Volledige versie bekijken : gegevens terug krijgen na format C en Install Linux



Sille
11 June 2013, 16:41
Hoi iedereen,

Na een format te doen komt mijn stiefpa plots af met een partitie die op zijn oude windows Xp stond die eigenlijk gevuld was met muziek .. Nu heb ik deze perongeluk gewist zonder een back up te nemen van de muziek.

Ik heb dus een volledige format gedaan en er één grote schijf van gemaakt en daarna er linux opgeinstalleerd .. Nu wil hij die 30 gig aan muziek terug vinden .. Iemand een idee hoe ik dit kan klaar spelen in linux om die 30 gig muziek terug te vinden ??

Want als ik zo het internet lees is die muziek niet weg maar staat die nog wel ergens op de schijf ?? Is er een mogelijkheid om deze terug te krijgen ?

slicky
11 June 2013, 20:43
voor foto's weet ik dat het lukt met "recover my files" maar voor muziek?? da weet ik niet of ook daarmee lukt.
succes zou ik zo zeggen

vdhee
12 June 2013, 10:14
Ingeval je een snelformat uitgevoerd hebt zou dit moeten lukken.
Echter niet voor alles, als het gedeelte van de schijf waar de muziek op stond overschreven werd met andere data.
Probeer "Recuva", te vinden op de "downloads" van deze site.

Sille
12 June 2013, 11:06
Ja, Heb er gisteren Testdisk op los gelaten .. Hij vindt dat stuk schijf terug maar weet niet hoe ik het kan recoveren.

compuchrisje
12 June 2013, 23:20
Probeer deze (http://www.minatica.be/downloads/481-Recuva)eens. Denk eraan dat elke run data kost. En zoals al werd gezegd, met foto's en documenten lukt het wel eens, maar of de muziekstukken volledig terug getoverd zullen worden, is nog de vraag.

Laat het programma gewoon alles opzoeken dat niet als systeembestand wordt beschouwd: dus jpg, png, mp3, wmv, doc(x), enz in je voorkeuren zetten.
Dit vraagt tijd en waarschijnlijk zullen er geen namen meer te zien zijn, een monnikenwerkje dus.