Volledige versie bekijken : Skype chatgeschiedenis



theo2602
3 July 2013, 16:42
Als men langs Skype chat, kan men ook de volgende dag nog zien wat er geschreven werd! Is er geen mogelijkheid om 'chatgesprekken' te verwijderen? Iemand die na mij komt moet niet lezen wat ik geschreven heb!
EN een tweede vraag: ergens las ik dat SKYPE een bron is van virussen, is dat zo? Vroeger gebruikte ik Messenger, maar dat bestaat blijkbaar niet meer!

compuchrisje
3 July 2013, 23:50
Alles waarbij een wisselwerking is, kan je virussen of andere kwalen verschaffen. Skype is niet beter dan MSN, Yahoo of een andere messenger. Je kan er enkel voor zorgen dat je zelf zo goed mogelijk bent beveiligd en bv enkel chat onder een gast-account op je pc. Dan heb je als gebruiker sowieso al minder rechten. Na de babbel kan je dan nog overschakelen naar je normale account.
Wat die chatgeschiedenis betreft: dat kan inderdaad vermeden worden.
Ga in het menu Extra naar Instellingen en kies het kopje Privacy. Rechts klik je op 'Geavanceerd' en in het tweede deeltje rechts kan je bepalen wat er moet of mag opgeslagen voor wie en wat niet, of helemaal niets. Je kan ook de chatgeschiedenis volledig verwijderen. Blijft natuurlijk nog de vraag of dat niet elders op je pc als reserve wordt opgeslagen.

theo2602
4 July 2013, 10:12
Dat het 'ergens' opgeslagen wordt zijn we wel gewoon zeker, maar een normale mens gaat niet zoeken wat er op je computer gebeurd, en tegen hackers is geen kruid gewassen!

Sir_Gigabyte
10 July 2013, 08:50
Eventjes reageren op jouw reactie theo2606. Dat het "ergens" word opgeslagen zijn we gewoon. Juist, het internet vergeet niet. "Een normale mens gaat niet zoeken naar wat er op je pc gebeurt." (dan ben je misschien een klein beetje fout bezig. Normaal gezien moet je toch enige controle over je pc proberen te verwerven, of je bent een vogel voor de kat). "Tegen hackers is geen kruid opgewassen": toch wel hoor, maar als ze echt echt echt willen, dan ben je eraan. Maar troost je, voor low profile targets als wij hier, is er geen probleem. Zolang je maar een paar basisregels ter hand neemt. Een goede sec suit, voor elke site/mailaccount/whatever een ander password, nergens aangemeld blijven, dus steeds terug afmelden, nooit cookies opslaan, je browser uitrusten met https everywhere, ghostery, etc....
Maar nooit vergeten dat hoe sterk je beveiliging ook is, er is maar 1 mens nodig om de boel om zeep te helpen. :wall:
My 2 cents... (off topic, i know, maar het moest er uit)