Volledige versie bekijken : meldingen van virusscanner



salmax
15 June 2013, 19:55
Hallo iedereen


Ik heb een vraag over meldingen die mijn anti virus geeft in rode berichten.
De melding is de melding dat ik ICMP pakket via een extern ip adres gevolgd met vermoedelijk ip adres maar ip veranderd na elke melding.

Ik vond al dit op internet https://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol maar snap dat niet goed is te ingewikkeld.
Ik weet wel dat elke pc een ip adres heeft en ge dat kunt vergelijken met een telefoonnummer.
maar hoef ik mij nu zorgen te maken omdat er extern ip adres instaat.
Wilt er iemand binnen geraken of heeft iemand al toegang ?

Hoe kan ik bepaalde dingen al nakijken om uit te sluiten.

Ik gebruik eset smart security versie 6
en is up to date
heb ie10
Ik hen windows 7 home premium

laatste geinstalleerd is windows updates en driver booster met aangegeven update verouderingen.

De mogelijkheid ik zie is driver booster restorepunt aanklikken waarmee dat alles terug zet of herstelpunt ik maakte voor updates windows.
maar dan weet ik nog niet hoe dit komt.

salmax
19 June 2013, 21:48
heb eerst herselpunten in programma driver booster teruggezet en dan driver booster verwijderd en tot nu geen meldingen meer
hier mag slotje op.

strikerfox
20 June 2013, 08:49
Inderdaad eset meld een trojan in driver booster maar dat is een false positive, eset kan die map negeren, open eset ga naar advanced setup open +computer/exclusions daar kan je de map die zich bevindt in c; programfiles selecteren en uitsluiten van scan.

Spoorzoeker
20 June 2013, 16:42
Ja dan ben je goed bezig. Als er ooit een echt virus in komt, dan heb je een probleem, maar dan is het al te laat.

Vertrouw NOOIT op false positives !.

strikerfox
20 June 2013, 17:48
Ik heb de map laten scannen met malwarebytes en die vind niks , ook andere on-line virus scanners vinden niks.

salmax
22 June 2013, 19:17
na herstelpunten geen meldingen meer dus hou het maar zo ook was pc toen wel sneller vooral beeld.