Volledige versie bekijken : internet problemen smartphone Nokia Lumia 620



wim-v-24
14 April 2013, 17:17
Hallo,

Ik heb een smartphone Nokia Lumia 620 model gekocht en ik heb het volgende
problemen dat sommige webpagina’s niet open .Ook komt het som voor dat bepaalde pagina’s de ene keer open en een andere keer niet.
Waarom open sommige pagina’s niet ?
Wat is probleem dat sommige pagina’s de ene keer open en dan weer niet ?

Nog een andere probleem is het open en afspelen van filmpjes op internet.
Sommige filmpjes open niet en dan krijg ik som de melding :dit bestand kan niet worden afgespeeld op u telefoon.Wat is hiervan de oorzaak ?

Sommige filmpjes open en beginnen af te spelen maar stoppen
Wat is hiervan de oorzaak ?

Mijn provider is telenet ,ik heb een king abonnement.

Wat me ook opvalt is dat internet echt traag is in vergelijking met internetverbinding op een gewone computer. Hoe komt dit ?

Alvast bedankt voor u tijd.

berger
14 April 2013, 21:28
Ik ken niet veel van telenet, maar ik denk wel dat er in een king-abonnement een 3G-verbinding is inbegrepen. Gebruik je die of maak je gebruik van een Wifi-verbinding?
Een 3G-verbinding is nu eenmaal niet al te snel, Wifi is wat sneller, maar kan van slechte kwaliteit zijn en al eens wegvallen in fuctie van waar u zich bevindt.
Als een bestand niet kan worden afgespeeld beschik je waarschijnlijk niet over het juiste programma voor dat type bestand. Je zou dus moeten zien welke extenties niet kunnen afgespeeld worden en dan in de nokiashop of windowsshop eens nakijken of je daar het geschikt programma kunt vinden, liefst gratis.
Over het algemeen kun je de prestaties en snelheid van een smartphone niet vergelijken met die van een krachtige PC of laptop.

wim-v-24
16 April 2013, 20:33
Ik ken niet veel van telenet, maar ik denk wel dat er in een king-abonnement een 3G-verbinding is inbegrepen. Gebruik je die of maak je gebruik van een Wifi-verbinding?
Een 3G-verbinding is nu eenmaal niet al te snel, Wifi is wat sneller, maar kan van slechte kwaliteit zijn en al eens wegvallen in fuctie van waar u zich bevindt.
Als een bestand niet kan worden afgespeeld beschik je waarschijnlijk niet over het juiste programma voor dat type bestand. Je zou dus moeten zien welke extenties niet kunnen afgespeeld worden en dan in de nokiashop of windowsshop eens nakijken of je daar het geschikt programma kunt vinden, liefst gratis.
Over het algemeen kun je de prestaties en snelheid van een smartphone niet vergelijken met die van een krachtige PC of laptop.

Hallo
bedankt voor u reactie.
verbinding is via WI-FI
webbrowser explorer 10 staat er in de handleiding

voorbeeld filmpjes op de vtm site van the voice van vlaanderen sommige kan ik een paar seconden afspelen bij andere krijg ik de melding :dit bestand kan niet worden afgespeeld op u telefoon.
filmpjes op de site bassleader kan niet afspelen.

berger
16 April 2013, 22:02
Die filmkes van VTM kan ik ook niet afspelen op mijn (maar) 610 (deze video kan op dit apparaat niet worden afgespeeld is de boodschap) . Ik wil wel eens uitzoeken wat er kan en niet kan afgespeeld worden, maar dat gaat wat duren. In de handleiding van nokia staat niet veel over video.
En hoe is de kwaliteit van uw WiFi : op een android tablet bestaat er een WiFi analyser, dan kun je zien hoe de kwaliteit is. Misschien bestaat dat ook voor Windows 8 Phones : dat wordt nog wat zoeken.
Ik denk dat we allebei een smartphone hebben waarvoor de kommentaar is : heel wat waar voor weinig geld, maar het is geen topper.

wim-v-24
17 April 2013, 22:22
Die filmkes van VTM kan ik ook niet afspelen op mijn (maar) 610 (deze video kan op dit apparaat niet worden afgespeeld is de boodschap) . Ik wil wel eens uitzoeken wat er kan en niet kan afgespeeld worden, maar dat gaat wat duren. In de handleiding van nokia staat niet veel over video.
En hoe is de kwaliteit van uw WiFi : op een android tablet bestaat er een WiFi analyser, dan kun je zien hoe de kwaliteit is. Misschien bestaat dat ook voor Windows 8 Phones : dat wordt nog wat zoeken.
Ik denk dat we allebei een smartphone hebben waarvoor de kommentaar is : heel wat waar voor weinig geld, maar het is geen topper.

Hallo,
ik denk dat probleem is dat windows als besturingsysteem voor smartphone nog niet veel voorkomt voorbeeld de Vtm apps bestaat niet voor de nokia 620 die op Windows 8 werkt. maar wel voor de samsung Galaxy S3 die op besturingsysteem Android 4.0.4 werkt.ik weet niet of dit juist is maar ik denk dat veel apps en websites ontwikkelt zijn voor het besturingsysteem Android en nog niet zoveel voor windows.vandaar misschien dat er minder werkt op windows besturingsysteem ?

ik kan ook geen spraak of afbeeldingen versturen naar vriend die nokia X2 heeft en hij heeft ook geprobeerd om afbeeldingen en spraak naar mij te sturen en dit lukt ook niet.Hoe zou dit komen ?

berger
23 April 2013, 19:25
Android en windows zijn natuurlijk niet de beste vrienden.
Om gegevens uit te wisselen gebruik ik wel veel het programma Zune dat op mijn PC staat. Je kunt dan kopiƫren van smartphone naar PC (of laptop) of omgekeerd en dan wordt veel mogelijk.

Ondertussen verneem ik uit goede bron dat de meeste problemen opgelost zijn door te kiezen voor de WiFi-verbindng ipv 3G.

Dit onderwerp mag worden afgesloten.