Volledige versie bekijken : zoekgeschiedenis google wordt niet gewist met laatste versie Ccleaner 4.02 4115



megane
21 June 2013, 17:35
Gebruik al jaren Ccleaner,bij de update naar de laatste versie merkte ik dat de zoekgeschiedenis van google niet wordt gewist ( als ik Ccleaner laat runnen en daarna eenzelfde site bezoekt merk ik dat site in het paars staat ipv in het blauw).Had hier vroeger nooit problemen mee. Cleaner al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft . Dan maar terug de vorige versie 4.01 4093 erop gezet en die werkt wel perfect. Heb ook privazer en die ruimt wel alles mooi op( gebruik die al lang samen). Heb windows 7 en werk met IE 10, alle windows updates zijn geinstalleerd,anti virus is Norton 360. Wat doen ? Wachten tot de volgende update van Ccleaner en dan eens zien? Op zijn eigen geen probleem maar had toch graag geweten hoe dit komt en of er nog anderen zijn met dit voorval. Alvast bedankt!

compuchrisje
21 June 2013, 22:43
Kijk bij je startpagina van Google rechts onderaan, daar vind je de knop voor de Instellingen. Let op! je moet hiervoor wel ingelogd zijn met je Google-account. Dan kan je via Zoekinstellingen de nodige aanpassingen doen voor de zoekgeschiedenis.

megane
22 June 2013, 17:44
Dit gedaan er stond te lzen da

megane
22 June 2013, 17:52
oeps wat gemist, er stond te lezen na aanklikken instellingen dat de web geschiedenis is uitgeschakeld. Vandaag nog eens geprobeerd de laatste versie erop te zetten en opnieuw bleef het gezochte paars. Dan terug de vorige versie erop gezet en die werkt wel perfect. Nu op zijn eigen geen probleem eigenlijk zeker?

megane
26 June 2013, 10:29
vandaag de nieuwste versie 4.03.4151 erop gezet.Ook hier geen resultaat,de eerder bezochte links blijven paars. toch vreemd dat dit wel lukt met de versie 4.01.4093. Ook kan ik dit wissen met privazer en zelf via de opties in explorer : de geschiedenis wissen.
Werk soms ook met google chrome,maar dat deed ik eerder ook al,zal daar ook wel niet aan liggen zeker? Vreemd dat niemand dit probleem ook al eens had. Heb verder geen problemen met de pc.

compuchrisje
27 June 2013, 00:12
Heb je al eens nagekeken hoeveel dagen cookies worden bewaard? Je kan ook instellen (toch in Firefox) om telkens bij het afsluiten van de browser alle cookies te verwijderen.

megane
28 June 2013, 18:45
deze op 0 gezet, probleem blijft. Nog eens probleem,bedenking uitleggen : als ik iets opgezocht heb en ik draai Ccleaner blijft het gezochte op google paars terwijl het anders terug blauw is. Wanneer ik kijk in de geschiedenis in explorer staat de bezochte site er wel niet meer bij,maar als ik opnieuw het zelfde opzoek kan je zien dat ik dit al eens bezocht. Hoe komt het dat ik dit probleem niet heb met de versie 4.01.4093? Moet ik die blijven gebruiken? Er moet toch iets zijn die dat wissen plots is gaan tegen houden?

megane
19 July 2013, 15:49
Niemand meer? Toch bijna 600 keer gelezen....

compuchrisje
19 July 2013, 23:06
Dan ligt dit niet aan Google maar aan de instellingen van je browser zelf, denk ik. En ja, topics worden méér bekeken dan behandeld, maar bedenk dan dat er veel zoekrobots rondsnuffelen, die op bepaalde termen gericht zijn.
Wat je nog kan doen, is dus in je menu Extra en Internetopties gaan. Daar neem je het tabblad Inhoud. Klik op Instellingen onder Automatisch aanvullen. Daar kan je zowat alles aan- of uit vinken, naargelang je voorkeuren, waarna je onderaan de hele zoekhistorie nog es laat verwijderen. Hierbij worden ook wachtwoorden verwijderd van accounts (!!!!).

A la bonheur dus ;)

megane
20 July 2013, 07:43
goede morgen,
nog nooit iets aan die instellingen veranderd,deze zien er ok uit.Zal wel terug de tweede laatste versie van ccleaner er op zetten.Deze versie en al de vorige versies geven werken perfect en is er van mijn topic geen sprake.Had toch wel graag geweten hoe het komt dat de laatste twee versies niet werken zoals alle eerdere versies.

compuchrisje
20 July 2013, 22:04
Kijk eerst even in CCleaner bij Opties. Daar kan je onder 'cookies' toevoegen dat deze bij het 'cleanen' ook die van google.com mee moeten verwijderd worden en welke niet.

megane
21 July 2013, 13:00
dit gedaan,google.be staat steeds bij de te verwijderen cookies,er zijn geen cookies die behouden moeten worden.

compuchrisje
21 July 2013, 23:17
En? merk je al verschil?

megane
22 July 2013, 09:44
Neen,geen verschil.

megane
19 September 2013, 10:00
hallo,
we zijn hier terug. Vorige week een nieuwe HP laptop gekocht voor de dochter met windows 8.Installatie is goed verlopen,er ook ccleaner opgezet en bleek meteen hetzelfde probleem te hebben als wat ik eerder vermeldde met mijn pc ( wat ondertussen nog steeds zo is). Anders nog niks op haar nieuwe laptop gezet .Hoe kan dit toch zijn? Toch raar dat niemand anders dit al heeft tegengekomen.

compuchrisje
21 September 2013, 01:08
Eerlijk gezegd, nee, ik heb daar (nog) geen last van gehad. Ik laat mijn browsercache zo laag mogelijk, laat mijn cookies enkel voor bepaalde sites opslaan, de andere moeten eruit als ik de pagina verlaat of de browser sluit.
Ik heb mijn kruit verschoten hierin, vrees ik.

megane
27 September 2013, 16:52
vind het wat vreemd dat jullie het opgeven,had opnieuw hoop daar er deze week opnieuw een nieuwere versie is uitgekomen,maar helaas zowel op mijn pc met windows 7 als op de laptop van de dochter met windows 8 blijft het probleem bestaan.We hebben nog een laptop met Vista en daar hebben we dit probleem niet.Het kan dus zeker niet aan mij liggen,tot en met de versie 4.014093 had ik nooit problemen. Reeds zoveel lezers en niemand die dit al voor had.Niet dat het nu zo'n probleem is,maar er moet toch een oorzaak zijn. Dat er bij mij een probleem zou kunnen zijn zou nog normaal zijn na jaren gebruik maar een totaal nieuwe laptop installeren en er Ccleaner opzetten en hetzelfde probleem hebben is toch wel heel vreemd.

Peter.B
27 September 2013, 17:08
is maar en gedacht.
start eens op in veilige modus en laat ccleaner dan eens scannen en opschonen.

megane
27 September 2013, 17:50
hoe kan je als je het scherm veilige modus voor je hebt een programma laten scannen?

Peter.B
27 September 2013, 19:18
ik begrijp uw vraag niet goed.
net zoals in gewone modus door op het icoon te klikken of start,alle programma's,ccleaner.
met windows 7 is het toch zo,met windows 8 weet 'k het niet.
filmpje veilige modus windows 7; https://www.youtube.com/watch?v=XhQEMPVbuZo

compuchrisje
27 September 2013, 22:55
Oké, opgeven doen we helemaal niet zo snel ;)
Even nog een vraagje: laat je jezelf automatisch inloggen bij Google? Zet dat dan even uit, want zo blijven natuurlijk al die cookies staan.
Verder kan dit (http://www.minatica.be/downloads/281-IE-Privacy-Keeper)je misschien nog helpen, gratis en voor-de-niksen.

megane
28 September 2013, 00:00
neen ,niks van automatisch inloggen bij google,na versie 4.014093 was het over en uit met ccleaner na tientallen updates in al die jaren.Zelfde probleem na nieuwe laptop????Een probleem met .....?Weet het ook niet meer zulle, sluit item maar af....een oplossing zou er al geweest zijn....

Peter.B
28 September 2013, 07:02
klik je misschien "intelligente cookie scan" aan tijdens het installeren van ccleaner?
er staat wel "ja,aanbevolen" maar ik doe dit nooit.


waarom ik vraag om eens op te starten in veilige modus en ccleaner zo te laten scannen.
"misschien" start er in gewone modus een programma mee op die het verwijderen van de cookies belemmert voor ccleaner.

ghost
28 September 2013, 12:35
We kunnen beter stoppen met te zoeken , piriform weet zelf niet tegoei wat er aan de hand is .
Naar het schijnt komt het telkens door een update van ie 10 , en ze zijn nog naar een oplossing aan het zoeken .
Maar wie weet als je het zelf vind , kunt je uw bevindingen misschien op hunne site zetten.
http://forum.piriform.com/index.php?showtopic=39310
Moest het u toch gelukt zijn laat het ons weten :)

megane
28 September 2013, 16:23
scannen in veilige modus leverde niks op. We worden niet automatisch ingelogd op google.
Ja we zullen dan maar stoppen zeker?

Peter.B
28 September 2013, 19:39
we hebben u gewoon proberen te helpen met ideeën die in ons opkwamen.
jammer dat het niet gelukt is.

J.W.
28 September 2013, 20:35
Het heeft er misschien niets mee te maken, maar UW "laatste versie" 4.02.4115 loopt toch een heel stuk achter op de werkelijke "laatste versie" 4.06.4324

compuchrisje
28 September 2013, 23:10
Volgens het topic in de link die Ghost gaf, heeft iemand ontdekt dat het met een oudere versie wél werkt (4.01).
Het is dus niet een probleem met browserinstellingen of ingelogd zijn, maar wel degelijk met CCleaner. Er wordt aan gewerkt, zeggen ze...

megane
11 December 2013, 17:37
hallo,

bij de update naar versie 4.08.4428 lijken alle problemen van de baan en mag er eindelijk een slotje op dit forumbericht. Wat de oorzaak ook was zullen we wellicht nooit weten, toch vreemd dat niemand van de vele lezers dit ook voorhad . Alvast bedankt voor de vele antwoorden en de vele lezers van dit bericht.

compuchrisje
12 December 2013, 00:27
Bij elke nieuwe versie duiken er ook telkens nieuwe foutjes op (bugs), dus zal zo één van die beestjes jou willen plagen hebben.