Volledige versie bekijken : Niet leuk (Facebook item)



Spoorzoeker
6 June 2013, 15:10
Hier kan ik me best boos over maken.
Dat FB hier nog steeds niks aan gedaan heeft, terwijl het zo simpel is.
Gewoon een button met "deel dit"
De button "ik vind dit leuk" slaat hieer echt finaal de plank mis.

http://rumaro.nl/webpicupload/img2/nietleuk.jpg

theo2602
6 June 2013, 16:43
Inderdaad 'vind ik leuk' zou wegmoeten of ook de mogelijkheid 'vind ik triest' bijzetten. Maar op Facebook heb je geen keuze. Op de site van Het Laatste Nieuws wel, en ik sta telkens stom als ik zie hoeveel er op een voorval, zoals jij nu vertelt, toch op 'vind ik grappig' klikken.

minQkel
6 June 2013, 22:06
De "vind ik leuk" bij dit bericht heeft natuurlijk een heel andere betekenis. Ik neem aan dat die 23.808 personen dat ook allemaal begrepen hebben. Je ziet vaker berichten op Facebook die niet leuk zijn, maar de vind ik leuk knop wordt dan gebruikt om zo medeleven o.i.d. te tonen. Facebook zou ook geen Facebook meer zijn zonder de vind ik leuk knop.

compuchrisje
6 June 2013, 22:53
Je kan bijna geen enkele webpagina meer opendoen zonder dat die widgets je lectuur zitten te verstoren. Niet alleen FB, maar Google en Twitter moet je altijd weer uit de weg ruimen. Je ziet wel hoe pijnlijk dit 'leuk zitten zijn' kan overkomen.

Spoorzoeker
7 June 2013, 13:29
@minQkel (http://www.minatica.be/members/27579-minQkel) : dat snap ik, maar het is toch van de zotte, dat ze van alles kunnen/willen inbouwen, behalve zo'n extra knop ?
Zodra er geld mee te verdienen is, is de knop er wel.

theo2602
7 June 2013, 16:23
100% gelijk Spoorzoeker

minQkel
8 June 2013, 18:20
Hmm, ik snap de frustraties. Toch denk ik dat een 'vind ik niet leuk' knop nadelig zou zijn. Neem bijvoorbeeld dat je een status update op Facebook plaatst en je krijgt allemaal 'dislikes' van bijvoorbeeld mensen die je niks gunnen. Het is juist leuk om een 'like' te krijgen en het plezier gaat er snel vanaf door mensen die 'dislikes' geven.

Nu zie ik dat Theo het over de vind ik triest knop had en niet Spoorzoeker. @Spoorzoeker, de knop 'deel dit' zit er al. Of bedoelde je dit niet?

Spoorzoeker
8 June 2013, 22:02
Nee delen is geen probleem, maar men heeft echt (ik denk zonder nadenken) op like gedrukt.

En disliken, je ziet wie je disliked, dus dat zal zo gauw niet door bekenden gebeuren denk ik.

En onbekenden ?, ach wie boeit dat nou. :-)

Obsessed
9 June 2013, 10:29
Ikzelf heb geen facebook account, maar de kids daarentegen .... :crazy:
Dus even hun hulp ingeroepen.

De "vind ik leuk-knop" op facebook betekend eigenlijk niet meer, of minder, dan de "bedankt-knop" hier op Minatica.
Hij dient dus gewoonweg om de topicstarter te bedanken.

Persoonlijk vind ik de woordkeuze, in een geval als hierboven, ook niet optimaal gekozen hoor :damn:

Misschien konden ze beter zoiets maken als op (bvb) hln.be ;)
http://img6.imageshack.us/img6/5227/knipselty.jpg

compuchrisje
9 June 2013, 22:34
Ze hebben liever dat je likt Obsessed :lol:

salmax
10 June 2013, 00:52
volgens mij werkt het niet correct en eerlijk bij hln