Volledige versie bekijken : vind mijn netwerk niet meer



sandro
14 May 2013, 17:40
het is namelijk zo dat mijn vaste pc het draadloos netwerk niet meer terugvind en op de laptop wel, kheb gebeld naar telenet en zij vertelden mij dat er een update zou gebeurd zijn die mijn netwerkkaart aangepast heeft.
dus heb ik die vaste pc naar een andere locatie gebracht om op internet te geraken en zo via een systeemherstel dat te kunnen oplossen maar dat een systeemherstel lukt niet zegt hij.
Weet er iemand hier een andere oplossing hiervoor, ik had eerst gedacht om die update te verwijderen maar ik weet niet juist welke het is en of dat zou helpen

mvg

Kokki
14 May 2013, 17:59
Vind je andere draadloze netwerken? Staat de kaart toevallig niet uit?

Wat krijg je als je een ipconfig /all doet? Wat is trouwens het OS van de pc? XP, Win 7 of 8, vista?

sandro
14 May 2013, 18:37
vroeger stond er een hele lijst en nu juist ene van de geburen, het is windows xp, als ik ipconfig / all doe dan komt er razendsnel op de achtergrond een zwart tabblad en deze verdwijnt dan direct, ik kan niet lezen wat er in staat

Peter.B
14 May 2013, 20:14
werk je draadloos via de modem van telenet of een eigen router?
merk en type van de pc?


de stekker van uw router of de modem van telenet eens uit het stopcontact trekken en na een paar minuutjes terug insteken.

via apparaatbeheer uw netwerkkaart eens uit-en terug inschakelen.

gaan kijken op de site van uw netwerkkaart of er een nieuwe driver beschikbaar is en installeren.

als er geen nieuwe driver is en je hebt de oude driver niet op uw pc,deze downloaden.
via apparaatbeheer,netwerkkaart,installatie ongedaan maken en driver opnieuw installeren

Kokki
15 May 2013, 15:26
en voor de ipconfig /all moet je eerst start - uitvoeren - cmd en dan ipconfig /all typen, dan blijft het mooi op het scherm staan :)

sandro
15 May 2013, 16:31
en voor de ipconfig /all moet je eerst start - uitvoeren - cmd en dan ipconfig /all typen, dan blijft het mooi op het scherm staan :)
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\willy ozeel>ipconfig / all
Fout: niet herkende of onvolledige opdrachtregel.
Syntaxis:
ipconfig [/? | /all | /renew [adapter] | /release [adapter] |
/flushdns | /displaydns | /registerdns |
/showclassid adapter |
/setclassid adapter [klasse-id] ]
waarbij geldt:
adapter Naam van de verbinding
(jokertekens * en ? toegestaan. Zie voorbeeld)
Opties:
/? Deze helptekst weergeven.
/all Volledige configuratie-informatie weergeven.
/release Het IP-adres voor de opgegeven adapter vrijgeven.
/renew Het IP-adres voor de opgegeven adapter vernieuwen.
/flushdns De DNS Resolver-cache leegmaken.
/registerdns Alle DHCP-leases vernieuwen en DNS-namen opnieuw
registreren.
/displaydns De inhoud van de DNS Resolver-cache weergeven.
/showclassid Alle voor de adapter toegestane DHCP-klasse-id's
weergeven.
/setclassid De DHCP-klasse-id wijzigen.
Standaard wordt alleen het IP-adres, subnetmasker en de standaardgateway voor
elke aan TCP/IP-gebonden adapter weergegeven.
Voor Release en Renew geldt dat als er geen adapternaam is opgegeven, de IP-
adresleases voor alle aan TCP/IP gebonden adapters worden vrijgegeven of
vernieuwd.
Voor Setclassid geldt dat als er geen klasse-id is opgegeven de klasse-id
wordt verwijderd.
Voorbeelden:
> ipconfig ... Informatie weergeven.
> ipconfig /all ... Gedetailleerde informatie weergeven
> ipconfig /renew ... Alle adapters vernieuwen
> ipconfig /renew EL* ... Elke verbinding waarvan de naam met
EL begint vernieuwen
> ipconfig /release *Con* ... Alle overeenkomende verbindingen vrij-
"Local Area Connection 1" of
"Local Area Connection 2"
C:\Documents and Settings\willy ozeel>

sandro
15 May 2013, 16:34
werk je draadloos via de modem van telenet of een eigen router?
merk en type van de pc?


de stekker van uw router of de modem van telenet eens uit het stopcontact trekken en na een paar minuutjes terug insteken.

via apparaatbeheer uw netwerkkaart eens uit-en terug inschakelen.

gaan kijken op de site van uw netwerkkaart of er een nieuwe driver beschikbaar is en installeren.

als er geen nieuwe driver is en je hebt de oude driver niet op uw pc,deze downloaden.
via apparaatbeheer,netwerkkaart,installatie ongedaan maken en driver opnieuw installeren

ik werk draadloos met telenet en de computer is van medion maar die het rare is dat de laptop wel werkt op dezelfde router en de vaste pc niet
waarom wilt hij geen systeemherstel doen, dan zou het opgelost zijn

Peter.B
15 May 2013, 19:11
probeer systeemherstel eens via deze weg: http://support.microsoft.com/kb/304449/nl

sandro
19 May 2013, 09:30
probeer systeemherstel eens via deze weg: http://support.microsoft.com/kb/304449/nl
als ik tijdens het opstarten op F8 druk dan krijg ik het boot menu met de keuze hard disk of cdrom.
ik moet dan kiezen met de pijltjes maar hij blokkeert dan, ik kan niks doen

compuchrisje
19 May 2013, 20:45
Lijkt me al meer op malware, of Telenet heeft je netwerkkaart uitgeschakeld.
Staat die nog in je hardware configuratie? Zo ja, verwijder die dan in dat venster en start de pc opnieuw op. Als er nieuwe hardware wordt ontdekt, kan je met die wizard verder de kaart opnieuw laten installeren. Je moet dan wel weten welke het is, natuurlijk en het kan zijn dat je je Windows-schijf nodig hebt.
Is dat niet het probleem dan zou ik beginnen met MBam (http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php) en het maken van een Hijackthis-logje. Zet deze via je laptop op stick om zo op je desktop te installeren.

carfran
19 May 2013, 20:58
Probeer dit eens.
Ga naar configuratiescherm > Netwerklocaties
Selecteer daar je draadloze adapter, rechtsklik en kies voor eigenschappen.

Bij het tabblad "draadloze netwerken" vink je het vakje uit bij "laat windows mijn netwerk configureren" en bevestig met OK

Merel
19 May 2013, 21:08
C:\Documents and Settings\willy ozeel>ipconfig / all
Fout: niet herkende of onvolledige opdrachtregel.

Uiteraard fout. Kijk eens goed Sandro !

compuchrisje
19 May 2013, 21:55
Wat Merel bedoelt: tik de ipconfig-opdracht opnieuw, maar dan zonder de spatie na de slash. Het moet dus dit zijn:
ipconfig /all

Merel
20 May 2013, 00:05
Wat Merel bedoelt: tik de ipconfig-opdracht opnieuw, maar dan zonder de spatie na de slash. Het moet dus dit zijn:
ipconfig /allAllez ! Je keldert mijn educatieve pogingen om mensen te leren kijken !:eek:

Eigenlijk bestaat er geen officieel symbool om een space visueel aan te geven.

Wel kan men 'manueel' een symbool gebruiken in handgeschreven code :
Een horizontale rechthoek met een slash er door (bovenop dus). Ik gebruik dit steeds en daarmee wordt de twijfel opgeheven. Helaas denk ik niet dat het ergens beschikbaar is als byte, welk zulk symbool zichtbaar zou genereren.

Merel
20 May 2013, 11:13
Heb vlug iets over geschreven.
Wil iemand aub de moeite doen om deze engelse tekst (http://users.telenet.be/transit/ComputerProblems/Syntax%20Editing/Syntax%20-%20Invisible%20Spaces.pdf)eens door te nemen. Hopelijk is het begrijpelijk.

Graag feedback voor eventuele fouten. Ook en voornamelijk met de drie beschreven syntax-testen. Bedankt

compuchrisje
20 May 2013, 17:46
Je moet toch melding maken dat die haakjes een spatie voorstellen, dus je kan het ook zonder die twee extra dubbele toetsaanslagen ook al vertellen. Ik heb hier trouwens nog een boek liggen over DOS, toen je nog een pc in elkaar kon schroeven met een maagdelijke schijf om van scratch af te beginnen. Enkel was internet toen nog maar in zijn baby-sokjes en was ipconfig nog een futuristische opdracht. (Wolverton 5e druk bij Kluwer, 1991)
Maar ook daar geen toets of combinatie van toetsen die een spatie weergeven...
En wat in de éne programmeertaal kan dienen, is daarom niet geschikt voor een andere. 't Zal dus gewoon bij het duidelijk vermelden blijven of aanraden het juist getikte regeltje te kopiëren en te plakken in het Dos-venstertje.

(Als je één keer character gebruikt, dit ook bij die andere zo schrijven, wat verder staat caracter...)

sandro
3 June 2013, 21:00
heb hem ondertussen binnen gedaan in computerwinkel en is hersteld
bedankt voor jullie reacties