Volledige versie bekijken : wat is de fijnste antivirus



fredje
9 July 2005, 19:17
hallo
ik ben op zoek naar de fijnste antivirus en internet security...
wie kan mij een leuke programma aanbevelen.

groetjes fred

GuntherS
9 July 2005, 20:05
Ik heb goede ervaring met Kaspersky.
Hele goede automatische updates (minstens 1 keer per dag).
Ben er zeer tevreden over.

nielsvandesype
9 July 2005, 21:06
ik heb ook een heel goede ervaring met Bitdefender 8 Professional Plus. Dit is de goedkoopste (of toch één van de goedkoopste) internet suites bevat een firewall, virusschild, uitstekende anti-spam module, updates om de 3 uur, gratis 24/24 7op7 chat, mailsupport van ma tot en met vrij (worden je mails beantwoord), je hebt direct 2 jaar gratis support, programma-updates, virusdefinities, anti-trojan/anti-dialer, neemt maar ongeveer +/- 20 mb in op je harde schijf. Het pakket kost €47,00. Kaspersky is natuurlijk ook heel goed te noemen hoor.

Spoorzoeker
10 July 2005, 13:38
Tot nu toe is Avast het beste gebleken. Er is ook een gratis thuisversie van.

nielsvandesype
10 July 2005, 13:51
Tot nu toe is Avast het beste gebleken. Er is ook een gratis thuisversie van.
Behoort inderdaad tot de beste antivirussen maar is niet de "beste" . Kijk naar deze onafhankelijke antivirus testsite : http://www.av-comparatives.org/ (ga dan naar comparatives en bekijk de tests eens)

Gertie
22 July 2005, 11:31
is eigenlijk norton ook behoorlijk of wat vinden jullie van deze ???

Greetz Gertie

nielsvandesype
22 July 2005, 11:46
is eigenlijk norton ook behoorlijk of wat vinden jullie van deze ???

Greetz Gertie

Norton is behoorlijk maar behoort zeker niet tot de top. Ik kan je wel BitDefender of Kaspersky aanbevelen.

Gertie
22 July 2005, 11:52
maar ik heb norton 2005 gehad bij de aankoop van men nieuwe computer dus zal ik deze maar gebruiken tot de termij gedaan is zeker, anders heb ik voor niks betaald

Greetz Gertie

nielsvandesype
22 July 2005, 11:53
maar ik heb norton 2005 gehad bij de aankoop van men nieuwe computer dus zal ik deze maar gebruiken tot de termij gedaan is zeker, anders heb ik voor niks betaald

Greetz Gertie
Blijf die dan maar gerust gebruiken tot dat de termijn verstreken is. Het heeft inderdaad geen zin om nu al een nieuwe antivirus te installeren.

Jelle
22 July 2005, 12:34
is eigenlijk norton ook behoorlijk of wat vinden jullie van deze ???

Greetz Gertie
Norton is niet slecht, geen enkele antivirus is tegenwoordig nog slecht, allemaal halen ze 100% in de tests bij de ITW (in the wild) virussen, dit zijn de actieve virussen op het internet. Norton heeft als nadeel dat het traag is en systeemresources vreet (voor een krachtige computer geen probleem).
Wat een antivirus tegenwoordig moet onderscheiden zijn ondersteuning van emailscanners (niet alleen outlook meer, maar ook de nieuwe cliënts zoals Mozilla Thunderbird, ...), anti-spyware, een goede firewall, ouderlijk toezicht, office documenten scanner, scanner van gecomprimeerde bestanden (zip, rar, cab, ...).

Tegenwoordig wordt PC-Cillin van Trend Micro erg aanbevolen (snel en krachtig) en antiviruskit spoort het meeste virussen op doordat hij twee antivirusengines bevat, die van kaspersky en bitdefender, maar het scannen duurt hierdoor ook wel wat langer.

nielsvandesype
22 July 2005, 12:50
@jelle : Er zijn jammergenoeg nog antivirussen die GEEN 100 % halen bij de itw test zoals avast home edition 4.5 als de proversie dit kan intussen wel opgelost zijn. Net als het opensource ClameWin. AntiVirusKit is wel goed , het jammerlijke is hun support die onbestaande blijkt te zijn.

jurgenv
22 July 2005, 12:50
antiviruskit spoort het meeste virussen op doordat hij twee antivirusengines bevat, die van kaspersky en bitdefender, maar het scannen duurt hierdoor ook wel wat langer.

idd, maar het zijn wat oudere engies die antiviruskit gebruikt, voor de nieuwere versie's moet je nog effe wachten ;)

fieldoxide
22 July 2005, 13:01
Ik gebruik nu al een 2tal jaar de norton producten,vorig jaar norton internet security 2004 en dit jaar norton internet security 2005,ik ben tot op heden al heel tevreden geweest over deze producten,ik kan die ook configureren voor op de account van mijn 8 jarige dochter(ouderlijk toezicht),en werkt perfect,er word wel gezegd dat norton je pc vertraagt maar merk daar tot op heden niet veel van.heb wel nooit een ander internet security programma gebruikt,dus kan moeilijk vergelijken.

kurt0015
22 July 2005, 18:40
ik vind Trend Mirco Pc-Cillin Internet Security 2005 een heel goed pakket je hebt een firewall, virus bescherming, spyware bescherming, je kan er bepaalde sites mee blokkeren en het best van alles vind ik als je een netwerk hebt en je installeert deze virusscanner op de pc van je netwerk dan zou je als de andere pc aan staat via een pc een anderen pc de opdarcht geven om te scannen of om het internet te blokkeren je hebt eigenlijk alles in 1 ik vind het een aanrader

ik ben van norton naar Trend Mirco Pc-Cillin Internet Security 2005 gegaan en dit is een heel groot verschil deze virusscanner/firewall/spyware protenction vertraagt je pc niet vroeger als ik bij norton een programma was aan het downloaden dan kon ik niks anders op de pc doen want norton scande veel te vaak dit doet trend micro pc-cillin internet Security 2005 ook maar je kan rustig op de pc blijven werken ook als hij aan het scannen is hij controlleert ook dagelijks of hoe je het instelt of je netwerk veilig is of er netwerk virussen zijn en verwijdert die dan

@jelle de trend micro pc-cillin is een Zeer goede virusscanner maar ik raad aan om dan toch als je de keuze hebt tussen trend micro pc-cillin en trend micro pc-cillin internet Security 2005 kies je best trend micro pc-cillin internet Security 2005 dit is een zeer uitgebreid pakket

marlux
22 July 2005, 20:19
heb panda antivirus platinum,
werkt prima (mag niet te luid zeggen)

nojs
25 February 2006, 12:09
Geef mij avast ;)
Die is goed :) ik wil geen andere meer.

dacota_nl
27 February 2006, 20:43
Ik gebruik sinds een jaar AVG virusscan en werkt heel goed.
Weinig gezeik gehad sinds ik 'm gebruik.

guido99
27 February 2006, 21:46
Ben tevreden over Norton maar gebruik ook wel Nod32 start iets sneller op dan Norton
Denk dat je pas de beste hebt de dag da er een virus moet tegengehouden worden !!!!

greets

moker123
5 March 2006, 23:37
ik heb nod32 is die goed??????

Simply
6 March 2006, 12:40
Kijk hier (http://ivanhoejupiler.be/t20189-ivanhoejupilers-antivirus-top.html)eens

Clioke16V
6 March 2006, 17:51
update die Avast automatisch of moet je dit instellen ?

Of gebeurd dit op de achtergrond zodat ik er niets van merk ?

EDIT : Update automatisch dus :D > heb het net zien gebeuren.

barthez
6 March 2006, 18:52
ik gebruik al altijd avg kben er tevreden over

GuntherS
6 March 2006, 19:22
Ik ben overgestapt op NOD32. Nog minder belastend dan Kaspersky zoals ik in het begin van het topic al zei. Echt heel tevreden van, heb deze nu ongeveer 3 maanden in gebruik. En geeft al dadelijk een waarschuwing bij het openen van een verdacht bestand.

greg
7 March 2006, 00:40
ik gebruik bitdefender 9 pro plus,en ben daar ook heel tevreden van.
is ook antivirus,firewall en anti spam in 1 pakket

tijgertje1973
24 March 2006, 20:20
hallo,
ik heb al verscheidene antivirussen uit getest en moet zeggen dat bitdefender 9 wel een van de beste is, dagelijkse updates menselijk van prijs en alles zit in het pakket inbegrepen zoals virusscanner, firewall, anti spam.
ik werk er nu al een jaar mee en heb nog geen problemen gehad.

Nikolas
24 March 2006, 20:25
Van al degene die ik al gehad heb, ben ik het meest tevreden met NOD32.

Moon
25 March 2006, 19:14
ik heb sinds eind vorig jaar de eTrust scanner een jaar trial gratis
proberen het bevalt me goed tot nu
en het vertraagt je pc niet

nibler
26 March 2006, 13:15
Wat vinden jullie van de AVG free anti virus?
Ik heb deze onlangst bij mijn broer geïnstalleerd en hij lijkt goed te werken.

Jan Smit
26 March 2006, 14:03
Ben zeer tevreden met nod32 nederlandse versie

boulle
26 March 2006, 20:06
Ik heb eerst panda gebruikt, maar daar ben ik vanaf gestapt. (de technische support is om op te schieten!!) Daarna een paar gratis progjes en trials geprobeerd om uiteindelijk tot Mcaffee security suite te komen. En ik ben daar zéér tevreden over. (eindelijk eens een tech support die werkt, en wel onmiddelijk....of toch bijna...lol).
Groetjes!!!!