik vetgedrukt heb.

K0zm0Z
27 March 2013, 00:22
De reden voor de windows-omgeving komt door de keuze van het CMS: Umbraco. Dit draait in een windowsomgeving en heeft ms-SQL nodig.

En wat je tweede vraag betreft, dat snap ik zelf ook nog niet zo goed ;).
De eerste uitleg die ik kreeg is dat zo'n een mailserver een IP adres heeft. Later bij de activatie/overgang naar die "fixed-ip oplossing", was mijn website ook een tijdje onbereikbaar en meen te hebben verstaan dat de fixed-ip ook diende gekoppeld te worden aan mijn website.?.?
Maar dus bij één van de eersten contacten, werd mij vermeld dat aan dat IP-adres ivm de mailservice, meer dan 3.000 domeinennamen hingen.

carfran
27 March 2013, 01:37
De reden voor de windows-omgeving komt door de keuze van het CMS: Umbraco. Dit draait in een windowsomgeving en heeft ms-SQL nodig.

Draait ook in een Linux omgeving onder MySQL .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Umbraco

easyhost.be maakt gebruik van Plesk controle paneel zie ik, wat niet echt veel applicaties aanbied.
Een webhosting die Installatron gebruikt worden er heel wat meer applicaties aangeboden.
http://installatron.com/apps?s=UVIvma3AWmIAAFKW9XQAAAAE

Niet om reclame te maken, maar versio.nl (http://www.versio.nl/) is een betrouwbare webhosting die een zeer goede reputatie heeft qua dienstverlening.

K0zm0Z
27 March 2013, 12:40
Inderdaad, de linux omgeving gaat dus ook. Dat wist ik nog niet :p.

Voorlopig ga ik toch verder met dezelfde hosting, hoop dat zij het probleem zullen verhelpen. Indien er weldra toch geen oplossing komt, dan zal ik toch moeten veranderen en kies ik eigenlijk liefst voor een Belgisch bedrijf. Maar dus eerst nog effe afwachten...