Volledige versie bekijken : Problemen met Firefox en Adobe Flash Player



Bongers
6 May 2013, 23:36
Goedenavond,

De laatste tijd merk ik dat internetten (via Firefox) langzaam steeds meer probleempjes oplevert. Ik kan nog gewoon internetten maar ik was benieuwd of iemand misschien een oplossing weet voor het volgende:

- De Adobe Flash Player crasht zo nu en dan, ondanks dat ik de laatste update heb geïnstalleerd.
- Video's, ook op Youtube, worden steeds moeizamer en schokkerig afgespeeld, zeker met meer tabbladen open.
- Af en toe hangt Firefox vast, meestal zo'n 20-30 seconden waarna ik weer verder kan.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Gr. Bongers

Bongers
7 May 2013, 16:38
Daarbij wil ik nog toevoegen dat bij Youtube videos het geluid soms wegvalt. Dit heb ik overigens niet met de Windows Media Player.

Peter.B
7 May 2013, 16:43
ik ben al een tijdje overgestapt van firefox naar google chrome.

al eens met ccleaner uw internetgegevens laten opschonen en uw register?

Peter.B
7 May 2013, 16:45
ik ben al een tijdje overgestapt van firefox naar google chrome.

al eens met ccleaner uw internetgegevens laten opschonen en uw register?

ccleaner tutorial:http://www.minatica.be/content/477-Werken-met-CCleaner

Bongers
8 May 2013, 14:08
Dankjewel Peter. Ik heb zojuist jouw aanbeveling uitgevoerd. Ik zal z.s.m. hier laten weten of het geholpen heeft.

Bongers
8 May 2013, 14:27
Yep, het probleem met Youtube blijf ik houden, het geluid valt steeds vaker weg. Vreemd, aangezien ik dit niet heb met de Media Player of VLC.

Peter.B
8 May 2013, 19:20
ook geprobeerd via google chrome,internet explorer of ......
en als je bvb het online nieuws bekijk van vtm,één of iets anders online bekijken dan youtube,dan problemen?

merk en type van uw desk-of laptop?
wat is uw besturingssysteem?
een draadloze verbinding?
als je via taakbeheer,prestaties,gaat kijken naar processorgebruik en geheugen.hoe zit het daarmee?

Bongers
8 May 2013, 23:14
Nee ik heb het nog niet geprobeerd met een andere browser, zal het proberen. Video's op andere websites doen het wel prima, ik kom het probleem alleen bij Youtube tegen.

Ik heb een Packard Bell imedia S3800, Windows 7 Home Premium, 64-bit. Ook een draadloze verbinding.

Bij processorgebruik geeft hij 1-5% aan, bij geheugen 1,70 GB.

Peter.B
9 May 2013, 07:36
Nee ik heb het nog niet geprobeerd met een andere browser, zal het proberen
ja,probeer dit eens.


Ook een draadloze verbinding
kan je de pc eens verbinden met een internetkabel om te kijken of je dan nog problemen hebt?

carfran
9 May 2013, 11:46
Het is een gekend probleem. Het enige wat je kan doen is het crashrapport naar Mozilla verzenden.

Bongers
14 May 2013, 00:44
Met Internet Explorer heb ik het probleem tot nu toe nog niet ervaren, ik zal het morgen iets langer proberen (het komt meestal nl na een tijdje). IE vind ik overigens verder helemaal niks, ik wil graag Firefox blijven gebruiken.

Wat raden jullie dan aan? Toch eventueel overstappen op Chrome (alhoewel ik dat ook liever niet doe)? Zoiets moet toch wel te verhelpen zijn. In ieder geval beide bedankt voor jullie hulp!

Peter.B
15 May 2013, 06:17
kijk eens of dit u kan helpen: http://www.youtube.com/watch?v=_OAF15RNiyE

carfran
15 May 2013, 15:49
Vandaag of morgen brengt Mozilla een update uit voor Firefox.

compuchrisje
15 May 2013, 23:21
Kijk je plug-ins voor Firefox eens na en zie of je van alles de laatste versie hebt en of die eventueel niet geblokkeerd worden. Flash wordt bv standaard al uitgeschakeld door FF omwille van diverse malware-aanvallen via deze toepassing.

Bongers
21 May 2013, 12:14
Sorry voor de late reactie, heb het druk gehad afgelopen week. Ik heb zojuist de methode van de Youtube video geprobeerd op te volgen. Helaas kan ik die ene file die de maker kopieert niet vinden. Toch bedankt voor de suggestie Peter.B!

Compuchrisje, hoe kan ik zien of van alle plug-ins de laatste versie heb?

carfran
21 May 2013, 14:04
Om te controleren of je over de laatste versies van plugins beschikt in Firefox.
Klik bij Extra > Add-ons
Klik daar bovenaan bij Controleren of uw plug-ins up-to-date zijn

Bongers
27 May 2013, 12:48
Ok dankjewel. Heb zojuist de updates uitgevoerd, op een enkele foutmelding na (Java Deployment Toolkit: Browser Error), is het gelukt. Ben benieuwd of het nu verholpen is. Trouwens, zo af en toe krijg ik ook een melding over updates van een of andere NVIDIA driver. Ik heb dit niet geïnstalleerd, want ik weet niet wat het is. Iemand een idee?

Peter.B
28 May 2013, 18:36
hoe krijg je die melding te zien,door een programma?

zou je eens een printscreen kunnen plaatsen?

compuchrisje
28 May 2013, 22:54
Sorry dat ik zo laat terug in dit topic kom vallen. Je kan zien welke plug-ins je in Firefox hebt door in het adresvenster in te tikken:
about: plugins (geen spatie na dubbelpunt, maar ik kreeg hier een smiley te zien)
Je krijgt dan de hele lijst te zien, maar daar ben je natuurlijk weinig mee. Interessanter is de tweede link bovenaan (http://www.mozilla.com/plugincheck/), die je zal vertellen welke plug-ins onveilige situaties veroorzaken.

Bongers
31 May 2013, 16:04
@ Peter.B
Nee rechtsonder in de balk komt dan een melding. Niet elke keer wanneer ik de pc opstart. De volgende keer zal ik een print screen maken.

@compuchrisje
Dankjewel, dat heeft gewerkt. Tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad, hoewel de link nog steeds aangeeft dat ik de Java Deployment Toolkit moet bijwerken (wat ik al 2 keer gedaan heb).