Volledige versie bekijken : Nieuwe Chinese tram?



Obsessed
25 June 2013, 17:00
Om de drukte op de wegen wat aan te pakken denken de Chinezen na over een nieuw type openbaar vervoer (http://www.youtube.com/watch_popup?v=t1gTzc7-IbQ&feature=player_embedded).
Persoonlijk vind ik het knap gevonden ;)

compuchrisje
25 June 2013, 23:47
Ik dacht al zo es iets gezien te hebben. 'k Vraag me wel af wat er gebeurt als daar wegenwerken zijn. 'k Zie dit dus zeker niet in ons landje verschijnen :wall:

Spoorzoeker
26 June 2013, 15:03
Ik vind het wel een geniale oplossing. Alleen het in en uitstappen. Niet handig dat je op de weg terecht komt.

Obsessed
26 June 2013, 16:17
Ik vind het wel een geniale oplossing. Alleen het in en uitstappen. Niet handig dat je op de weg terecht komt.
Het is nog in ontwerpfase.
Waarschijnlijk zullen ze nog wel betere uit/instapmogelijkheden vinden ;)

theo2602
26 June 2013, 17:28
Ik vind het onmaakbaar!

Sir_Gigabyte
4 July 2013, 20:54
In- en uitstappen zou, zoals je kan zien, in een hub zijn, die zich boven de weg bevind. Het is vanzelfsprekend dat de passagiers zich dan op een veilige manier naar de voetpaden kunnen begeven.
Je moet je enkel op de openbare weg begeven tijdens een noodgeval. Maar aangezien dat alles rondom jouw dan ook stil staat, zou dat nogal moeten meevallen. Moest dit ooit door de lijn of de nmbs worden geimplementeerd, ik zou op de eerste rij staan om het te gebruiken. Awesome concept anyway.

Spoorzoeker
5 July 2013, 09:25
Alleen zouden op en afritten met dive-unders moeten worden aangelegd.
Maar het zou wel een plaatsbesparend idee zijn.